Ik zoek....
-
Re: Ik zoek....
'k Ben al een tijdje op zoek naar een boek...
Dochters zonder moeder van Hope Edelman (ISBN 9022544494)
Helaas is het boek niet meer leverbaar, niet te vinden op marktplaats, e-bay en refomarkt.
Wie kan mij helpen/ weet waar ik dit boek kan vinden?
Bedankt alvast!
Dochters zonder moeder van Hope Edelman (ISBN 9022544494)
Helaas is het boek niet meer leverbaar, niet te vinden op marktplaats, e-bay en refomarkt.
Wie kan mij helpen/ weet waar ik dit boek kan vinden?
Bedankt alvast!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
-
Dat is Moeders zonder moeder, het vervolg op het boek dat ik zoek
Bij de titel Dochters zonder moeder staat een groot kruis door de winkelwagen...
Bedankt voor 't meedenken/ meezoeken Gian!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Je hebt in Kampen een boekenwinkel zitten die heeft ontzettend veel boeken. Daar heb ik voor een iemand eens een keer een boek gekocht wat verder nergens meer leverbaar was (wel 2e hands). Boeckhuys Campen, heet het.
een winnend staatslot 

Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Wilma van den Berg
...een boek waarin duidelijk heel het boek Jesaja uitgelegd wordt maar wat ook 'praktisch' is. Dus niet alleen een prekenboek maar ook veel achtergrondinformatie.
Er is heel erg moeilijk aan te komen, tot nu toe.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
kinderbijbel van Snoek een idee?? neem aan dat je t voor de klas bedoeld.. maar misschien denk ik verkeerd.Wilma van den Berg schreef:...een boek waarin duidelijk heel het boek Jesaja uitgelegd wordt maar wat ook 'praktisch' is. Dus niet alleen een prekenboek maar ook veel achtergrondinformatie.
Laatst gewijzigd door henriët op 09 mar 2009, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wij behandelen dit jaar Jesaja op onze Bijbelkring. Ik zal de Literatuurlijst in onze reader even overtiepen voor je:Wilma van den Berg schreef:...een boek waarin duidelijk heel het boek Jesaja uitgelegd wordt maar wat ook 'praktisch' is. Dus niet alleen een prekenboek maar ook veel achtergrondinformatie.
(We behandelen alleen de eerste 12 hoofdstukken, daarom is de omschrijving van de boeken ook daarop gericht)
Jesaja, Korte verklaring der Heilige Schrift, dr. J. Ridderbos
Uitgeverij Kok, Kampen 1922, 280 pag
Dit deel uit de bekende serie Korte Verklaring geeft vooral technische uitleg. Erg bruikbaar voor het verkrijgen van tekstbegrip. Het taalgebruik is helaas wat ouderwets en de boeken zijn niet nieuw verkrijgbaar. Voor geïnteresseerden nog wel ruimschoots tweedehands verkrijgbaar.
Jesaja, deel 1, dr. L.A. Snijders
Uitgeverij Callenbach, Nijkerk 1969, 356 pag.
Het eerste deel over Jesaja uit de serie 'De prediking van het Oude Testament' is uitgebreid en duidelijk. Bij sommige gedeelten levert dit boek echt nieuwe inzichten op, bij andere gedeelten is het gewoon informatief. Helaas is dit boek lastig verkrijgbaar.
Jesaja, De Voorzeide Leer, Ds. V. Vonk
Uitgeverij Buijten en Schipperheijn, Amsterdam 1988, 301 pag.
Dit boek besteeds relatief weinig aandacht aan de eerste twaalf hoofdstukken en verschaft weinig nieuwe informatie. Om naast de (bijbelkring)bundel te lezen interessant, maar in vergelijking met andere boeken geen aanrader. Wèl goed verkrijgbaar.
De boodschap van Jesaja, Barry G. Webb
Uitgeverij Novapres, Hoenderloo 2003, 320 pag.
Dit deel uit de serie 'De Bijbel spreekt vandaag' verschaft uitstekende achtergrondinformatie, maar omdat in 320 pagina's het hele bijbelboek wordt behandeld, meldt het bij de tekst niet heel veel bijzonders. Voor persoonlijke meditatie erg geschikt, maar voor de echte studie minder. Nieuw verkrijgbaar.
Jesaja, Jeremia, Klaagliederen, dr. Jochem Douma
Uitgeverij Kok, Kampen 2006, 153 pag.
De boeken van Douma bieden uitstekende achtergrondinformatie bij het Oude Testament, maar behandelen de tekst niet. Voor begrip van het boek als geheel erg interessant, voor gerichte bijbelstudie schetst het alleen een kader.
Commentary on Isaiah, Harry Bultema
Kregel Publications, Grand Rapids, Michigan 1981, 630 pag.
Leuk geschreven engelstalig commentaar op Jesaja. De chiliastische instelling van de auteur levert soms verrassende nieuwe visies op. Helaas in Nederland niet makkelijk verkrijgbaar.
Verwacht:
Jesaja, drs. M.A. Buitink-Heijblom
Uitgeverij Groen, Herenveen, 240 pag.
Dit achtste deel in de veelbelovende nieuwe commentaarserie 'De Brug' heeft inmiddels een vertraging van ruim een jaar. Wanneer het uitkomt is nog niet bekend, maar als dit deel het niveau van de eerdere delen haalt is het zeker een aanrader!
(Ik weet niet of dit boek nu al te verkrijgen is?)
- Wilma van den Berg
Het is geweldigJongere schreef:Wij behandelen dit jaar Jesaja op onze Bijbelkring. Ik zal de Literatuurlijst in onze reader even overtiepen voor je:Wilma van den Berg schreef:...een boek waarin duidelijk heel het boek Jesaja uitgelegd wordt maar wat ook 'praktisch' is. Dus niet alleen een prekenboek maar ook veel achtergrondinformatie.
(We behandelen alleen de eerste 12 hoofdstukken, daarom is de omschrijving van de boeken ook daarop gericht)
Jesaja, Korte verklaring der Heilige Schrift, dr. J. Ridderbos
Uitgeverij Kok, Kampen 1922, 280 pag
Dit deel uit de bekende serie Korte Verklaring geeft vooral technische uitleg. Erg bruikbaar voor het verkrijgen van tekstbegrip. Het taalgebruik is helaas wat ouderwets en de boeken zijn niet nieuw verkrijgbaar. Voor geïnteresseerden nog wel ruimschoots tweedehands verkrijgbaar.
Jesaja, deel 1, dr. L.A. Snijders
Uitgeverij Callenbach, Nijkerk 1969, 356 pag.
Het eerste deel over Jesaja uit de serie 'De prediking van het Oude Testament' is uitgebreid en duidelijk. Bij sommige gedeelten levert dit boek echt nieuwe inzichten op, bij andere gedeelten is het gewoon informatief. Helaas is dit boek lastig verkrijgbaar.
Jesaja, De Voorzeide Leer, Ds. V. Vonk
Uitgeverij Buijten en Schipperheijn, Amsterdam 1988, 301 pag.
Dit boek besteeds relatief weinig aandacht aan de eerste twaalf hoofdstukken en verschaft weinig nieuwe informatie. Om naast de (bijbelkring)bundel te lezen interessant, maar in vergelijking met andere boeken geen aanrader. Wèl goed verkrijgbaar.
De boodschap van Jesaja, Barry G. Webb
Uitgeverij Novapres, Hoenderloo 2003, 320 pag.
Dit deel uit de serie 'De Bijbel spreekt vandaag' verschaft uitstekende achtergrondinformatie, maar omdat in 320 pagina's het hele bijbelboek wordt behandeld, meldt het bij de tekst niet heel veel bijzonders. Voor persoonlijke meditatie erg geschikt, maar voor de echte studie minder. Nieuw verkrijgbaar.
Jesaja, Jeremia, Klaagliederen, dr. Jochem Douma
Uitgeverij Kok, Kampen 2006, 153 pag.
De boeken van Douma bieden uitstekende achtergrondinformatie bij het Oude Testament, maar behandelen de tekst niet. Voor begrip van het boek als geheel erg interessant, voor gerichte bijbelstudie schetst het alleen een kader.
Commentary on Isaiah, Harry Bultema
Kregel Publications, Grand Rapids, Michigan 1981, 630 pag.
Leuk geschreven engelstalig commentaar op Jesaja. De chiliastische instelling van de auteur levert soms verrassende nieuwe visies op. Helaas in Nederland niet makkelijk verkrijgbaar.
Verwacht:
Jesaja, drs. M.A. Buitink-Heijblom
Uitgeverij Groen, Herenveen, 240 pag.
Dit achtste deel in de veelbelovende nieuwe commentaarserie 'De Brug' heeft inmiddels een vertraging van ruim een jaar. Wanneer het uitkomt is nog niet bekend, maar als dit deel het niveau van de eerdere delen haalt is het zeker een aanrader!
(Ik weet niet of dit boek nu al te verkrijgen is?)

