Nieuw van de JBGG

Tiberius
Administrator

Re: Nieuw van de JBGG

Bericht door Tiberius »

Dat klinkt erg positief, inderdaad.

Wie hebben er zitting in die commissie Jeugdbeleid? Een paar kerkenraadsleden, jongeren of een mix van beide?
Het lijkt me trouwens goed om dit op korte termijn samen met de jeugdbond te coördineren; dan kan dit concept in meerdere gemeenten uitgerold worden. Bovendien kunnen de kaders en de mogelijkheden enigszins uniform gehouden worden.
freek

Bericht door freek »

hmprff schreef:
freek schreef: Mooi dat dat kan idd. Overigens was dat een conferentie waar je nauwelijks bezwaren tegen kon hebben, gezien de spreker. Wat dat betreft is de conferentie van mei dit jaar heel wat dubieuzer :oO
in mei? ik weet alleen van een conferentie in juli, waar Paul Washer weer spreekt.
Tja...dat was een uitnodiging voor ingewijden. Toevallig kreeg ik die uitnodiging via via ook
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:Dat klinkt erg positief, inderdaad.

Wie hebben er zitting in die commissie Jeugdbeleid? Een paar kerkenraadsleden, jongeren of een mix van beide?
Het lijkt me trouwens goed om dit op korte termijn samen met de jeugdbond te coördineren; dan kan dit concept in meerdere gemeenten uitgerold worden. Bovendien kunnen de kaders en de mogelijkheden enigszins uniform gehouden worden.
Betwijfel alleen of elke gemeente zo'n commissie wil. Wat hmprff nu beschrijft komt me erg open over, en ik vraag me af of elke gemeente deze openheid wil.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

freek schreef:
Tiberius schreef:Dat klinkt erg positief, inderdaad.

Betwijfel alleen of elke gemeente zo'n commissie wil. Wat hmprff nu beschrijft komt me erg open over, en ik vraag me af of elke gemeente deze openheid wil.
Dat klopt; sowieso wil niet elke gemeente ondersteuning van de Jeugdbond.
Maar voor degenen die dat wel willen, is het wel handig.
refo

Bericht door refo »

hmprff schreef:....Hierbij geeft de kerkenraad eerst aan wat de kaders zijn van wat ze kunnen (wat me heel logisch lijkt, zodat er geen valse verwachtingen worden gewekt), .......
Eerste die kaders maar eens afwachten.....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:
hmprff schreef:....Hierbij geeft de kerkenraad eerst aan wat de kaders zijn van wat ze kunnen (wat me heel logisch lijkt, zodat er geen valse verwachtingen worden gewekt), .......
Eerste die kaders maar eens afwachten.....
Lekker positieve insteek, en zó motiverend. :mad
Marnix

Bericht door Marnix »

Tja, zo'n reactie komt natuurlijk niet helemaal vanuit het niets. Of er vertrouwen is in een kerkenraad op dit gebied heeft natuurlijk ook te maken met hoe de kerkenraad zich altijd heeft opgesteld.

Dat men dus afwacht wat de kaders zijn vind ik niet zo vreemd. Ik ben benieuwd!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

freek schreef:
hmprff schreef:
freek schreef: Mooi dat dat kan idd. Overigens was dat een conferentie waar je nauwelijks bezwaren tegen kon hebben, gezien de spreker. Wat dat betreft is de conferentie van mei dit jaar heel wat dubieuzer :oO
in mei? ik weet alleen van een conferentie in juli, waar Paul Washer weer spreekt.
Tja...dat was een uitnodiging voor ingewijden. Toevallig kreeg ik die uitnodiging via via ook
Een aparte conferentie, niet voor iedereen toegankelijk ?
Wie spreekt daar dan ?
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Tja, zo'n reactie komt natuurlijk niet helemaal vanuit het niets. Of er vertrouwen is in een kerkenraad op dit gebied heeft natuurlijk ook te maken met hoe de kerkenraad zich altijd heeft opgesteld.

Dat men dus afwacht wat de kaders zijn vind ik niet zo vreemd. Ik ben benieuwd!
hmprff was zelf nogal positief gestemd over de actie van de kerkenraad.
Zo'n opmerking van refo vind ik dan ongepast.
Klinkt als, 't zal wel weer nix worden.
Dat generaliseren ligt mij niet zo.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Tiberius schreef:
Gijs83 schreef:En daarbij het is wel erg ver weg voor 1 avond, laten ze het wat meer in het midden des lands organiseren. Dit schrikt weer mensen af!
Gouda is toch redelijk in het midden des lands?
Officieel is Lunteren het midden des lands!!! Ik hoor de Zeeuwen al schreeuwen: dat is veel te ver weg! 1 vb. Laat Henriet even ver reizen als Rens en je zit aardig in de buurt van Lunteren(of misschien zelfs nog noordelijker!!)!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gijs83 schreef:
Tiberius schreef:
Gijs83 schreef:En daarbij het is wel erg ver weg voor 1 avond, laten ze het wat meer in het midden des lands organiseren. Dit schrikt weer mensen af!
Gouda is toch redelijk in het midden des lands?
Officieel is Lunteren het midden des lands!!! Ik hoor de Zeeuwen al schreeuwen: dat is veel te ver weg! 1 vb. Laat Henriet even ver reizen als Rens en je zit aardig in de buurt van Lunteren(of misschien zelfs nog noordelijker!!)!
Er ligt nog wel een aardig stukje Nederland onder Henriët's woonplaats hoor. Terwijl Rens, als hij één stap noordelijker gaat, in de Waddenzee plompt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Tja, zo'n reactie komt natuurlijk niet helemaal vanuit het niets. Of er vertrouwen is in een kerkenraad op dit gebied heeft natuurlijk ook te maken met hoe de kerkenraad zich altijd heeft opgesteld.
De kerkenraad van Hmprff's gemeente kennende, komt de gewraakte opmerking volledig uit Refo's duim, oftewel: uit het niets.
jvdg

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:
De kerkenraad van Hmprff's gemeente kennende, komt de gewraakte opmerking volledig uit Refo's duim, oftewel: uit het niets.
Zoals ik al dacht.
refo

Bericht door refo »

We gaan het maar afwachten. Jvdg heeft er een negatieve wending aan gegeven, die op mijn rekening wordt geschreven. Het zij zo.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:We gaan het maar afwachten. Jvdg heeft er een negatieve wending aan gegeven, die op mijn rekening wordt geschreven. Het zij zo.
Die wending gaf ik eraan omdat je bevooroordeeld reageerde op die kerkenraad, waarover hrmpff juist positief reageerde.
Jouw oordeel ging die kaders vooraf al negativeren.

Vind je het dan vreemd dat ik jouw wending negatief beoordeel?

Vraag: Wat is jouw inzet om de jeugd blijvend te interesseren in de dienst aan onze God?
Toch niet met negativisme of cynisme?
Plaats reactie