Wist je dat . . . [11]

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16783
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door Hendrikus »

Lassie schreef:....ik morgen Zwijndrecht en Dordrecht onveilig ga maken.... :yahoo
Oei, straks staan het zwijn en de dordt niet meer recht.... :wiz
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door Lassie »

...tsja de keistad staat zowieso al op z'n kop. :langue
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door albion »

freek schreef:
albion schreef:wij een hele interessante avond gehad hebben waar onder andere het volgende is langsgekomen:


We hebben het over de tijdsberekening gehad. Dat de val van Jeruzalem 40 jaar na
de opstanding van Christus was en dat was in het jaar 70, trek het getal 40 van 70 af, dan
betekent het dat de Heere Jezus 3 jaar voor onze tijdsbereking geboren is.

En dat de tijd tussen de geboorte van de Heere Jezus, de aanbidding van de herders, de komst
van de wijzen uit het oosten, en het opgaan naar de tempel (besnijdenis) binnen een tijdsbestek van
40 dagen moet zijn geweest (wat volgens de wet was, en de Heere Jezus was onder de wet)

Dat Mozes niet het land Kanaän binnen kon komen omdat hij een type van de wet was, maar
Jozua als type van Christus zijn volk het land Kanaän binnenleidde

En nog veel meer interessante dingen.
Een avond van jullie kerk?
Nee gewoon verjaarsvisite en dan onder elkaar. Komen heel wat topics langs. Mijn broer (al gepensioneerd) volgt een godsdienstcursus van de Hervormde Kerk in M'harnis. Komt dus in discussies met zijn docenten (professoren en ds) en wij vragen dan hoe het gegaan is.
Laatst gewijzigd door albion op 13 mei 2009, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door henriët »

judith schreef:...dat ik nu weer thuis ben....en dat het examen Nederlands echt moeilijk was.....(ligt niet aan de spelling hoor :slurp )...
...en dat ik hoop dat ik het haal...
...ik morgen Biologie heb...de laatste en dan helemaal klaar ben!
nou meid, ik hoop dat het allemaal gelukt is!
kan je nu van je vakantie genieten!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door henriët »

Ander ontzettend leuke/ lieve en gezellige foto s op zn hyves heeft gezet!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door sander »

albion schreef:wij een hele interessante avond gehad hebben waar onder andere het volgende is langsgekomen:


We hebben het over de tijdsberekening gehad. Dat de val van Jeruzalem 40 jaar na
de opstanding van Christus was en dat was in het jaar 70, trek het getal 40 van 70 af, dan
betekent het dat de Heere Jezus 3 jaar voor onze tijdsbereking geboren is.

En dat de tijd tussen de geboorte van de Heere Jezus, de aanbidding van de herders, de komst
van de wijzen uit het oosten, en het opgaan naar de tempel (besnijdenis) binnen een tijdsbestek van
40 dagen moet zijn geweest (wat volgens de wet was, en de Heere Jezus was onder de wet)

Dat Mozes niet het land Kanaän binnen kon komen omdat hij een type van de wet was, maar
Jozua als type van Christus zijn volk het land Kanaän binnenleidde

En nog veel meer interessante dingen.
Ik ben benieuwd hoe jullie kwamen bij die gedachten van de wijzen uit het oosten ook binnen 40 dagen. In die 40 dagen moeten ze namelijk een huis hebben betrokken. Ik heb weleens een tijd van 2 jaar gehoord omdat de reis van de wijzen zolang zou duren. Ik ben benieuwd naar jullie onderbouwing.
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door judith »

....ik klaar ben met mijn examens, waarvan deze van vandaag erg tegenviel.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door Gijs83 »

fluitje schreef:
Marco schreef:
Gijs83 schreef:...de vrije inwerp-opening van een brievenbus 32 mm hoog en minstens 265 mm breed moet zij en horizontaal zijn aangebracht?
...de eventuele bewaarruimte achter de inwerp-opening minstens 2700 mm breed moet zijn; de 2 andere inwendige afmetingen tenminste 150 mm hoog en 380 mm diep moet zijn?
...de hoogte van de bus bij voorkeur 110 cm moet zijn(niet hoger dan 180 cm of lager dan 60 cm)?
...op of dichtbij de brievenbus het huisnummer duidelijk aangegeven moet zijn?
De bewaarruimte moet twee meter en zeventig centimeter breed zijn?
:haha :? :haha

