Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

henriët

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door henriët »

sla dit topic meestal over..
maar dacht, nu zal ik toch weer s kijken of r een goede tip staat..
maar mwah..
wasmachines.. drogers.. enz enz..

hier draait de wasmachine gerust voor 2 dingen,(iets wat nieuw is, of wat van een bepaald materiaal is, of de kleren van de kinderen, gauw even in een expresswasje, hups aan de lijn en weer aan.. de volgende dag) en de droger.. daar geniet ik nog dagelijks van, als ik bedenk hoeveel tijd me dat scheelt.. dat ik niet hoef op te hangen en af te halen.. nu ja, dat bespaart ook al errug veel. Tijd is tenslotte ook geld, toch;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Lassie

Bericht door Lassie »

Gooien jullie echt alles in de was? Ik kijk of het meestal vies of smerig is. Ik lucht het meestal wel (of ik moet enorm zweten).
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Licht uitdoen als je de kamer verlaat.
The Groom's still waiting at the altar
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Lassie schreef:Gooien jullie echt alles in de was? Ik kijk of het meestal vies of smerig is. Ik lucht het meestal wel (of ik moet enorm zweten).
Mijn eigen kleren hang ik ook weleens uit het raam om lekker te luchten hoor, maar met mijn kinderen werkt dat niet echt :huhu Zeker met dit mooie weer lopen ze de hele dag in de tuin of door het land te banjeren en dan zijn ze niet helemaal kraakhelder meer aan het einde van de dag :)
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Lassie

Bericht door Lassie »

Dat is ook logisch bij kinderen. Maar ik bedoel meer die van de volwassenen. Als ik zie wat er allemaal (eigenlijk schoon) de was in wordt gedaan. Hoorde ook van een stel (ze zijn met z'n tween) die elke dag een was draaien. Ik kom net aan 3/4 wassen per 14 dagen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Kippetje schreef:
Lassie schreef:Gooien jullie echt alles in de was? Ik kijk of het meestal vies of smerig is. Ik lucht het meestal wel (of ik moet enorm zweten).
Mijn eigen kleren hang ik ook weleens uit het raam om lekker te luchten hoor, maar met mijn kinderen werkt dat niet echt :huhu Zeker met dit mooie weer lopen ze de hele dag in de tuin of door het land te banjeren en dan zijn ze niet helemaal kraakhelder meer aan het einde van de dag :)
Ik vind het ook heerlijk dat het dan niet meer kraakhelder is, teken dat ze heerlijk gespeeld hebben.
En ja, Lassie, toen wij nog geen kinderen hadden, was wassen ook een heeeeeeel ander verhaal. Ik ben blij als ik 2 dagen met een shirt kan doen, want vieze kinderen, zorgen voor vieze vlekken, als je ze even wil knuffelen! :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kippetje

Bericht door Kippetje »

JolandaOudshoorn schreef: Ik vind het ook heerlijk dat het dan niet meer kraakhelder is, teken dat ze heerlijk gespeeld r
Helemaal mee eens hoor Jolanda :super
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Dit keer een oproep:
Een weekje met (een) collega('s) meerijden scheelt veel brandstof. U kunt vast wel iemand vinden die dagelijks ongeveer dezelfde woon-werkafstand aflegt als u.

Als veel ANWB'ers gehoor geven aan deze oproep is het ook meteen een stuk minder druk op de weg.
Hoeven dus niet perse collega's te zijn!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:Dit keer een oproep:
Een weekje met (een) collega('s) meerijden scheelt veel brandstof. U kunt vast wel iemand vinden die dagelijks ongeveer dezelfde woon-werkafstand aflegt als u.

Als veel ANWB'ers gehoor geven aan deze oproep is het ook meteen een stuk minder druk op de weg.
Hoeven dus niet perse collega's te zijn!
ik denk dat dit alleen werkt als je echt enorm vaste werktijden hebt. Ik heb de ene dag zin om op mijn werk nog vanalles af te ronden. De andere dag heb ik hoofdpijn of ben ik het zat, pak ik mijn zooi in en ga ik thuis wel verder. En een derde dag heb ik kinders die moeten nablijven. Een meerijdende collega zou acuut gestoord van mij worden.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een oproep:
Haal deze uw oude kleren uit de kast, pak uw gereedschap en leg een moestuintje aan. Niet alleen zijn verse producten lekkerker en gezonder, tevens ontlast u het milieu door eigen producten te kweken. U heeft immers geen voorraad-, transport- en distributiekosten, die behalve veel geld ook veel energie kosten.
refo

Bericht door refo »

Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
Haal deze uw oude kleren uit de kast, pak uw gereedschap en leg een moestuintje aan. Niet alleen zijn verse producten lekkerker en gezonder, tevens ontlast u het milieu door eigen producten te kweken. U heeft immers geen voorraad-, transport- en distributiekosten, die behalve veel geld ook veel energie kosten.
En waar gaan we dat doen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lassie

Bericht door Lassie »

in je achtertuin..... :mosc :haha
Kippetje

Bericht door Kippetje »

refo schreef:
Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
En waar gaan we dat doen?
http://www.voedselencyclopedie.nl : "Een moestuin is een stuk grond in de eigen tuin of ergens anders, op bv. een volkstuin, waar groenten, kruiden en fruit gekweekt worden voor eigen gebruik. Het kan ook op een balkon, in potten en zelfs binnen."

:langue
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een "Weet u datje...":
WEET U DAT...
Het hooikoortsseizoen door klimaatverandering drie weken langer is geworden?
bron: Stichting Natuur en Milieu
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Gijs83 schreef:Vandaag een "Weet u datje...":
WEET U DAT...
Het hooikoortsseizoen door klimaatverandering drie weken langer is geworden?
bron: Stichting Natuur en Milieu
Plaats reactie