Ga maar eens een poosje in Hank, Dussen, Eethen of Drongelen wonen. Dan snap je het welTiberius schreef:Ik begrijp dat ook niet; ik heb nooit ergens last van.refo schreef:Waarom wordt er zo gemopperd op het OV?

Ga maar eens een poosje in Hank, Dussen, Eethen of Drongelen wonen. Dan snap je het welTiberius schreef:Ik begrijp dat ook niet; ik heb nooit ergens last van.refo schreef:Waarom wordt er zo gemopperd op het OV?
Vroeger waren er minder auto's daarom gebruikten ze meer OV. Mijn ouders hadden geen auto, dus we gingen altijd met bus, trein of metro.refo schreef:Waarom wordt er zo gemopperd op het OV? Ga dan niet in the middle of nowhere wonen!
Het OV is misschien slechter geworden: omdat niemand het gebruikte. Rendabele lijnen blijven echt wel bestaan.
Ik vind dat een slecht excuus. Kom op, de wereld is groter dan de plaats waar je geboren bent of waar je lang hebt gewoond.ALbion schreef:1. Als je getrouwd bent moet je rekening houden met elkaar en mijn man heeft zijn hele leven (uitgezonderd zijn schooljeugd -Rotterdam) hier gewoond, en wil absoluut niet verhuizen.
Of waar je tandarts woont.Marnix schreef:Ik vind dat een slecht excuus. Kom op, de wereld is groter dan de plaats waar je geboren bent of waar je lang hebt gewoond.ALbion schreef:1. Als je getrouwd bent moet je rekening houden met elkaar en mijn man heeft zijn hele leven (uitgezonderd zijn schooljeugd -Rotterdam) hier gewoond, en wil absoluut niet verhuizen.
Ik ben wel bij de tandarts op het dorp, maar 'Jan' niet.Tiberius schreef:Of waar je tandarts woont.Marnix schreef:Ik vind dat een slecht excuus. Kom op, de wereld is groter dan de plaats waar je geboren bent of waar je lang hebt gewoond.ALbion schreef:1. Als je getrouwd bent moet je rekening houden met elkaar en mijn man heeft zijn hele leven (uitgezonderd zijn schooljeugd -Rotterdam) hier gewoond, en wil absoluut niet verhuizen.
Niet voor iemand die als hij niet aan de wal woonde (binnenschipper) altijd blij was als hij zijn geboortedorp weer zag.Marnix schreef:Ik vind dat een slecht excuus. Kom op, de wereld is groter dan de plaats waar je geboren bent of waar je lang hebt gewoond.ALbion schreef:1. Als je getrouwd bent moet je rekening houden met elkaar en mijn man heeft zijn hele leven (uitgezonderd zijn schooljeugd -Rotterdam) hier gewoond, en wil absoluut niet verhuizen.
Ik zag van de week nog een vrij gaaf exemplaar op bij Dirk van de Broek staan...Tiberius schreef:Daar hadden de meeste van die Triumphjes last van.Afgewezen schreef:... een Triumph (chocoladebruin).
Mijn eerste auto was een okergele-DIA- schreef:Ik zag van de week nog een vrij gaaf exemplaar op bij Dirk van de Broek staan...Tiberius schreef:Daar hadden de meeste van die Triumphjes last van.Afgewezen schreef:... een Triumph (chocoladebruin).
Zeldzaam!
Waar is de (ooit zo trotse) Engelse autoindustrie gebleven... Het laatste grote merk
(Rover) is ook al ter ziele...
Ik herinner me nog de tijd dat de Austins, Morrissen, MG's, Triumph's en Vauxhalls
bij bosjes rondreden...
De Vauxhall Cavalier was eigenlijk al geen ECHTE Vauxhall meer, maar een Opel Ascona, of als het de coupé betrofKippetje schreef:Mijn eerste auto was een okergele-DIA- schreef:Ik zag van de week nog een vrij gaaf exemplaar op bij Dirk van de Broek staan...Tiberius schreef:Daar hadden de meeste van die Triumphjes last van.Afgewezen schreef:... een Triumph (chocoladebruin).
Zeldzaam!
Waar is de (ooit zo trotse) Engelse autoindustrie gebleven... Het laatste grote merk
(Rover) is ook al ter ziele...
Ik herinner me nog de tijd dat de Austins, Morrissen, MG's, Triumph's en Vauxhalls
bij bosjes rondreden...vauxhall cavelier (bouwjaar zal zo rond 1975 geweest zijn schat ik) hij was ongeveer 18 jaar oud toen ik hem van mijn vader kreeg, maar ik heb er veel plezier van gehad. Onverwoestbaar sterk en voor die dagen best een pittige auto (lees: lekker hard wegscheuren bij het stoplicht
)
Haha, je kan wel gratis de maas over, dat vind ik dan wel weer servicefreek schreef:Ga maar eens een poosje in Hank, Dussen, Eethen of Drongelen wonen. Dan snap je het welTiberius schreef:Ik begrijp dat ook niet; ik heb nooit ergens last van.refo schreef:Waarom wordt er zo gemopperd op het OV?
Tja, ook dan is verhuizen even doorbijten, afscheid nemen... en dan op avontuur gaan en ontdekken dat er zoveel meer moois is. De wereld is wel groter, de vraag ik of je er voor open staatalbion schreef:Niet voor iemand die als hij niet aan de wal woonde (binnenschipper) altijd blij was als hij zijn geboortedorp weer zag.Marnix schreef:Ik vind dat een slecht excuus. Kom op, de wereld is groter dan de plaats waar je geboren bent of waar je lang hebt gewoond.ALbion schreef:1. Als je getrouwd bent moet je rekening houden met elkaar en mijn man heeft zijn hele leven (uitgezonderd zijn schooljeugd -Rotterdam) hier gewoond, en wil absoluut niet verhuizen.
Toen OAD hier nog reed kon volgens mij op laatst alleen doordeweeks overdag nog met de bus. Sinds dat de Syntus hier zie de bussen weer tot 's-avonds laat rijden en in het weekend rijden er ook kleine taxibusjes.refo schreef:Waarom wordt er zo gemopperd op het OV? Ga dan niet in the middle of nowhere wonen!
Het OV is misschien slechter geworden: omdat niemand het gebruikte. Rendabele lijnen blijven echt wel bestaan.
Klopt, het was eigenlijk gewoon een opel ascona maar dan met schuine neus. Maar ik heb er wel een hoop lol van gehad-DIA- schreef:
De Vauxhall Cavalier was eigenlijk al geen ECHTE Vauxhall meer, maar een Opel Ascona, of als het de coupé betrof
de Opel Manta... met een ander (Vauxhall)neusje... Het einde van de zelfstandige modellen van Vauxhall...
Mister schreef:1. Heb je je rijbewijs?
Ja
2. Heb je een auto?
Ja
3. zo ja, welk merk en type?
Volvo V40
4. Heb je voorkeur voor een bepaald merk?
Ja, Volvo
5. Wel(ke) merk(en) spre(ekt)en je het meest aan?
Volvo
6. Tevreden met je huidige auto?
Ja
7. Als je er het geld voor had, welke auto zou je dan graag willen?
Volvo S80 D5 automaat