Is m'n nieuwe huis toch te klein, vrees ik...
Mijn hond heeft niet zo'n brede bek. :haha :haha
Lust-ie graag post :quoi
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door albion »

sander schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie kwamen bij die gedachten van de wijzen uit het oosten ook binnen 40 dagen. In die 40 dagen moeten ze namelijk een huis hebben betrokken. Ik heb weleens een tijd van 2 jaar gehoord omdat de reis van de wijzen zolang zou duren. Ik ben benieuwd naar jullie onderbouwing.
Ik denk dat verschillende uitleggers dat gezegd hebben. Inderdaad zijn er uitleggers die denken dat het pas 2 jaar later is, maar volgens Whitby het volgende:
Whitby schreef: De vraag is hier, wanneer de wijzen te Jeruzalem gekomen zijn, het zij binnen dertien dagen na 's Heilands geborte, gelijk de vastgestelde tijd van driekoningen dag te kennen geeft, en gelijk de meeste christenen, van de vijfde eeuw af, ondersteld hebben, of eerst in het tweede jaar van Christus ouderdom, gelijk sommigen besluiten uit de woorden van vers 16. Tot oplossing van deze bedenkingen merkt men aan, dat, uit vergelijking van Mattheus met Lukas, klaar schijnt te blijken dat de wijzen zijn gekomen binnen de eerste veertig dagen na 's Heilands geboorte; want Mattheus zegt uitdrukkelijk, dat zij Jezus te Bethlehem gevonden hebben; en bij Lukas vindt men Luk 2:22, dat, toen de veertig dagen van haar (Maria) reinging vervuld waren zij het kind brachten te Jeruzalem, opdat zij hem den Heere voorstelden; terwijl men niet leest, dat Jozef en Maria met Jezus ooit zijn wedergekeerd naar Bethlehem, en derhalve ondersteld mag worden da zulks niet geschied is; immers in tegendeel wordt gezegd: Luk 2:39, dat Jozef en Maria, alles volbracht hebbende, wat naar de wet des Heeren te den was, wedergekeerd zijn naar Galilea, tot hun stad Nazareth.
Dewijl nu Arabie zo nabij Judea lag, dat een gedeetle daarvan tot het beloofde land behoorde, en de wijzen dezelfde reden hadden als de herders (toen hun het hemels licht omscheen) om te zeggen, laten wij zien het woord dat daar geschied is, zo zie ik niet, waarom de wijzen (die snelle kemels hadden om daarop te rijden) niet binen het betek dier dagen zouden kunnen gekomen zijn te Jeruzalem; en derhalve is er geen vaste grond om te denken dat de kerk den feestadag van hun komst kwalijk geplaatst heeft.
Maar hier tegen brengt men in, dat, terstond na het vertrek der wijzen, de engel des Heeren aan Jozef is verschenen, en hem, nevens Maria en Jezus, naar Egypte gezonden heeft. Dit zegt men, kan niet geschied zijn voor de reiniging van Maria; want daartoe is zij opgegaan naar Jeruzalem,, en deswege niet vertrokken naar Egypte; en na haar wederkomst uit Egypte, kan zij tot dat einde naar Jeruzalem niet gegaan zijn, want op het einde van dit hoofdstuk zegt Mattheus uitdrukkelijk, dat Jozef schroomde in Judea te komen, en zich deswege naar Nazareth begaf. Ook kunnen Jozef en Maria met Jzus, na het vertrek der wijzen, niet wel opgegaan zijn naar Jeruzalem, want dus zouden zij zichzelf in handen van Herodes hebben gesteld.
Op deze bedenkingen antwoord ik, eerst dat de tekst v. 13 niet zegt, dat de engel aan Jozef verschenen is terstond a het vertrek der wijzen, maar alleen, dat zulks geschied is na hun vertrek, zonder bepaald te melden wanneer. Gemerkt de nood derhalve dringt om te onderstellen, dat de engel zich aan Jozef heeft geopenbaard, een opmerkelijke tijd nadat de wijzen vertrokken waren, zo gis ik da het is geweest, toen Jozef niet meer was te Bethlehem, maar te Jeruzalem, of te Nazareth en dat hij van daar in Egypte is gevloden. En ten tweede, dat Jozef en Maria, door na het vertrek der wijzen, naar Jeruzalem te gaa, tot de reiniging van Maria, zich met hun kind geenszins wierpen in de handen van Herodes, want de koning wist niet, dat Jezus het kind was, tot welks aanbidding de wijzen gekomen waren, dies het te Jeruzalem slechts korte tijd blijvende, daar zo veilig was als ergens elders. Indien Herodes het geweten had, om welk kind de wijzen gekomen waren, wat behoefde hij dan al de kinderen van Bethlehem, zonder onderscheid, te laten doden.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door henriët »

