Nieuw van de JBGG
Re: Nieuw van de JBGG
Dat klinkt erg positief, inderdaad.
Wie hebben er zitting in die commissie Jeugdbeleid? Een paar kerkenraadsleden, jongeren of een mix van beide?
Het lijkt me trouwens goed om dit op korte termijn samen met de jeugdbond te coördineren; dan kan dit concept in meerdere gemeenten uitgerold worden. Bovendien kunnen de kaders en de mogelijkheden enigszins uniform gehouden worden.
Wie hebben er zitting in die commissie Jeugdbeleid? Een paar kerkenraadsleden, jongeren of een mix van beide?
Het lijkt me trouwens goed om dit op korte termijn samen met de jeugdbond te coördineren; dan kan dit concept in meerdere gemeenten uitgerold worden. Bovendien kunnen de kaders en de mogelijkheden enigszins uniform gehouden worden.
Tja...dat was een uitnodiging voor ingewijden. Toevallig kreeg ik die uitnodiging via via ookhmprff schreef:in mei? ik weet alleen van een conferentie in juli, waar Paul Washer weer spreekt.freek schreef: Mooi dat dat kan idd. Overigens was dat een conferentie waar je nauwelijks bezwaren tegen kon hebben, gezien de spreker. Wat dat betreft is de conferentie van mei dit jaar heel wat dubieuzer
Betwijfel alleen of elke gemeente zo'n commissie wil. Wat hmprff nu beschrijft komt me erg open over, en ik vraag me af of elke gemeente deze openheid wil.Tiberius schreef:Dat klinkt erg positief, inderdaad.
Dat klopt; sowieso wil niet elke gemeente ondersteuning van de Jeugdbond.freek schreef:Betwijfel alleen of elke gemeente zo'n commissie wil. Wat hmprff nu beschrijft komt me erg open over, en ik vraag me af of elke gemeente deze openheid wil.Tiberius schreef:Dat klinkt erg positief, inderdaad.
Maar voor degenen die dat wel willen, is het wel handig.
Eerste die kaders maar eens afwachten.....hmprff schreef:....Hierbij geeft de kerkenraad eerst aan wat de kaders zijn van wat ze kunnen (wat me heel logisch lijkt, zodat er geen valse verwachtingen worden gewekt), .......
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lekker positieve insteek, en zó motiverend.refo schreef:Eerste die kaders maar eens afwachten.....hmprff schreef:....Hierbij geeft de kerkenraad eerst aan wat de kaders zijn van wat ze kunnen (wat me heel logisch lijkt, zodat er geen valse verwachtingen worden gewekt), .......

Tja, zo'n reactie komt natuurlijk niet helemaal vanuit het niets. Of er vertrouwen is in een kerkenraad op dit gebied heeft natuurlijk ook te maken met hoe de kerkenraad zich altijd heeft opgesteld.
Dat men dus afwacht wat de kaders zijn vind ik niet zo vreemd. Ik ben benieuwd!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Een aparte conferentie, niet voor iedereen toegankelijk ?freek schreef:Tja...dat was een uitnodiging voor ingewijden. Toevallig kreeg ik die uitnodiging via via ookhmprff schreef:in mei? ik weet alleen van een conferentie in juli, waar Paul Washer weer spreekt.freek schreef: Mooi dat dat kan idd. Overigens was dat een conferentie waar je nauwelijks bezwaren tegen kon hebben, gezien de spreker. Wat dat betreft is de conferentie van mei dit jaar heel wat dubieuzer
Wie spreekt daar dan ?
hmprff was zelf nogal positief gestemd over de actie van de kerkenraad.Marnix schreef:Tja, zo'n reactie komt natuurlijk niet helemaal vanuit het niets. Of er vertrouwen is in een kerkenraad op dit gebied heeft natuurlijk ook te maken met hoe de kerkenraad zich altijd heeft opgesteld.
Zo'n opmerking van refo vind ik dan ongepast.
Klinkt als, 't zal wel weer nix worden.
Dat generaliseren ligt mij niet zo.
Officieel is Lunteren het midden des lands!!! Ik hoor de Zeeuwen al schreeuwen: dat is veel te ver weg! 1 vb. Laat Henriet even ver reizen als Rens en je zit aardig in de buurt van Lunteren(of misschien zelfs nog noordelijker!!)!Tiberius schreef:Gouda is toch redelijk in het midden des lands?Gijs83 schreef:En daarbij het is wel erg ver weg voor 1 avond, laten ze het wat meer in het midden des lands organiseren. Dit schrikt weer mensen af!
Er ligt nog wel een aardig stukje Nederland onder Henriët's woonplaats hoor. Terwijl Rens, als hij één stap noordelijker gaat, in de Waddenzee plompt.Gijs83 schreef:Officieel is Lunteren het midden des lands!!! Ik hoor de Zeeuwen al schreeuwen: dat is veel te ver weg! 1 vb. Laat Henriet even ver reizen als Rens en je zit aardig in de buurt van Lunteren(of misschien zelfs nog noordelijker!!)!Tiberius schreef:Gouda is toch redelijk in het midden des lands?Gijs83 schreef:En daarbij het is wel erg ver weg voor 1 avond, laten ze het wat meer in het midden des lands organiseren. Dit schrikt weer mensen af!
De kerkenraad van Hmprff's gemeente kennende, komt de gewraakte opmerking volledig uit Refo's duim, oftewel: uit het niets.Marnix schreef:Tja, zo'n reactie komt natuurlijk niet helemaal vanuit het niets. Of er vertrouwen is in een kerkenraad op dit gebied heeft natuurlijk ook te maken met hoe de kerkenraad zich altijd heeft opgesteld.
Zoals ik al dacht.Tiberius schreef:De kerkenraad van Hmprff's gemeente kennende, komt de gewraakte opmerking volledig uit Refo's duim, oftewel: uit het niets.Marnix schreef:Tja, zo'n reactie komt natuurlijk niet helemaal vanuit het niets. Of er vertrouwen is in een kerkenraad op dit gebied heeft natuurlijk ook te maken met hoe de kerkenraad zich altijd heeft opgesteld.
We gaan het maar afwachten. Jvdg heeft er een negatieve wending aan gegeven, die op mijn rekening wordt geschreven. Het zij zo.
--------------
Die wending gaf ik eraan omdat je bevooroordeeld reageerde op die kerkenraad, waarover hrmpff juist positief reageerde.refo schreef:We gaan het maar afwachten. Jvdg heeft er een negatieve wending aan gegeven, die op mijn rekening wordt geschreven. Het zij zo.
Jouw oordeel ging die kaders vooraf al negativeren.
Vind je het dan vreemd dat ik jouw wending negatief beoordeel?
Vraag: Wat is jouw inzet om de jeugd blijvend te interesseren in de dienst aan onze God?
Toch niet met negativisme of cynisme?