De kanttekeningen zijn niet in de eerste plaats de interpretaties van de vertalers, ze zijn een toelichting of uitbreiding op de vertaling zelf, en maken als zodanig deel uit van de vertaling. Je kunt dus gewoon de Bijbel mét de kanttekeningen lezen.Oorspronkelijk gepost door Rens
Limosa, de kanttekeningen zijn toegevoegde teksten van een eigen interpretatie van de desbetreffende schrijvers.
We nemen toch de Schrift voluit "van kaft tot kaft" zonder er iets aan toe of af te doen?
Hetgeen staat geschreven zullen we dan ook sec moeten aanvaarden, omdat dat OOK door God is geinspireerd het op te tekenen zoals het is opgetekend.
Laten we dan onze katholieke medegelovigen verder vrijwaren van onze "aanvallen" dmv het bepalen dat de Paus en/of de Katholieke kerk de antichrist zou zijn, hetgeen hier veelvuldig is gebeurd.
Zij geloven en aanvaarden God de Vader, en Christus Jezus en aanbidden beiden samen met de Heilige Geest die van beiden uitgaat.
Ik gaf al aan dat de discussie over de Paus als antichrist hier al vaker gevoerd is, zover ik me herinnner heb ik nooit beweert dat de Paus de antichrist is. Op OSW heb ik altijd vermeden al te aanvallend richting de RKK te zijn omdat ik denk dat ook onder de RKK-ers wel schapen van de Goede Herder zijn. Ik vroeg me alleen af of je met de tekst die jij noemde kunt bewijzen dat de Paus de antichrist niet is. Ik denk dat die tekst daar ongeschikt voor is, da's alles.