Noodoproep Reformatorische Omroep
Noodoproep Reformatorische Omroep
VOORTHUIZEN - Drie jaar na de officiële start is het voortbestaan van de Reformatorische Omroep in gevaar. Belangrijkste oorzaak is het beperkte draagvlak dat de omroep binnen de gereformeerde gezindte wist te genereren. Volgens de directie blijft het aantal nieuwe donateurs structureel achter bij de verwachtingen. Daardoor heeft de omroep zich in de afgelopen jaren niet volgens plan kunnen ontwikkelen tot een levensvatbaar alternatief.
Directeur Arjan van der Zouwen: “Het merendeel van onze achterban kijkt en luistert massaal via internet naar de programma’s van publieke en commerciële omroepen. Met voldoende steun kan de RO zich ontwikkelen tot een volwaardig en verantwoord alternatief. We hopen van harte dat zij die de Reformatorische belijdenisgeschriften onderschrijven ook ten aanzien van de media een keuze maken die daarmee in overeenstemming is. Liefst voordat het voor de RO te laat is.”
Van der Zouwen vervolgt: “We kunnen ons voorstellen dat een deel van onze achterban meer van onze programmering verwacht dan we momenteel bieden. Dat heeft echter alles te maken met het gebrek aan steun.”
De Reformatorische Omroep, die via http://www.reformatorischeomroep.nl te beluisteren is, heeft volgens hem de komende weken minstens 2500 nieuwe donateurs nodig om te kunnen blijven uitzenden. Ook predikanten en kerken zijn middels een brief opgeroepen de omroep te steunen.
(bron: Refoweb)
Directeur Arjan van der Zouwen: “Het merendeel van onze achterban kijkt en luistert massaal via internet naar de programma’s van publieke en commerciële omroepen. Met voldoende steun kan de RO zich ontwikkelen tot een volwaardig en verantwoord alternatief. We hopen van harte dat zij die de Reformatorische belijdenisgeschriften onderschrijven ook ten aanzien van de media een keuze maken die daarmee in overeenstemming is. Liefst voordat het voor de RO te laat is.”
Van der Zouwen vervolgt: “We kunnen ons voorstellen dat een deel van onze achterban meer van onze programmering verwacht dan we momenteel bieden. Dat heeft echter alles te maken met het gebrek aan steun.”
De Reformatorische Omroep, die via http://www.reformatorischeomroep.nl te beluisteren is, heeft volgens hem de komende weken minstens 2500 nieuwe donateurs nodig om te kunnen blijven uitzenden. Ook predikanten en kerken zijn middels een brief opgeroepen de omroep te steunen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Re: Noodoproep Reformatorische Omroep
Ik luisterde maar tdat kan niet meer want ze vragen betaling. Ik denk dat er gewoon te weinig draagvlak is.Marnix schreef:VOORTHUIZEN - Drie jaar na de officiële start is het voortbestaan van de Reformatorische Omroep in gevaar. Belangrijkste oorzaak is het beperkte draagvlak dat de omroep binnen de gereformeerde gezindte wist te genereren. Volgens de directie blijft het aantal nieuwe donateurs structureel achter bij de verwachtingen. Daardoor heeft de omroep zich in de afgelopen jaren niet volgens plan kunnen ontwikkelen tot een levensvatbaar alternatief.
Atze
Het is een ANBI, dus de donatie is voor de inkomstenbelasting nog aftrekbaar ook.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Nou RF heeft zo'n 3600 leden: allemaal donateur worden of 1 nieuwe donateur werven en men is uit de brand.Marnix schreef:VOORTHUIZEN - Drie jaar na de officiële start is het voortbestaan van de Reformatorische Omroep in gevaar. Belangrijkste oorzaak is het beperkte draagvlak dat de omroep binnen de gereformeerde gezindte wist te genereren. Volgens de directie blijft het aantal nieuwe donateurs structureel achter bij de verwachtingen. Daardoor heeft de omroep zich in de afgelopen jaren niet volgens plan kunnen ontwikkelen tot een levensvatbaar alternatief.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Als je in Nederland woont misschien. Dat geldt dus niet voor mij....refo schreef:Het is een ANBI, dus de donatie is voor de inkomstenbelasting nog aftrekbaar ook.
Dus geen belastingvoordeel, maar wel heel dure Euros.
Dus resulterend in dat mensen buiten NEderland niet naar de RO kunnen luisteren. Wat is dan nog de zin van een Internet Radio station?
