foute argumenten [2]

refo

Bericht door refo »

In de Bijbel staat nogal eens: bekeert u. Er staat ook een keer: bekeer ons, zo zullen we bekeerd zijn. Dat laatste wordt vaker aangehaald dan dat eerste.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

Het duidelijkste is het om te stellen dat wie zich onbekeerd voelt, ook onbekeerd is. Dan hoeft de dominee dat verder ook niet te verduidelijken. De Bijbel zegt wel dat we ons moeten bekeren, maar ik zeg dat we eerst onbekeerd moeten worden, want anders kunnen we niet bekeerd worden. ? Zijn we nu onbekeerd of onbekeerd? En als iemand bekeerd is, is dat dan ook verkeerd? ?
Als we ons bij de eenvoudige Schrift houden kan de dominee zich bij de eenvoudige Jezus houden. Want dat is z'n mandaat: het evangelie prediken aan alle creaturen. Niet aan bekeerde onbekeerden of onbekeerde bekeerden. Alle creaturen, zonder kwalificatie.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Beste Adrianus,

Er blijft gelukkig weinig over om over te discussieren. Ik ben blij dat je dit zegt:

Blijft over Markus 16. Helemaal mee eens. Ook de Heidelberger stelt immers duidelijk: hoeveel stukken zijn een mens nodig te geloven? Drie stukken! En daar wordt geen ruimte gelaten voor mensen die het tweede stuk niet kennen.
[quote]Alleen: daar gaat deze discussie niet over. Deze discussie gaat erover waar het werk Gods in de ziel, dat zeker zal uitlopen op de kennis van Christus, zaligmakend begint. En dan is uit de tekst waar jij naar verwijst uiteraard niet te herleiden dat het leven daar begint, wel dat Christuskennis onmisbaar is “om welgetroost te leven en eenmaal zalig te kunnen stervenâ€
Plaats reactie