Is aspartaam veilig? (uit: Nieuw van de JBGG)

jakobmarin

Re: Is aspartaam veilig? (uit: Nieuw van de JBGG)

Bericht door jakobmarin »

Aspartaam is inderdaad troep, zie bijv. http://www.aspartaam.nl
Hier een lijst met producten uit de winkels met Aspartaam, zie http://www.aspartaam.nl/info/producten.html.

Daarom poste ik ook deze post over Stevia (een natuurlijke zoetstof die zelfs gezond is) in mijn eigengemaakte ijsthee, maar niemand kende dit blijkbaar. In Japan en andere Aziatische landen gebruiken ze Stevia als zoetstof (zelfs Cocacola aldaar) i.p.v. aspartaam, maar in Europa is het verboden. Want als het officieel als voedsel ingevoerd mag worden, dan kan de Suikerunie z'n deuren wel sluiten.

Ik gebruik Stevia nu enkele weken, en het smaakt prima. Het is even wennen met de dosering, want het is als concentraat 300x zoeter dan suiker :nananere

Hier nog een artikel uit het Erdee over Aspartaam en Stevia: http://www.aspartaam.nl/stevia/stevia2.html
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
refo

Bericht door refo »

Wat gek! Waarom is stevia wel verboden en aspartaam niet?
Beide zijn toch een probleem voor de Suikerunie en aanverwanten?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Niet verboden, maar niet toegelaten als voedingsmiddel. Dat is wat anders.

Wat me wel verbaast, als ik die website doorlees, is, dat beweerd wordt, dat aspartaam hoofdpijn veroorzaakt.
Terwijl ik juist met veel succes migrainepillen gebruik (Maxalt Smelt) waar aspartaam in zit.
albion

Bericht door albion »

Tiberius schreef:Niet verboden, maar niet toegelaten als voedingsmiddel. Dat is wat anders.

Wat me wel verbaast, als ik die website doorlees, is, dat beweerd wordt, dat aspartaam hoofdpijn veroorzaakt.
Terwijl ik juist met veel succes migrainepillen gebruik (Maxalt Smelt) waar aspartaam in zit.
Heb je weleens gelezen waarom aspartaam zo slecht is, Tiberius?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
refo

Bericht door refo »

Als Stevia als voedingsmiddel niet is toegelaten is het verboden het in voedingsmiddelen toe te passen.

Het kan zijn dat de migraine/hoofdpijn veroorzaakt wordt door de aspartaamconsumptie. Door de stelselmatigheid ervan, zeg maar. Vele light drankjes op een dag of zo.
Dat het geneesmiddel op smaak gebracht wordt met dat spul, zal op zichzelf de werking van dat ene tablet niet zozeer beïnvloeden. De werkzame stoffen zullen dan wel de overhand hebben.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

jakobmarin schreef:Aspartaam is inderdaad troep, zie bijv. http://www.aspartaam.nl
Hier een lijst met producten uit de winkels met Aspartaam, zie http://www.aspartaam.nl/info/producten.html.

Daarom poste ik ook deze post over Stevia (een natuurlijke zoetstof die zelfs gezond is) in mijn eigengemaakte ijsthee, maar niemand kende dit blijkbaar. In Japan en andere Aziatische landen gebruiken ze Stevia als zoetstof (zelfs Cocacola aldaar) i.p.v. aspartaam, maar in Europa is het verboden. Want als het officieel als voedsel ingevoerd mag worden, dan kan de Suikerunie z'n deuren wel sluiten.

