Nieuw van de JBGG

Mister
Administrator

Re: Nieuw van de JBGG

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:Over (laten we zeggen) een week spreken we elkaar nog wel eens nader.
::salut
Áls het waar is, vindt ik het echt te idioot voor woorden, laten we dat voor op stellen.

Even de korte doelstelling van de JBGG:
Kort gezegd

In het hele land zijn er kinderen en jongeren uit onze kerken die deelnemen aan plaatselijke en/of landelijke activiteiten van het Jeugdwerk.
Het doel van de Jeugdbond is om deze kinderen en jongeren te helpen en te stimuleren in hun persoonlijke vorming, en hun kerkelijke en maatschappelijke participatie
jvdg

Bericht door jvdg »

Grap met serieuze ondertoon?
Binnenkort verschijnt in Daniël een artikel over de nut en noodzaak van humor. Humor werkt relativerend. Wat zou een jongerenorganisatie zijn zonder humor? Het plan om Calvin Classics te lanceren behoort inmiddels tot de categorie 'geslaagde 1 april grappen'. Desondanks laten de reacties duidelijk zien dat verantwoorde kleding voor jongeren geen uitgemaakte zaak is. Hoe kleden wij ons bijvoorbeeld op de jeugdvereniging of op zomerkamp? Het gaat er immers niet om dat wij herkenbaar zijn als klassieke calvinisten, maar dat onze kleding verraadt dat wij christen zijn! Op dit ethische thema zal de Jeugdbond wel actief blijven.

BRON: JBGG
freek

Bericht door freek »

Jongere schreef:Als het géén 1-aprilgrap is verbreek ik mijn banden met de Jeugdbond.

Niet dat ik die heb, maar toch...
Ik ook. Ga ik nooit meer naar een Bondsdag, een Zin-in-avond, een districtsavond, ga ik nooit meer me de blubberes werken voor jeugdbondacties, ga ik nooit... o o o, wat zal ik het dan rustig hebben.

(Heerlijk voelt dat hè, zo recalcitrant zijn)

Maar goed, gelet op de posting van jvdg, hoeft dat dus niet.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Die Tib...

:mdr :mdr :mdr
freek

Bericht door freek »

jvdg schreef:Grap met serieuze ondertoon?
Binnenkort verschijnt in Daniël een artikel over de nut en noodzaak van humor. Humor werkt relativerend. Wat zou een jongerenorganisatie zijn zonder humor? Het plan om Calvin Classics te lanceren behoort inmiddels tot de categorie 'geslaagde 1 april grappen'. Desondanks laten de reacties duidelijk zien dat verantwoorde kleding voor jongeren geen uitgemaakte zaak is. Hoe kleden wij ons bijvoorbeeld op de jeugdvereniging of op zomerkamp? Het gaat er immers niet om dat wij herkenbaar zijn als klassieke calvinisten, maar dat onze kleding verraadt dat wij christen zijn! Op dit ethische thema zal de Jeugdbond wel actief blijven.

BRON: JBGG
Eigenlijk vind ik hem niet geslaagd. Dat is een grap pas als op de datum zelf iedereen erin trapt.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Leuke actie !.

Humor, met een serieuze ondertoon, om aandacht te vragen hoe te staan, ook in uitwendig opzicht, als christen in een geseculariseerde wereld.

Aandacht hebben ze gekregen, het is voor herhaling vatbaar.

Sandor ea, volgens mij lees je (jullie) mee , die excuses zijn volgens mij niet nodig geweest.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er iemand is die een grap als deze niet kan waarderen.
jvdg

Bericht door jvdg »

Eerlijk gezegd, ben ik wel opgelucht.... :super

Tib was zo serieus en stellig.
memento

Bericht door memento »

He, wat jammer nu. Ik vond het best een leuke trui, op die foto :jongle
helma

Bericht door helma »

erg leuke grap :yahoo
jvdg

Bericht door jvdg »

memento schreef:He, wat jammer nu. Ik vond het best een leuke trui, op die foto :jongle
Mar je weet nog niet wat ie kost. :)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:Het is je wellicht ontgaan, maar op de laatst gehouden Generale Synode, de breedste kerkelijke vergadering van de Gereformeerde Gemeenten, is door het moderamen een hartelijke steunbetuiging uitgesproken voor de Jeugdbond en haar beleid. Zover ik weet, is dat door niemand van de afgevaardigden weersproken.
Ben benieuwd of er op de eerstvolgende synode een punt "1 april grappen" wordt geagendeerd.
Want dit kan natuurlijk écht niet. Humor, stel je voor....
~~Soli Deo Gloria~~
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:Eerlijk gezegd, ben ik wel opgelucht.... :super

Tib was zo serieus en stellig.
En nu durft hij niet meer te reageren :mdr ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

memento schreef:He, wat jammer nu. Ik vond het best een leuke trui, op die foto :jongle
Als je goed keek naar die trui, zag je dat CC erop gefotoshopt was (klik op de foto van de trui en vergroot de foto).
BJD

Bericht door BJD »

BJD schreef:
raka schreef:Volgens mij kan de JBGG beter wat aandacht geven aan haar zomerkampen, om deze een beetje christelijk te houden. De JBGG zit de laatste tijd een beetje op een dwaalspoor, jammer!
Wat bedoel je eigelijk concreet.. wat is er mis met die zomerkampen?
Nog geen reactie gehad van Raka wat betreft de zomerkampen en de dwalingen van de JBGG. Ben benieuwd wat je nu concreet mis vindt gaan..
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
Ben benieuwd of er op de eerstvolgende synode een punt "1 april grappen" wordt geagendeerd.
Want dit kan natuurlijk écht niet. Humor, stel je voor....
Ik denk dat 1 april grappen echt niet geagendeerd zal worden, want dát hoort niet thuis op de agenda van een synode.
Wat ik me afvraag zal er ook geen blijdschap heersen op een synode? Of is het alleen maar treurigheid?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Plaats reactie