op de gergem-hoop gesmeten

Zinjanthropus

Bericht door Zinjanthropus »

dit topic heeft geen goed gedefinieerde vraagstelling of onderwerp, en leidt daarom tot oeverloos gezemel.

Misschien kan er eerst eens een goede vraagstelling omschreven worden?

Ik denk dat het gaat om "hokjesgeest", oftewijl degene die de topic heeft gestart wil niet dat mensen anderen zomaar "in een hokje' stoppen. Ondertussen doet zij dat zelf bijna aan de lopende band. Wat zij eigenlijk wil zeggen is: anderen mogen mij en mijn gelijkgestemden niet in een hokje stoppen, maar ik mag andersdenkenden wél in een hokje stoppen....

En tja.... dat geeft te denken....
Zinjanthropus

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Ik ken geen godvrezende vrouwen in Nederland...
hehe, eindelijk, we zijn er
jij kent ze niet!

en waarom niet?
omdat je geen of te weinig moeite hebt gedaan om ze te vinden
omdat je geen kennis durft of wilt maken met vrouwen zonder hoed
omdat je het gesprek niet wilt of durft aangaan

en waarom doe je dat niet?

ik ben bang dat dit komt omdat je diep vanbinnen, je oordeel al geveld hebt

want je hebt een mening over alle (!) vrouwen zonder hoed, en gemakshalve scheer je ze dus ook allemaal over 1 kam

en nu blijkt dus dat je heel goed hebt begrepen wat ik beoogde in deze topic
eigenlijk val je nu door de mand
ik kan daarover geen leedvermaak voelen
integendeel: ik voel een diep verdriet...
ik hoop anemoon, dat jij bij je contacten met vrouwen zonder hoed, ze toch wél ernstig er op gewezen hebt dat de Bijbel van vrouwen verlangt dat ze met gedekt hoofd de eredienst bijwonen? Als je dat niet gedaan hebt, blijk je je toch minder aan de bijbel gelegen te laten liggen dan je hier altijd wilt voordoen...
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Zinjanthropus
dit topic heeft geen goed gedefinieerde vraagstelling of onderwerp, en leidt daarom tot oeverloos gezemel.

Ik denk dat het gaat om "hokjesgeest", oftewijl degene die de topic heeft gestart wil niet dat mensen anderen zomaar "in een hokje' stoppen. Ondertussen doet zij dat zelf bijna aan de lopende band. Wat zij eigenlijk wil zeggen is: anderen mogen mij en mijn gelijkgestemden niet in een hokje stoppen, maar ik mag andersdenkenden wél in een hokje stoppen....

Wat een flauwe insinuatie. Dit is iemand buiten spel zetten op een zeer onchristelijke manier. Dit is verliezersgedrag. Ga nu eens inhoudelijk in op het hoedenprobleem van gelovige vrouwen..
jacob

Bericht door jacob »

Ik ken geen godvrezende vrouwen in Nederland...
hehe, eindelijk, we zijn er
jij kent ze niet!

en waarom niet?
omdat je geen of te weinig moeite hebt gedaan om ze te vinden
omdat je geen kennis durft of wilt maken met vrouwen zonder hoed
omdat je het gesprek niet wilt of durft aangaan

en waarom doe je dat niet?

ik ben bang dat dit komt omdat je diep vanbinnen, je oordeel al geveld hebt

want je hebt een mening over alle (!) vrouwen zonder hoed, en gemakshalve scheer je ze dus ook allemaal over 1 kam

en nu blijkt dus dat je heel goed hebt begrepen wat ik beoogde in deze topic
eigenlijk val je nu door de mand
ik kan daarover geen leedvermaak voelen
integendeel: ik voel een diep verdriet...
ik hoop anemoon, dat jij bij je contacten met vrouwen zonder hoed, ze toch wél ernstig er op gewezen hebt dat de Bijbel van vrouwen verlangt dat ze met gedekt hoofd de eredienst bijwonen? Als je dat niet gedaan hebt, blijk je je toch minder aan de bijbel gelegen te laten liggen dan je hier altijd wilt voordoen...
ik mag ook hopen dat je er dan bijbedoelt meneer zinjantrofus (mag ik gewoon orckie zeggen?) dat het gebruik van tegenwoordig ver van de betekenis afligt zoals paulus die heeft bedoelt. (namelijk als teken van nederigheid) en dat er ook op de manier van hoeden dragen in onze gemeente veel te zeggen is. Eigenlijk zou je tegen haar dan ook zeker wel gezegd hebben dat wij het ook helemaal verkeerd doen.