Ik gebruik Stevia nu enkele weken, en het smaakt prima. Het is even wennen met de dosering, want het is als concentraat 300x zoeter dan suiker :nananere

Hier nog een artikel uit het Erdee over Aspartaam en Stevia: http://www.aspartaam.nl/stevia/stevia2.html
Ik heb er wel over gehoord, maar ken het niet van eigen gebruik. Hoe gebruik je dat? Hoe ziet het eruit? Hoe koop je het?
refo

Bericht door refo »

--------------
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:ff googele
http://www.esstevia.nl/
Dank je! :super
Marnix

Bericht door Marnix »

Het enige probleem voor mij is dat ik geen suiker in koffie en thee. Maar ik drink wel regelmatig frisdrank, Multivitamine-light enzo... en daar zit Aspartaam in. Er bestaat geen light-drink met Stevia... dus moet je nog steeds kiezen tussen Aspartaam of gewoon suiker :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:Het enige probleem voor mij is dat ik geen suiker in koffie en thee. Maar ik drink wel regelmatig frisdrank, Multivitamine-light enzo... en daar zit Aspartaam in. Er bestaat geen light-drink met Stevia... dus moet je nog steeds kiezen tussen Aspartaam of gewoon suiker :)
kies dan voor gewoon suiker en drink wat minder frisdrank en meer water :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

albion schreef:Heb je weleens gelezen waarom aspartaam zo slecht is, Tiberius?
Globaal wel, ja. Hier in het topic en in de door jullie vermelde websites.
refo schreef:Het kan zijn dat de migraine/hoofdpijn veroorzaakt wordt door de aspartaamconsumptie. Door de stelselmatigheid ervan, zeg maar. Vele light drankjes op een dag of zo.
Ik drink koffie en thee altijd zonder suiker of zoetjes. Light frisdrank of sap drink ik ook nooit.
Dus het zou dan om producten moeten gaan waar "stiekem" (zonder dat je het weet) aspartaam in zit, maar als ik de productlijst zo zie, valt dat ook wel mee. Maximaal één keer in de week een klodder Aldi-fritessaus bij de friet.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
albion schreef:Heb je weleens gelezen waarom aspartaam zo slecht is, Tiberius?
Globaal wel, ja. Hier in het topic en in de door jullie vermelde websites.
refo schreef:Het kan zijn dat de migraine/hoofdpijn veroorzaakt wordt door de aspartaamconsumptie. Door de stelselmatigheid ervan, zeg maar. Vele light drankjes op een dag of zo.
Ik drink koffie en thee altijd zonder suiker of zoetjes. Light frisdrank of sap drink ik ook nooit.
Dus het zou dan om producten moeten gaan waar "stiekem" (zonder dat je het weet) aspartaam in zit, maar als ik de productlijst zo zie, valt dat ook wel mee. Maximaal één keer in de week een klodder Aldi-fritessaus bij de friet.
Al kan aspartaam hoofdpijn veroorzaken, dat wil niet zeggen dat alle hoofdpijn door aspartaam veroorzaakt wordt. ;)
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Afgewezen schreef:Ik heb er wel over gehoord, maar ken het niet van eigen gebruik. Hoe gebruik je dat? Hoe ziet het eruit? Hoe koop je het?
Ik heb het hier gekocht, zie http://www.stevia.nu/Bestellen.htm en is gewone heldere vloeistof in een flesje. Het is loeizoet, één druppeltje op je tong is al 3 suikerklontjes ofzo :slurp

En er staat op: 'voor uitwendig gebruik', het is goed voor je huid enzo. Ik gebruik het voor mijn maagwand :slurp
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Marnix

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef:
Marnix schreef:Het enige probleem voor mij is dat ik geen suiker in koffie en thee. Maar ik drink wel regelmatig frisdrank, Multivitamine-light enzo... en daar zit Aspartaam in. Er bestaat geen light-drink met Stevia... dus moet je nog steeds kiezen tussen Aspartaam of gewoon suiker :)
kies dan voor gewoon suiker en drink wat minder frisdrank en meer water :)
Dan krijg ik weer te weinig vitamines binnen :D :D :D

Wat een dilemma's :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
parsifal

Bericht door parsifal »

Even wat rondkijkend met Google scholar, vond ik weinig recente artikelen die het gevaar van aspartaam aantonen. Zijn die artikelen (die gebaseerd zijn op systematisch onderzoek) er wel?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie