Streed Jezus tegen de zonde?

PvS
Inactief

Re: Streed Jezus tegen de zonde?

Bericht door PvS »

.
Laatst gewijzigd door PvS op 11 aug 2009, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
hans123

Bericht door hans123 »

Streed Jezus tegen de zonde?

Nee, want de Heere Jezus had geen zonde.

Onderzoekt de Schriften, want gij meent in dezelve het eeuwige leven te hebben, en die zijn het die van Mij getuigen.
Marnix

Bericht door Marnix »

PvS schreef:
refo schreef:
PvS schreef:
Marnix schreef:Precies. Hij kon zondigen maar deed en wilde het niet. Theoretisch was het wel mogelijk. En we moeten ook niet doen alsof de verzoekingen niets voorstelden. Een laatste stuiptrekking van satan? Allicht. Aan de andere kant vind ik het idee ook mooi dat de satan verrast werd door het offer van Christus. Hij deed niets om de kruisiging van Jezus tegen te gaan, integendeel, je krijgt het idee dat hij er mensen juist toe aanzette.

Weet je, hoe het ook is, God is God en Jezus is God. Hij houdt alles in Zijn hand, Hij regeert rn bestuurt alles. Zelfs wat de duivel doet werkt uiteindelijk mee voor zijn plan en dat moet voor satan heel pijnlijk zijn. Het is in ieder geval niet verstandig om achteraf te beredenen of het ook mis kon gaan. Theoretisch zou het gekund hebben maar met God op de troon kan de duivel niet winnen!
Een absurd goddeloze vraag, die wij met Gods Woord gaan weerleggen:

Jakobus 1:13;
13 Niemand, 46als hij verzocht wordt, 47zegge: Ik word van God verzocht. Want God 48kan niet verzocht worden met het kwade, en Hij Zelf 49verzoekt niemand.

Kanttekeningen;48 Gr. is onverzoekelijk der kwaden, dat is, kan vanwege Zijn volmaakte goedheid, noch Zelf tot kwaad verwekt worden, noch iemand ook daartoe verwekken, dewijl Hij niet doen kan hetgeen tegen Zijn natuur strijdt, en waarvan Zijn natuur een afkeer heeft.
Ik zou Jacobus wel eens willen vragen hoe hij deze teksten interpreteert:

Toen werd Jezus van den Geest weggeleid in de woestijn, om verzocht te worden van den duivel.
En het geschiedde na deze dingen, dat God Abraham verzocht;
Onderzoekt de Schriften, want gij meent in dezelve het eeuwige leven te hebben, en die zijn het die van Mij getuigen.
Dat is geen antwoord op de vragen van Refo. Hoe leg je deze Bijbelteksten uit? En daarnaast: Zou het kunnen dat er verschil moet worden gemaakt tussen God waar Jakobus over spreekt, en Jezus, die, in de gestalte Gods zijnde, het Gode gelijk zijn niet als een roof heeft geacht, maar Zichzelf ontledigd heeft, en de gestalte van een dienstknecht heeft aangenomen, en aan de mensen gelijk geworden is.

Hans123, Wat je zegt is geen goede redenering. Dat iemand iets niet doet wil nog niet zeggen dat Hij er dus niet tegen streed. Je kan ook iets niet hebben, juist omdat je er tegen strijdt. Jezus had geen zonde maar dat wil nog niet zeggen dat Hij niet tegen de verzoeking van de duivel moest strijden.

14 Nu wij een hooggeplaatste hogepriester hebben die de hemel is doorgegaan, Jezus, de Zoon van God, moeten we vasthouden aan het geloof dat we belijden. 15 Want de hogepriester die wij hebben is er een die met onze zwakheden kan meevoelen, juist omdat hij, net als wij, in elk opzicht op de proef is gesteld, met dit verschil dat hij niet vervallen is tot zonde. 16 Laten we dus zonder schroom naderen tot de troon van de Genadige, waar we telkens als we hulp nodig hebben barmhartigheid en genade vinden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie