Is aspartaam veilig? (uit: Nieuw van de JBGG)
Re: Is aspartaam veilig? (uit: Nieuw van de JBGG)
Er zijn wel eens dagen dat ik een 2liter-fles cola light drink. Nog nooit hoofdpijn of andere klachten van gehad...
Wat betreft hoofdpijn: hoofdpijn kan ook optreden door suiker-tekort. Als mensen dus menen door aspertaam hoofdpijn te krijgen, zou mijn eerste vraag zijn: krijg je wel genoeg suikers binnen. Light-frisdranken en andere apartaam-producten worden nl. voor een groot deel gebruikt door mensen die menen te moeten lijnen, een doelgroep die over het algemeen ongezond eet (lees: veel low-carb producten).
Wat betreft hoofdpijn: hoofdpijn kan ook optreden door suiker-tekort. Als mensen dus menen door aspertaam hoofdpijn te krijgen, zou mijn eerste vraag zijn: krijg je wel genoeg suikers binnen. Light-frisdranken en andere apartaam-producten worden nl. voor een groot deel gebruikt door mensen die menen te moeten lijnen, een doelgroep die over het algemeen ongezond eet (lees: veel low-carb producten).
Wát een gezanik over die aspartaam zeg.............
als je alles moet geloven wat er geschreven wordt, krijg je óf overal kanker van, huidproblemen, tandvleesproblemen en weet ik wat allemaal nog meer.........
jkullie laten je stuk voor stuk opfokken door wat er geroepen wordt, en men begint elkaar gewoon na te praten en je gelooft het uiteindelijk ook nog........
wát een rubish allemaal........ik gebruik al 15 jaar aspartaam oid in de koffie, en ik drink koffie met slóten....vanaf het moment dat ik m'n bed uitkom tot vlak voor ik m'n bed weer in ga.........oja, in koffie zit weer caffeIne en daar kan je ook kanker of weet ik veel wat van krijgen.........
het zál allemaal wel, jullie laten je allemaal opfokken door al die indianenverhalen
als je alles moet geloven wat er geschreven wordt, krijg je óf overal kanker van, huidproblemen, tandvleesproblemen en weet ik wat allemaal nog meer.........
jkullie laten je stuk voor stuk opfokken door wat er geroepen wordt, en men begint elkaar gewoon na te praten en je gelooft het uiteindelijk ook nog........
wát een rubish allemaal........ik gebruik al 15 jaar aspartaam oid in de koffie, en ik drink koffie met slóten....vanaf het moment dat ik m'n bed uitkom tot vlak voor ik m'n bed weer in ga.........oja, in koffie zit weer caffeIne en daar kan je ook kanker of weet ik veel wat van krijgen.........
het zál allemaal wel, jullie laten je allemaal opfokken door al die indianenverhalen
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Het is waar: jij bent een wandelende reclame voor hoe gezond dat spul is.Rens schreef:Wát een gezanik over die aspartaam zeg.............
En wat betreft google schlolar: dat begrijp ik niet. Ik zie heel veel artikelen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik zie niet al te veel artikelen van na 2000, en vluchtig zie ik weinig artikelen over onderzoek bij mensen met een schadelijk effect van aspartaam. Maar ik geef toe, ik heb vluchtig gekeken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
sorry, ik was even vergeten dat jij het beter weet dan 3 longartsen bij elkaar die na gedegen onderzoek tot de conclusie kwamen dat de longemfyseem was veroorzaakt door 17 jaar werken in koolstofwolken bij Hoogovens/IJmuiden....ik zal ze attenderen op jouw zeer grote expertise in dezen, dat de longemfyseem door de aspartaam veroorzaakt is.................OEN.refo schreef:Het is waar: jij bent een wandelende reclame voor hoe gezond dat spul is.Rens schreef:Wát een gezanik over die aspartaam zeg.............
En wat betreft google schlolar: dat begrijp ik niet. Ik zie heel veel artikelen.
Moderatorbericht:

Wat vriendelijker graag.
hij vráágt er gewoon om.Jongere schreef:![]()
Wat vriendelijker graag.
Moderatorbericht:
Sorry hoor, maar ik vind dit écht een heel vreemde en reactie die wat mij betreft zeer op (of net over) het randje is, een christen onwaardig. En als vervolgens degene die dit moet incasseren het woordje OEN gebruikt wordt hij verzocht wat vriendelijker te zijnrefo schreef:
Het is waar: jij bent een wandelende reclame voor hoe gezond dat spul is.

beetje raar
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Allemaal wat vriendelijker graag.
Volgens mij citeer je de verkeerde. OEN werd gebruikt door RensKippetje schreef:Sorry hoor, maar ik vind dit écht een heel vreemde en reactie die wat mij betreft zeer op (of net over) het randje is, een christen onwaardig. En als vervolgens degene die dit moet incasseren het woordje OEN gebruikt wordt hij verzocht wat vriendelijker te zijnrefo schreef:
![]()
beetje raar
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
waarvoor spijt betuigd wordt, gebruikte het in een nogal kwaaie bui. had niet mogen gebeuren:albion schreef:Volgens mij citeer je de verkeerde. OEN werd gebruikt door RensKippetje schreef:Sorry hoor, maar ik vind dit écht een heel vreemde en reactie die wat mij betreft zeer op (of net over) het randje is, een christen onwaardig. En als vervolgens degene die dit moet incasseren het woordje OEN gebruikt wordt hij verzocht wat vriendelijker te zijnrefo schreef:
![]()
beetje raar
@ Refo, het spijt me oprecht dat ik de kwalificatie "oen" heb gebruikt.
Moderatorbericht:
Ja, dat bedoelde ik.Tiberius schreef:Allemaal wat vriendelijker graag.
Nee, ik citeerde niet de verkeerde, lees nog maar eens goed hoe ik het bedoelde. Ik maakte namelijk niet echt een probleem van het woordeken OEN....albion schreef:Volgens mij citeer je de verkeerde. OEN werd gebruikt door RensKippetje schreef:Sorry hoor, maar ik vind dit écht een heel vreemde en reactie die wat mij betreft zeer op (of net over) het randje is, een christen onwaardig. En als vervolgens degene die dit moet incasseren het woordje OEN gebruikt wordt hij verzocht wat vriendelijker te zijnrefo schreef:
![]()
beetje raar
Maar goed, Rens heeft spijt betuigd aan refo

Als refo nu nog even sorry zegt tegen Rens

Dan is de kous af, zijn we allemaal weer blij en kunnen we rustig gaan slapen vanavond

Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
- jakobmarin
en nou allemaal ZOET zijn en gebruik daarvoor ff wat extra suiker, aspartaam of stevia
Hier een artikel uit Elsevier uit 2006, waarin Euro-parlementariers geen genoegen nemen met de toen net gehouden wetenschappelijk onderzoek naar Aspartaam, dat die niet schadelijk was voor de mens.
3 van de 4 onderzoekers had nl. directe banden met die industrie....

Hier een artikel uit Elsevier uit 2006, waarin Euro-parlementariers geen genoegen nemen met de toen net gehouden wetenschappelijk onderzoek naar Aspartaam, dat die niet schadelijk was voor de mens.
3 van de 4 onderzoekers had nl. directe banden met die industrie....

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.