mijn moeder net ff kwam,
we gezellig een wijntje deden en we opeens een harde bons hoorden,
Jean snelde naar boven en riep me..
boven gekomen zei hij dat het erger leek dan t was..
kom ik in het kamertje van Jetje, een heel bloedfontein en allemaal bloed..
wat bleek.. Jetje was in dr slaap uit dr bedje gevallen.... op dr neus....
pffft, wat bloedt dat zeg..
enfin, ze is weer gewassen en ze ligt met een gekleurde dikke neus nu weer heerlijk te slapen
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Avi
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 mar 2008, 21:07

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door Avi »

henriët schreef:mijn moeder net ff kwam,
we gezellig een wijntje deden en we opeens een harde bons hoorden,
Jean snelde naar boven en riep me..
boven gekomen zei hij dat het erger leek dan t was..
kom ik in het kamertje van Jetje, een heel bloedfontein en allemaal bloed..
wat bleek.. Jetje was in dr slaap uit dr bedje gevallen.... op dr neus....
pffft, wat bloedt dat zeg..
enfin, ze is weer gewassen en ze ligt met een gekleurde dikke neus nu weer heerlijk te slapen
Wat een schrik!
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door Wilma van den Berg »

Avi schreef:
henriët schreef:mijn moeder net ff kwam,
we gezellig een wijntje deden en we opeens een harde bons hoorden,
Jean snelde naar boven en riep me..
boven gekomen zei hij dat het erger leek dan t was..
kom ik in het kamertje van Jetje, een heel bloedfontein en allemaal bloed..
wat bleek.. Jetje was in dr slaap uit dr bedje gevallen.... op dr neus....
pffft, wat bloedt dat zeg..
enfin, ze is weer gewassen en ze ligt met een gekleurde dikke neus nu weer heerlijk te slapen
Wat een schrik!
Een kus erop...en....over :slurp .'t Zal best pijn doen. Een knuffel van mij hoor, voor Jetje!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door sander »

@ albion: Ik ga hier even over nadenken. Ik kom er nog op terug. Misschien in ander topic... ;)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door Lassie »

...er op refomarkt heel wat advertenties staan die er niet thuis horen
...ik ze daar even op heb geattendeerd?
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Wist je dat . . . [11]

Bericht door sander »

Lassie schreef:...er op refomarkt heel wat advertenties staan die er niet thuis horen
...ik ze daar even op heb geattendeerd?
Ik ben ze nog niet tegengekomen... :quoi. Dus dat heel wat zal wel meevallen :quoi .
Maar ik ben ervan overtuigd als je ze dit meld dat ze de advertentie verwijderen.

Heb even gekeken, maar bij iedere advertentie staat: advertentie melden als ongepast. Heb je dit gedaan?

Heb recent mail contact met hen gehad en ik vond ze erg schappelijk!
Gesloten