Hoedje vrouw

Refojongere

Bericht door Refojongere »

Als ik eerlijk moet zijn is uiterlijk voor God leven natuurlijk veel gemakkelijker dan dat je hart op God gericht is. Echter, maak er geen tegenstelling van. Als we in de makkelijke dingen als zo moeilijk gaan doen, hoe moet het dan in de moeilijke innerlijke zaken vraag ik me af?
Mirja

Bericht door Mirja »

op de zending veld....is en hoed nodig?
Mirja

Bericht door Mirja »

voor mij het is niet zo groot en zak dat mensen kan niet in de hemel komen
zonder hoed...... maar zonder geloof dat werkt door liefde zeker niet!!
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Exact! Als we dat doordacht hebben zullen we zulke makkelijke kreten als "God ziet het hart aan en niet het uiterlijk" wel sneller laten.
Menselijk gesproken kan die grote mooie hoed van 60 euro's wel hetzicht van boven op ons innerlijk verduisteren.
Nog afgezien van het feit dat de mensen die achter zo'n hoed zitten in de kerk het zicht op de ds. verliezen.
wim314

Bericht door wim314 »

ook wel eens verfrissend naar andere landen te kijken....ik ken geen land waar ze alleen op zondag met een hoedje naar de kerk gaan....misschien hebben we het gewoon niet goed begrepen
Mirja

Bericht door Mirja »

waneer en vrouw zal een hoed voor $100
betalen...dat is niet zo erg aals en man met en bmw en jaguar in zijn garage,
die geeft absolute nix naar de arme
mensen.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Mirja
waneer en vrouw zal een hoed voor $100
betalen...dat is niet zo erg aals en man met en bmw en jaguar in zijn garage,
die geeft absolute nix naar de arme
mensen.
Hoezo niet? Hij kon er nog een auto bij kopen, maar dat heeft tie niet gedaan. Dat gaf hij aan een goed doel.
Sorry, ik bedoel: wat een opmerkingen!! Slaan echt helemaal nergens op [size=-2]lily[/size]!!!
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Doortje

Bericht door Doortje »

Simpele (doch wel doeltreffende) kreten als 'God ziet het hart aan, niet het uiterlijk' zijn minder gewenst lees ik. Maar denk je nu werkelijk dat wanneer ik mijn Schepper ontmoet Hij zal gaan beginnen over het feit dat ik nooit een hoedje op heb gehad naar de kerk? Volgens mij niet. Ik heb Zijn Zoon als mijn Verlosser aanvaard en ik laat dat, zo goed als ik het kan, zien in mijn levenswandel. In mijn woorden en daden. Dat is waar het om draait. Wij mensen maken ons te druk om uiterlijkheden waardoor we ertoe neigen om hetgeen waar het echt om draait uit het oog te verliezen.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

MENSEN maken zich druk om uiterlijkheden...ach, dat zal wel

DE BIJBEL maakt zich druk over het dragen van een hoofddeksel, dan moet je de discussie niet op een trieste manier en wijze van argumenteren gaan vertroebelen door:

- De Bijbel vindt het bijzaak. Het gaat om het geloof en niet om het uiterlijk.
Oh zeker, er zijn belangrijkere zaken. Maar moeten we het dan aan de kant schuiven zoals op dit forum door nagenoeg allen gedaan wordt. Nota bene de meerderheid komt hier uit een kerk waar het verplicht is of in elk geval normaal is. En wat doen wij (mensen van 30 jaar en ouder?) wij gaan schoppen. Zielig hoor.

- Op het zendingsveld dragen ze ook geen hoeden
Oh ja, ik geloof dat ik in het RD een keer een verslag over een Afrikaans land, waar de kleding wel als een teken van eer wordt gezien, men wel met bedekt hoofd naar de kerk gaat
De Joden dragen niet voor niets een keppel, dus het is in de Joods-Christelijke lijn
In Frankrijk, Schotland, Amerika en Engeland heb ik ze ook hoeden zien dragen of iets wat erop lijkt, en ik weet zeker dat ik landen vergeet
Het gaat er niet om wat anderen doen, want we zijn ook uniek in onze strenge zondagsheiliging en onze sterke voorkeur voor het zingen van de Psalmen en het dragen van een rok, het hebben van reformatorische scholen, het weren van televisie, het hebben van gefilterd Internet, reformatorische gezinsbladen, orgelspel enz enz. Allemaal afschaffen dan? Is het allemaal niet te funderen op de Bijbel? Met nog dit verschil, dat er over de hoofdbedekking net zo'n groot gedeelte wordt geschreven als over het Heilig Avondmaal!

- Je wordt er niet mee zalig
Waar beweer ik dat dan? Je wordt niet zalig door je goede werken, moet je ze dan maar niet voorstaan of je er niet druk om maken?

- Ja maar hoeden zijn zo duur
Nou en, mag het geloof niets kosten dan? Een kerkgebouw is ook duur, een predikant is ook duur, een toga is ook duur. Op vakantie naar Kreta is ook duur, moet je het dan maar laten? Nee, we maken zulke opmerkingen ook niet over onze vrije tijd, waarom dan opeens wel bij dit onderwerp?

- Door die slagschepen kan ik de dominee niet zien, sommigen hebben afschuwelijke hoeden
Ook dat zal wezen, dat sommigen doordrijven. Maar het misbruik doet niets af aan het goede en bijbelse gebruik van het bedekken van je hoofd als vrouw in het bidden en profeteren (dat in dit verband duidelijk op de eredienst wijst).
Zie verder: op 4/9/03 op 14:23
england

Bericht door england »

Mee eens, RJ...
Met een paar kantekeningetjes toch wel....
1. In Engeland zijn er maar een paar kerken waar hoed nog algemeen is...
2. Een hoed hoeft niet duurt te zijn, ik heb 's zondags meestal een sjaaltje om..kost maar een paar euro....
Op die manier ben je ook meteen van de slagschepen af.....

3. Toch heb ik een eerlijke vraag over hoe het dan zit met vrouwen die lang haar hebben...? Staat er nietdat het lange haar hun tot bedekking gegeven is....???
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere............- Ja maar hoeden zijn zo duur
Nou en, mag het geloof niets kosten dan?
Ja hoor! Het geloof kost je alles! (maar dan heb ik het niet over geld of dure hoeden.........................)
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Je kunt ook zo gaan, da's niet duur hoor, en je hoofd is goed bedekt.
Afbeelding
Ken ik die vrouwtjes ergens van?
Plaats reactie