(lood om oud ijzer, zou beter zijn vrees ik)
Zinjanthropus

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus

Wat een flauwe insinuatie. Dit is iemand buiten spel zetten op een zeer onchristelijke manier. Dit is verliezersgedrag. Ga nu eens inhoudelijk in op het hoedenprobleem van gelovige vrouwen..
de hoed wordt in een ander topic besproken.
In dit topic lijkt het te gaan over "op één hoop smijten", of eigenlijk, het indelen van mensen bij een bepaalde categorie (zwaar, licht, evangelisch, gereformeerd etc.) Het gevaar daarvan is dat je een karikatuur zou kunnen schetsen van een ander. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken, en iemand als Adrianus heeft dat ook al openlijk aangegeevn, dat degene die het topic geopend heeft dit zelf bij herhaling gedaan heeft. Daar zijn de bewijzen op dit forum overigens ook wel van te vinden. Jammer dan dat je gelijk weer met woorden als "insinuatie" moet gaan smijten. Dát is pas een insinuatie!
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door AdrianusMemento,

Ik begrijp niet waar je naar toe wilt. Ik geloof dat binnen onze cultuur het Bijbelse onderscheid tussen man en vrouw onder andere tot uitdrukking komt verschillende kleding. Ga eens even na vanuit welke hoek dat bestreden is. Het lijkt me stug dat wij hier wezenlijk verschillend over denken. Hoop ik niet althans.

Beste Adrianus,

Ik weet wel wat Memento wil: dat jij je eens verdiept in het boek van Seldenrijk en dan nog eens terug komt. Kortom: onderzoeken in plaats van vast blijven houden aan je standpunt zonder wezenlijk verder te kijken.

[Aangepast op 8/11/04 door Miscanthus]
Ik heb dat boek met een onderscheid tussne de broekrok en de rokbroek gelezen. Geeft volstrekt verkeerde signalen en relativeert per saldo het gevaar van wereldgelijkvormigheid en zwijgt verder over het symptomatische karakter van deze problematiek.

Ik hou het hier weer ff bij.
dat is weer uitstekend schriftuurlijk bevindelijk onderbouwd!!

geweldig gewoon. En dat heeft dan zelf zijn mond vol van de Schriftuurlijk...............................

[Aangepast op 8/11/04 door jacob]
Zinjanthropus

Dit is verliezersgedrag. Ga nu eens inhoudelijk in op het hoedenprobleem van gelovige vrouwen..
nee, als hij of zij eerlijk was, zou hij of zij eerst de hele topic gelezen hebben
en zou hij of zij niet inhoudelijk op het hoedenprobleem ingaan
maar zou hij of zij ingaan op het gemakshalve maar veroordelen van alle vrouwen zonder hoed...

en nog vreemder is dat zinjanthropus hier nog maar zeer kort te gast is op osw, nog maar enkele postings heeft gedaan
maar wel lijkt te weten wat zich over langere tijd heeft afgespeeld

dat geeft ook wel te denken...
er zijn hier veel mensen die al jaren meelezen, en dan ineens de stap nemen om zich aan te melden en actief te worden....

:stu
Zinjanthropus

maar goed, anemoon, je hebt het weer mooi off-topic gekregen.

Maar mijn vraag of jij die vrouwen-zonder-hoed weleens ernstig waarschuwt is biljven liggen....
jacob

Bericht door jacob »

maar goed, anemoon, je hebt het weer mooi off-topic gekregen.

Maar mijn vraag of jij die vrouwen-zonder-hoed weleens ernstig waarschuwt is biljven liggen....

en jij laat mijn aanvulling weer liggen. We moeten niet iemand anders willen corrigeren als we het zelf ook fout doen.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

de hoed wordt in een ander topic besproken.
In dit topic lijkt het te gaan over "op één hoop smijten", of eigenlijk, het indelen van mensen bij een bepaalde categorie (zwaar, licht, evangelisch, gereformeerd etc.) Het gevaar daarvan is dat je een karikatuur zou kunnen schetsen van een ander. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken, en iemand als Adrianus heeft dat ook al openlijk aangegeevn, dat degene die het topic geopend heeft dit zelf bij herhaling gedaan heeft. Daar zijn de bewijzen op dit forum overigens ook wel van te vinden. Jammer dan dat je gelijk weer met woorden als "insinuatie" moet gaan smijten. Dát is pas een insinuatie!
Ik vind echt dat je Anemoon verkeerd beoordeelt als je stelt dat Anemoon probeert mensen in hokjes te stoppen. Anemoon krijgt het voor elkaar mensen uit hun hokjes te laten kruipen, behalve een paar hokjesgeesten die zo verknocht zijn aan hun hok dat ze er liever .....nouja, vul maar in.

Het motief van dit topic lijkt me in ieder geval het verdriet van het erlkaar beoordelen en veroordelen en het gebrek aan eenheid bij mensen die beter zouden moeten weten. En als je niet beter weet, stel je er voor open om het wel beter te leren begrijpen.

Willen begrijpen, -daar gaat het volgens mij over.....
Plaats reactie