Mensen,
ik lees van alles in criptische bewoordingen over GG Groningen en Lelystad (komt daar dan binnenkort ook Vlissingen bij?); als je er niet zelf vandaan komt stop dan met die onzin... En geef in ieder geval in heldere bewoordingen aan waar je het over hebt.
In deze topic dreigt het voor de zoveelste keer geen echte discussie te worden over de inhoud, maar 'lekker' elkaar uit de tent lokken over een of andere kerk en kerkelijke zaken.
Hou op met polariseren en reageer alleen als je een echte inhoudelijke inbreng hebt..
verschillen tussen kerkleren
Jaaaa Super!!!!!!!!!! Goeie vent...die Bottenbley.....van Surinaamse afkomst......die gemeente van hem groeit......!!!!! Da's meer dan bar!!!!! GEWELDIG!!!!!!!!!Oorspronkelijk gepost door anemoon
ds bottenbley is predikant in de vrije baptistengemeente bethel in drachten
af en toe preekt hij ook richting groningen, ik weet niet precies waar
ik meen ook in buitenpost
maar hij heeft ongelofelijk veel bijbelkennis
en weet op een fenomenale wijze mensen die niet kerkelijk zijn erbij te betrekken...
aanbevolen!
Een 'breekje' van Breekijzertje
de OGGiN is geen afgeleide van de GG maar van de toenmalige NHKOorspronkelijk gepost door Kaw
. . .
Ow kerk-leer...
Volgens mij is er buiten de ger. gem. geen kerkverband (behalve natuurlijk de afgeleiden van de ger. gem., zoals de in Ned. en oud.) die zo'n verbondsvisie heeft. Door in die 6 leerstellingen het verbond onder de uitverkiezing te zetten, is de ger. gem. behoorlijk uniek geworden.
. . .
Helemaal mee eens!!!!!Oorspronkelijk gepost door anemoongeweldig... jaOorspronkelijk gepost door BreekijzertjeJaaaa Super!!!!!!!!!! Goeie vent...die Bottenbley.....van Surinaamse afkomst......die gemeente van hem groeit......!!!!! Da's meer dan bar!!!!! GEWELDIG!!!!!!!!!Oorspronkelijk gepost door anemoon
ds bottenbley is predikant in de vrije baptistengemeente bethel in drachten
af en toe preekt hij ook richting groningen, ik weet niet precies waar
ik meen ook in buitenpost
maar hij heeft ongelofelijk veel bijbelkennis
en weet op een fenomenale wijze mensen die niet kerkelijk zijn erbij te betrekken...
aanbevolen!
maar...
niet omdat het een 'goeie vent' is
en ook niet omdat 'die gemeente groeit'...
maar omdat hij een boodschap heeft
hij heeft echt een boodschap!
hij heeft wat te zeggen!
en wel: een bijbelse boodschap
in een duidelijke taal, de taal anno 2004
omdat hem er alles aan gelegen is dat mensen tot bekering en geloof komen
en omdat hij preekt voor alle soorten van mensen
omdat hij tevens zoveel verstand heeft van psychologie, dat zijn preken en zijn manier van omgaan met mensen ontzettend psychologisch verantwoord is!
en omdat bij hem in de kerk iedereen welkom is, wie hij of zij ook is
en hoe hij of zij er ook aan toe is
ongeacht of hij of zij in de goot ligt, ongeacht rang, stand, huidkleur, iq, godsdienstige achtergrond of wat dan ook
maar bovenal omdat in zijn preken centraal staat: JEZUS CHRISTUS EN DIE GEKRUISIGD!
daarom...
Dat "Goeie vent" was gewoon even iets over de persoon Orlando.......
Klopt. Maar zover mijn (kleine) verstand reikt, lijkt dit kerkverband veel op de ger. gem. Altans meer daarop dan op andere kerkverbanden.Oorspronkelijk gepost door limosade OGGiN is geen afgeleide van de GG maar van de toenmalige NHKOorspronkelijk gepost door Kaw
. . .
Ow kerk-leer...
Volgens mij is er buiten de ger. gem. geen kerkverband (behalve natuurlijk de afgeleiden van de ger. gem., zoals de in Ned. en oud.) die zo'n verbondsvisie heeft. Door in die 6 leerstellingen het verbond onder de uitverkiezing te zetten, is de ger. gem. behoorlijk uniek geworden.
. . .
Ik wil eigenlijk meer over dit kerkverband weten. Waarin onderschijdt het zich van andere kerkverbanden?
's Zondags nòg duurdere auto's op de parkeerplaats......... ;-))Oorspronkelijk gepost door KawKlopt. Maar zover mijn (kleine) verstand reikt, lijkt dit kerkverband veel op de ger. gem. Altans meer daarop dan op andere kerkverbanden.Oorspronkelijk gepost door limosade OGGiN is geen afgeleide van de GG maar van de toenmalige NHKOorspronkelijk gepost door Kaw
. . .
Ow kerk-leer...
. . .
Ik wil eigenlijk meer over dit kerkverband weten. Waarin onderschijdt het zich van andere kerkverbanden?
Nou, wat een diepzinnig antwoord...Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
's Zondags nòg duurdere auto's op de parkeerplaats......... ;-))
Ieder kerkverband heeft zo zijn nadelen en dat kapitalisme verfoei ik ook, maar kijk eens naar jezelf. Als jij alles zou moeten loslaten voor Jezus, zou jij dat dan wel doen?
Ik deel wel eens een prikje uit joh!Oorspronkelijk gepost door KawNou, wat een diepzinnig antwoord...Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Ieder kerkverband heeft zo zijn nadelen en dat kapitalisme verfoei ik ook, maar kijk eens naar jezelf. Als jij alles zou moeten loslaten voor Jezus, zou jij dat dan wel doen?
"Loslaten"
Da's idd een gewetensvraag............
Die tijd komt hoe dan ook.......dat we alles los moeten laten.........toch?
Maar als het goed is heb je het dan geestelijk al gedaan!Oorspronkelijk gepost door BreekijzertjeIk deel wel eens een prikje uit joh!Oorspronkelijk gepost door KawNou, wat een diepzinnig antwoord...Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
"Loslaten"
Da's idd een gewetensvraag............
Die tijd komt hoe dan ook.......dat we alles los moeten laten.........toch?