Atze
-
2500 donateurs moet toch makkelijk te doen zijn?
lijkt me ook..Hoppípolla schreef:2500 donateurs moet toch makkelijk te doen zijn?
advertentie in het RD, terdege, koers, gezinsgids, ND, de banier, enz enz
en je hebt er zo een heeeleboel.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- JolandaOudshoorn
en dat kost ook een heeeeeleboel centjeshenriët schreef:lijkt me ook..Hoppípolla schreef:2500 donateurs moet toch makkelijk te doen zijn?
advertentie in het RD, terdege, koers, gezinsgids, ND, de banier, enz enz
en je hebt er zo een heeeleboel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Daarom snap ik niet dat ze qua muziek wat breder willen denken. Ik heb er nooit meer gehoord dat het gangbare refo cd'tje van Klaas Jan Mulder of het Urkermannenkoorastroguy schreef: Ik denk dat er gewoon te weinig draagvlak is.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik snap t wel. Op mijn werk had ik in de gratis tijd hem nog wel eens aan staan. Maar als je gewoon aan het werk bent en er is vervolgens van 9 uur tot een uur of 11 alleen maar gepraat of het voorlezen van een gedeelte uit een dagboek, tja, dan zet ik hem uit. (Het droevige niveau van voorlezen nog daargelaten) Daarnaast gebruikten ze volgens mij de laatste tijd de Herziene Statenvertaling (Dat kan ik mis hebben...). Nu heb ik persoonlijk er niets op tegen, maar daarmee vervreem je wel een groot gedeelte van de achterban, denk ik.
Daarnaast weet je nooit welke cd of welk nummer er draait. Op http://www.musicareligiosa.nl kan je altijd bijhouden welk nummer speelt en daarnaast nog wat informatie krijgen over het nummer, het koor etc.
Verder moeten ze denk ik wat meer vernieuwende programma's doen. Gooi eens een klassiek moment er tussen door
Daarnaast weet je nooit welke cd of welk nummer er draait. Op http://www.musicareligiosa.nl kan je altijd bijhouden welk nummer speelt en daarnaast nog wat informatie krijgen over het nummer, het koor etc.
Verder moeten ze denk ik wat meer vernieuwende programma's doen. Gooi eens een klassiek moment er tussen door
-
Door het gebruiken van de HSV?JALP schreef:Nu heb ik persoonlijk er niets op tegen, maar daarmee vervreem je wel een groot gedeelte van de achterban, denk ik.

De gratis tijd is al weer even geleden. Voor het geval dat we een beeld gaan vormen dat verouderd is (zoals bij Kliksafe ook vaak gebeurde), even de huidige informatie:JALP schreef:Ik snap t wel. Op mijn werk had ik in de gratis tijd hem nog wel eens aan staan. Maar als je gewoon aan het werk bent en er is vervolgens van 9 uur tot een uur of 11 alleen maar gepraat of het voorlezen van een gedeelte uit een dagboek, tja, dan zet ik hem uit. (Het droevige niveau van voorlezen nog daargelaten) Daarnaast gebruikten ze volgens mij de laatste tijd de Herziene Statenvertaling (Dat kan ik mis hebben...). Nu heb ik persoonlijk er niets op tegen, maar daarmee vervreem je wel een groot gedeelte van de achterban, denk ik.
Nú wordt er inderdaad rond 09.00 een dagboekstukje gelezen + een gedeelte uit de Bijbel. Inderdaad de HSV, is voor mij geen bezwaar. Ook ik ben die tijd aan het werk. Dat kleine stukje dagboek en Bijbel kan ik best even stil luisteren.
Dit duurt allemaal maar kort en in ieder geval niet tot 11.00 uur. Dus voor mij nog steeds wel aantrekkelijk om naar te luisteren. Maar hier kan verschillend over gedacht worden, ook qua smaak van muziek.
Je kunt wel bij "titelinformatie weergeven" kijken wat er gedraaid wordt, maar dit is wel summiere informatie.
Vernieuwende programma's? Ze willen best, maar dat kost meer geld dan een CD draaien, en tja, geld hebben ze niet (genoeg).
eilander schreef: Vernieuwende programma's? Ze willen best, maar dat kost meer geld dan een CD draaien, en tja, geld hebben ze niet (genoeg).
Volgens mij werkt het normaal zo : eerst een goed product en dan verkopen, niet andersom.
Ik vond de RO vooral prettig als muziekzender (en inderdaad, dat mag soms wel wat breder); aan een praatzender heb ik persoonlijk geen behoefte. Radio 1 is ook prima, w.b. nieuws en actualiteiten, radio 5 w.b. de meer stichtelijke elementen. Waarom gaan ze geen samenwerking aan met radio 5 op zaterdagochtend bijv?
De RD-mediagroep is ook bezig met radio- en televisieactiviteiten. (intern) Laat RO daarbij invoegen, zodat de RDmediagroep een groot mediabedrijf wordt.Wilhelm schreef:eilander schreef: Vernieuwende programma's? Ze willen best, maar dat kost meer geld dan een CD draaien, en tja, geld hebben ze niet (genoeg).
Volgens mij werkt het normaal zo : eerst een goed product en dan verkopen, niet andersom.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)