-
Bedankt Lassie! Dat is inderdaad een goed idee, om eens een keer in een tweede hands boekwinkel te kijken, had ik nog niet aan gedacht!Lassie schreef:Je hebt in Kampen een boekenwinkel zitten die heeft ontzettend veel boeken. Daar heb ik voor een iemand eens een keer een boek gekocht wat verder nergens meer leverbaar was (wel 2e hands). Boeckhuys Campen, heet het.
'k Zoek me echt drie keer in de rondte naar 't boek. Zelfs in de bibliotheek is tie niet te vinden/ niet verkrijgbaar.

Kan hem wel reserveren, dan laten ze hem overkomen uit een plaatsje hier ver vandaan.
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
edele strijdster , ik weet niet of je het boek wat je zocht "dochters zonder moeder" al gevonden hebt , maar ik kwam dit tegen , kijk maar eens op deze site : http://www.beslist.be/boeken/d000040553 ... oeder.html
Ik weet niet of je het hier nog kunt bestellen , dat zou je even moeten bekijken
hymer
Ik weet niet of je het hier nog kunt bestellen , dat zou je even moeten bekijken
hymer
-
Nee, helaas.... Ook niet via deze site te vinden!hymer schreef:edele strijdster , ik weet niet of je het boek wat je zocht "dochters zonder moeder" al gevonden hebt , maar ik kwam dit tegen , kijk maar eens op deze site : http://www.beslist.be/boeken/d000040553 ... oeder.html
hymer
'k Heb inmiddels een vraag naar de uitgever gemaild of het boek opnieuw uitgegeven gaat worden.
Blijkbaar ben ik niet de enige die er naar op zoek is, zag op marktplaats nog een oproep staan van iemand....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
- Wilma van den Berg
Geschiedenisplaten, het liefst van Isings (er is heel erg moeilijk aan te komen)

een tuinset...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Wilma van den Berg
Niets op marktplaats (hoor er tenminste het e.e.a van kennissen over) of een goedkope winkel om even een setje voor op dé camping te hebben?henriët schreef:een tuinset...