Kortere zomervakantie
Re: Kortere zomervakantie
Nou, erg. Dat is ook weer overdreven.
Een school is er vooral om les te krijgen.
Af en toe een 'uitstapje' moet kunnen, maar voor 'getuigen' is het niet primair bedoeld.
Af en toe een 'uitstapje' moet kunnen, maar voor 'getuigen' is het niet primair bedoeld.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
INDERDAAD!! En niemand heeft het door. Ik sta (als docent) helemaal achter het plan van de staatssecretaris, mits de docenten op de scholen de regie krijgen over de wijze waarop die 5 lesvrije werkdagen zouden moeten worden ingezet.Jo-Ann schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens mij heeft Luther zijn doel bereikt...
Er zitten er al aardig wat boven op de kast![]()
ik zeg niks verder
Eén van mijn wensen zou dan zijn: Weer een hele dag rapportenvergaderingen! Nee, dat is niet efficiënter, dat klopt. Maar we werken met levend materiaal; nu kun je alleen grote probleemgevallen bespreken en enige rust daarin is ver te zoeken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Nou, getuigen vind ik ook niet het meest geslaagde woord, want laten we dat vooral in ons gedrag doen. Maar 'getuigen' door daden dat het geloofsleven eigenlijk iets is waar je buiten staat als docent en dat je ook maar gewoon je leventje leeft, dat is funest voor het ref. onderwijs. Leerlingen prikken daar dwars doorheen.refo schreef:Nou, erg. Dat is ook weer overdreven.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther schreef:INDERDAAD!! En niemand heeft het door. Ik sta (als docent) helemaal achter het plan van de staatssecretaris, mits de docenten op de scholen de regie krijgen over de wijze waarop die 5 lesvrije werkdagen zouden moeten worden ingezet.Jo-Ann schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
ik zeg niks verder
Eén van mijn wensen zou dan zijn: Weer een hele dag rapportenvergaderingen! Nee, dat is niet efficiënter, dat klopt. Maar we werken met levend materiaal; nu kun je alleen grote probleemgevallen bespreken en enige rust daarin is ver te zoeken.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Héééé.... een medestander!!albion schreef:Luther schreef:INDERDAAD!! En niemand heeft het door. Ik sta (als docent) helemaal achter het plan van de staatssecretaris, mits de docenten op de scholen de regie krijgen over de wijze waarop die 5 lesvrije werkdagen zouden moeten worden ingezet.Jo-Ann schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
ik zeg niks verder
Eén van mijn wensen zou dan zijn: Weer een hele dag rapportenvergaderingen! Nee, dat is niet efficiënter, dat klopt. Maar we werken met levend materiaal; nu kun je alleen grote probleemgevallen bespreken en enige rust daarin is ver te zoeken.![]()
zeg dat!

Werken met 'levend materiaal' doe je in een kas.
Eventueel kun je een klas ook zo zien.
Maar een rapportenvergadering is niet meer dan het is: een vergadering over de rapporten. Het 'levende materiaal' (wat een nare uitdrukking) zit dan in de zon. Want de leraren hebben een hele dag vergadering.
Eventueel kun je een klas ook zo zien.
Maar een rapportenvergadering is niet meer dan het is: een vergadering over de rapporten. Het 'levende materiaal' (wat een nare uitdrukking) zit dan in de zon. Want de leraren hebben een hele dag vergadering.
--------------
Het idee is dat de school (en dus de docenten als collectief) de regie krijgen, volgens mij werd dat er duidelijk bij genoemd.Luther schreef:INDERDAAD!! En niemand heeft het door. Ik sta (als docent) helemaal achter het plan van de staatssecretaris, mits de docenten op de scholen de regie krijgen over de wijze waarop die 5 lesvrije werkdagen zouden moeten worden ingezet.Jo-Ann schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
ik zeg niks verder
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tja, zo wordt er dus over je kinderen gesproken, als je zelf even in de zon zit.refo schreef:Het 'levende materiaal' (wat een nare uitdrukking) ...

- zusterelly
Tja, ik werk in een verpleeghuis. Daar spreekt men (op managementniveau) over productie-draaien. Als er te lang een bed leeg is dan draaien we te weinig procuctie en da's niet goedTiberius schreef:Tja, zo wordt er dus over je kinderen gesproken, als je zelf even in de zon zit.refo schreef:Het 'levende materiaal' (wat een nare uitdrukking) ...

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
herkenbaar, al moet je wel bedenken dat al die instellingen uiteindelijk gewoon bedrijven zijn.
Ze hoeven alleen niet specifiek veel winst te draaien, maar mogen ook geen verlies draaien.
Ze hoeven alleen niet specifiek veel winst te draaien, maar mogen ook geen verlies draaien.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Toch herken ik wat Elly zegt wel
ik heb het al ruim 20 jaar geleden regelmatig aangegeven in het bejaardencentrum waar ik werkte dat er zo weinig respectvol over (en met gevolg daarvan ook tot..) de ouderen werd gesproken
ik heb het al ruim 20 jaar geleden regelmatig aangegeven in het bejaardencentrum waar ik werkte dat er zo weinig respectvol over (en met gevolg daarvan ook tot..) de ouderen werd gesproken
- zusterelly
Dat weet ik, alleen tegenwoordig staat "bejegening" nogal hoog in het vaandel, en dan past dit (de term productie draaien) er niet bij, vind ik.Lapressa schreef:herkenbaar, al moet je wel bedenken dat al die instellingen uiteindelijk gewoon bedrijven zijn.
Is het trouwens procuctie of produktie vraag ik me nu af?
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
procuctie is het sowieso niet, maar productie moet wel met een czusterelly schreef:Is het trouwens procuctie of produktie vraag ik me nu af?

~~Soli Deo Gloria~~
- zusterelly
Hendrikus schreef:procuctie is het sowieso niet, maar productie moet wel met een czusterelly schreef:Is het trouwens procuctie of produktie vraag ik me nu af?

Je moet de term 'productie' niet zo zeer betrekken op je bewoners/clienten zolas jij ze ziet in je dagelijkse zorgverlening.zusterelly schreef: Tja, ik werk in een verpleeghuis. Daar spreekt men (op managementniveau) over productie-draaien. Als er te lang een bed leeg is dan draaien we te weinig procuctie en da's niet goed
Jouw werkgever moet met een x bedrag rondkomen en als er 1 bed leeg staat kost dit geld (omdat er gewoon nog net zoveel personeel rondhuppelt als de dag er voor, de uitgaven zijn dus gelijk, terwijl de inkomsten voor die dag minder zijn). En da's dus inderdaad niet goed. Als dit vaak gebeurt kan het zijn dat jouw werkgever nóg meer moet snijden in zijn personeelsbestand (om de gaten op te vangen) waardoor je nog meer werkdruk krijgt dan je nu al hebt.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)