Ichtus vis

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje

Je bedoeld deze????

Afbeelding
Kun je daar geen leuke hangertjes van maken voor kettinkjes? En dan de opbrengst naar een goed doel?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door tukkertje

Je bedoeld deze????

Afbeelding
Kun je daar geen leuke hangertjes van maken voor kettinkjes? En dan de opbrengst naar een goed doel?

Heb ook minivisjes hoor. 1,50 per stuk

Ik weet nog wel een goed doel voor de opbrengst. De stichting Klitse
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Een vis is best leuk. Er zou voor mij maar een reden zijn om een vis ergens op te plakken: Herkenbaarheid in eigen kring.

Zo sprak iemand me laatst aan: Hee, mooie vis op je fiets, je bent ook christen? Nou, da's toch best leuk.

Verder is het nou niet echt bijzonder. De ICHTUS werd als herkenningsteken gebruikt, nu laten we het zo houden en er geen gekke theorieen bij bedenken.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Volgens mij worden er een aantal oneigenlijke argumenten genoemd:

Een vis zegt NIETS over wat voor chrsiten je bent. Het geeft jou als Christen gewoon een uitstekende gelegenheid om te laten zien Wie je volgt. Waarom wij dat niet op ons hoofd laten tatoeëren? Op ons hoofd dragen wij al een teken en dat proberen wij zichtbaar te maken door ons leven!

Dat 99 van de 100 visjesvoerders evangelisch is, betwijfel ik. Bij onze kerk staan 's zondags een heleboel auto's met vis. Toch belijden wij voluit een gereformeerde gemeente te zijn en geen evangelische gemeente. Dat percentage geldt misschien wel voor de "Er is hoop"-stickers die je vroeger veel zag.
ik zeg niet dat 99 van de 100 visjesvoerders evangelisch zijn, ik zeg dat 99 van de 100 mensen met de evangelische hoek associeren, da's heel wat anders.

ik zeg het nog maar eens, ik ben niet tegen het ichtus-visje inhoudelijk. maar omdat bijna iedereen bij het visje een link legt met de evangelische hoek is het voor mij de vraag of ik het wel op de auto wil hebben, want ik heb daar niks mee
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Oorspronkelijk gepost door limosa

Een vis zegt NIETS over wat voor chrsiten je bent. Het geeft jou als Christen gewoon een uitstekende gelegenheid om te laten zien Wie je volgt. Waarom wij dat niet op ons hoofd laten tatoeëren? Op ons hoofd dragen wij al een teken en dat proberen wij zichtbaar te maken door ons leven!

Dat 99 van de 100 visjesvoerders evangelisch is, betwijfel ik. Bij onze kerk staan 's zondags een heleboel auto's met vis. Toch belijden wij voluit een gereformeerde gemeente te zijn en geen evangelische gemeente. Dat percentage geldt misschien wel voor de "Er is hoop"-stickers die je vroeger veel zag.
ik zeg niet dat 99 van de 100 visjesvoerders evangelisch zijn, ik zeg dat 99 van de 100 mensen met de evangelische hoek associeren, da's heel wat anders.

ik zeg het nog maar eens, ik ben niet tegen het ichtus-visje inhoudelijk. maar omdat bijna iedereen bij het visje een link legt met de evangelische hoek is het voor mij de vraag of ik het wel op de auto wil hebben, want ik heb daar niks mee
Wordt het dan geen tijd dat de refo's het visje gaan annexeren, zodat men het in het vervolg niet meer direkt met evo's associeert?

Een beetje assertiviteit mag wel hoor. ;)
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door elbert
Oorspronkelijk gepost door limosa

Wordt het dan geen tijd dat de refo's het visje gaan annexeren, zodat men het in het vervolg niet meer direkt met evo's associeert?

Een beetje assertiviteit mag wel hoor. ;)
dat is de reden waarom ik zeg dat het voor mij de vraag is . . .

ik ben al wel begonnen trouwens, ik zag dat ik een visje op m'n jas heb, maar da's meer een haai . . .
Amadeus

Bericht door Amadeus »

Tsja, heb een maand geleden een dominee horen verkondigen dat een ichtus visje afgodendienst is.....

Want, "Gij zult u geen gesneden beelden maken van hetgeen onder de aarde in de wateren is"....

Dus afgodendienst. Letterlijk citaat: "Dan zie je van die grote auto's met mensen die zich christelijk noemen, met zo'n visje op de auto. Er klopt helemaal niks van!!"

Terwijl hijzelf ook een grote bak heeft....ongelooflijk.

Was trouwens dezelfde dominee die meende te moeten zeggen dat preken luisteren via internet ook afgodendienst is.....

Soms sta je perplex.

M'n eigen mening: prima zo'n ichtus, als mensen op die manier willen laten zien dat ze christen zijn. Als ik hem zelf maar niet op m'n auto hoef te doen, dat hoeft van mij niet perse.....Is puur een kwestie van smaak.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Amadeus
Tsja, heb een maand geleden een dominee horen verkondigen dat een ichtus visje afgodendienst is.....

Want, "Gij zult u geen gesneden beelden maken van hetgeen onder de aarde in de wateren is"....

Dus afgodendienst. Letterlijk citaat: "Dan zie je van die grote auto's met mensen die zich christelijk noemen, met zo'n visje op de auto. Er klopt helemaal niks van!!"

Terwijl hijzelf ook een grote bak heeft....ongelooflijk.

Was trouwens dezelfde dominee die meende te moeten zeggen dat preken luisteren via internet ook afgodendienst is.....

Soms sta je perplex.
Och ja.....die mensen leven in hun eigen wereldje moet je maar denken............
Voor zulke figuren zou het eens goed zijn om een weekendje te gaan evangeliseren in het centrum van Amsterdam.

Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie