Hoedje vrouw

SolaGratia
Contacteer:

Bericht door SolaGratia »

En de kinderen dan?

Dat lijkt me zowieso niet nodig!
Dat kan je helemaal niet uit de bijbel halen dat dat zou moeten.
Bij een "doopdienst" zie je in sommige kerken dat de baby-meisjes een mutsje op hebben!
Maar waar ligt de grens? Bij een huwelijk, belijdenis, doop, leeftijd?
Adorote

Bericht door Adorote »

Voor dat wij het over hoedjes gaan hebben en sluiers enz enz .

Het recht daartoe zijn de heren onder ons die een baard hebben ,ook dat is een gebod uit de Heilige Schrift.

Trouwens het hoofd bedekken voor vrouwen wil niet zeggen ,dat dat maar dure hoeden moeten zijn,van ( met de meeste hoeden lopen de dames nog voor gek ook)kijk mij is.

Waarom niet de een voudige kerk sluier, stukken stijlvoller dan al die vreemdgevormde maaksel op de vrouwenhoofden .
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Adorote

Het recht daartoe zijn de heren onder ons die een baard hebben ,ook dat is een gebod uit de Heilige Schrift.
Ondanks het feit dat Adorote nooit antwoord probeer ik het toch nog eens.

Welke teksten bedoel je hier ?
Dit is een serieuze vraag, geen grapje.
Zou je op deze vraag een antwoordt willen posten Adorate?
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

En het gáát maar door hier!
Door de harde kern van OSW-ers al volledig uitgediept en door de broekies onder ons weer opgerakeld.

Er valt echt niks nieuws meer over te zeggen.

Slotje graag! ;-))

Een 'breekje' van Breekijzertje
prinses

Bericht door prinses »

Trouwens het hoofd bedekken voor vrouwen wil niet zeggen ,dat dat maar dure hoeden moeten zijn,van ( met de meeste hoeden lopen de dames nog voor gek ook)kijk mij is.

Waarom niet de een voudige kerk sluier, stukken stijlvoller dan al die vreemdgevormde maaksel op de vrouwenhoofden .
... ja lieverd, maar dat is de schuld van de hoedenzaken he!! En als je een simpel gevalletje van V en D neemt ... die hebben maar 1 hoofdwijdte, past niet iedereen dus. Persoonlijk lijkt een soort bruidssluier me ook wel wat. Maar oke, als we dan toch een duur exemplaar moeten aanschaffen draag je die pakweg 3 seizoenen of wel meer zoals ik, gecombineerd met lange kerkdiensten zoals bij ons, en je hebt het geld eruit. Vind ik wel es flauw hoor, gezeur over dure hoeden terwijl men verder gerust dure kleding koopt.
gerrit de 2e
Contacteer:

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eZou je op deze vraag een antwoordt willen posten Adorate?
Ik denk dat Adorote nooit antwoord omdat je zijn naam vrijwel nooit goed spelt. :)
Bij Adorate moet ik altijd aan de GG denken. Na het wegzetten van commentaar gaat de deur met een klap dicht.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Hoe je ook prikkelt Gerrit... :D
gvdham

Bericht door gvdham »

Denken jullie echt dat de bijbel zich drukmaakt over wel of niet een hoedje? Ik denk dat de bijbel om het geloof gaat en niet om uiterlijkheden. De bijbel is om iedereen te leiden in het geloof en alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.
Het gaat hier om een hoger doel, niet om uiterlijkheden.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door gvdham
Denken jullie echt dat de bijbel zich drukmaakt over wel of niet een hoedje? Ik denk dat de bijbel om het geloof gaat en niet om uiterlijkheden. De bijbel is om iedereen te leiden in het geloof en alle neuzen in dezelfde richting te krijgen.
Het gaat hier om een hoger doel, niet om uiterlijkheden.
Ja idd.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Refojongere

Denken jullie echt dat de bijbel zich drukmaakt over wel of niet een hoedje?

Ja, lees maar eens 1 Korinthe 11 erop na!
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Denken jullie echt dat de bijbel zich drukmaakt over wel of niet een hoedje?

Ja, lees maar eens 1 Korinthe 11 erop na!
Beste RJ probeer ook eens onderscheid te maken tussen wezenlijke en bijzaken. Maar laten we nou niet weer die wezenloze discussie over de oorlogsschepen van de Ger Gez. beginnen maar laten we in ons hart maar eens nadenken waarom en wanneer God wil dat we als vrouw hethoofd bedekken.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Refojongere

Exact! Als we dat doordacht hebben zullen we zulke makkelijke kreten als "God ziet het hart aan en niet het uiterlijk" wel sneller laten.
Egbert

Bericht door Egbert »

Exact! Als we dat doordacht hebben zullen we zulke makkelijke kreten als "God ziet het hart aan en niet het uiterlijk" wel sneller laten.
Menselijk gesproken kan die grote mooie hoed van 60 euro's wel hetzicht van boven op ons innerlijk verduisteren.

gerrit de 2e
Contacteer:

Je zou bijna jammer vinden dat het niet andersom is..
Of niet RJ?
Plaats reactie