de zondag

Robert

Bericht door Robert »

Maar goed, we belanden alweer in de ijsjes en verpleegsters discussie. (en ja, ik doe wel mee) maar de ultieme vraag is: is de zondag de nieuwtestamentische sabbat.

Zo ja: weg met die ijsjes en voetbal en whatsoever.
Zo nee: waar hebben we het dan nog over?

Kortom, reageer eens op de diepere inhoudelijke postings van Refojongere en ik, ipv de ijsjesdiscussie op te rakelen.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Breekijzertje

Ik begrijp dat je zelf of een ander niet wil laten werken op de zondag , maar uh (mischien wat flauw) hoe zit het dan met mensen die in de verpleging zitten ?

Je zal maar in het ziekenhuis liggen (ikzelf al 6 keer) dan ben je best blij dat als het niet goed gaat er een zuster of een dokter voor je klaar staat.
Inderdaad. Een retorische vraag: "flauw" Je begrijpt best wat ik bedoel.

Een 'breekje' van Breekijzertje
David J

Bericht door David J »

Ik heb nog nooit een ijsje gekocht op zondag, maar dat is meer een traditie waarvoor ik geen reden zie hem op te geven dan dat ik denk dat het een direct gebod van God is.
Juist het aspect van 'anderen niet laten werken op zondag' is volgens mij overigens iets typisch Nederlands. Christenen in andere landen redeneren vaak dat ook ijscoboeren en treinmachinisten hun eigen verantwoordelijkheid hebben. Als er op zondag geen ijs verkocht wordt en er geen treinen rijden - prima, dan doe we het zonder. Het is toch een vrije dag! Als de mogelijkheden er wel zijn, waarom zouden we er dan geen gebruik van maken?
En dit gaat soms over zeer orthodoxe broeders.
Plaats reactie