Nieuw van de JBGG

Hendrikus

Re: Nieuw van de JBGG

Bericht door Hendrikus »

Mister schreef:
Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
memento schreef:Zoals Mister terecht stelt: Er is soms een grote kloof tussen Veluwe en Oosten, en het Westen. Een kloof waarvan ik vrees dat veel mensen zich niet half bewust zijn.
Gelukkig laat Hendrikus ons nooit lang in het ongewisse over de misstanden aan gene zijde van de kloof.
:nonnon je moest eens weten wat ik allemaal maar wijselijk vóór me houd :jongle
Was er pas niet een forummer met een mooie uitspraak hierover?? :haha :haha
keine Ahnung :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:
Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
memento schreef:Zoals Mister terecht stelt: Er is soms een grote kloof tussen Veluwe en Oosten, en het Westen. Een kloof waarvan ik vrees dat veel mensen zich niet half bewust zijn.
Gelukkig laat Hendrikus ons nooit lang in het ongewisse over de misstanden aan gene zijde van de kloof.
:nonnon je moest eens weten wat ik allemaal maar wijselijk vóór me houd :jongle
Was er pas niet een forummer met een mooie uitspraak hierover?? :haha :haha
Bij nader inzien zijn die oosterlingen toch een stuk wijzer dan je op het eerste gezicht zou denken. ;)
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

memento schreef:
freek schreef:
memento schreef:
Gian schreef:Het initiatief is uiteraard heel erg goed.
Het motief is waarschijnlijk de jeugd binnen eigen muren te houden.
Daar heb ik wat vraagtekens bij.
Misschien komt er in de toekomst een samenwerking met de HHJO en LCJ...
Ik hoop dat er ook samenwerking komt met de JBGG en de HGJB.
Ik niet. Ik vindt de HGJB ver van de gereformeerde gezindte afstaan, als je ziet wat voor muziek etc ze soms bij hun activiteiten betrekken. Zie bv een nummer van een band die de HGJB uitnodigd op hun nieuwe jongeren-tour: http://www.youtube.com/watch?v=XbN9ghgh ... re=related
"...waar twee of drie vergaderd..."
The Groom's still waiting at the altar
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bonny schreef:
memento schreef:
freek schreef:
memento schreef:Misschien komt er in de toekomst een samenwerking met de HHJO en LCJ...
Ik hoop dat er ook samenwerking komt met de JBGG en de HGJB.
Ik niet. Ik vindt de HGJB ver van de gereformeerde gezindte afstaan, als je ziet wat voor muziek etc ze soms bij hun activiteiten betrekken. Zie bv een nummer van een band die de HGJB uitnodigd op hun nieuwe jongeren-tour: http://www.youtube.com/watch?v=XbN9ghgh ... re=related
"...waar twee of drie vergaderd..."
En er wordt wat af vergaderd....
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Ik bedoelde dus Matt. 18: 20 Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen.
Dit geldt toch ook voor jongerenbijeenkomsten..?!?!
The Groom's still waiting at the altar
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bonny schreef:Ik bedoelde dus Matt. 18: 20 Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen.
Dit geldt toch ook voor jongerenbijeenkomsten..?!?!
Het ging hier over samenwerking.
freek

Bericht door freek »

Ik ben naar deze avond geweest. Was de moeite waard...en knotsgezellig.

(hoewel de waarde van kerkelijk gebonden jeugdwerk wel iets minder benadrukt mocht worden, wat mij betreft)

Gijs, ik heb je gemist man. (Je had mee kunnen rijden met een plaatsenoot van je :) )
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

freek schreef:Ik ben naar deze avond geweest. Was de moeite waard...en knotsgezellig.

(hoewel de waarde van kerkelijk gebonden jeugdwerk wel iets minder benadrukt mocht worden, wat mij betreft)

Gijs, ik heb je gemist man. (Je had mee kunnen rijden met een plaatsenoot van je :) )
:super
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

freek schreef:Ik ben naar deze avond geweest. Was de moeite waard...en knotsgezellig.

Tja, ik hoorde het en heb ik ook wel mails gehad dat ze gingen, maar gezien er iets vd JV was, waar toch al weinig mensen konden komen(ivm uitvoering ve jongerenkoor), moest ik daar wel present zijn. En daarbij het is wel erg ver weg voor 1 avond, laten ze het wat meer in het midden des lands organiseren. Dit schrikt weer mensen af! Voor 'onze vriend' is dat zeker geen probleem hij 'crosst' wekelijk op en neer naar het 'Haagse'!
freek

Bericht door freek »

Ach ja, je kunt moeilijk rekening gaan houden met een stelletje van die Oosterlingen :nananere
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gijs83 schreef:En daarbij het is wel erg ver weg voor 1 avond, laten ze het wat meer in het midden des lands organiseren. Dit schrikt weer mensen af!
Gouda is toch redelijk in het midden des lands?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
Gijs83 schreef:En daarbij het is wel erg ver weg voor 1 avond, laten ze het wat meer in het midden des lands organiseren. Dit schrikt weer mensen af!
Gouda is toch redelijk in het midden des lands?
Afbeelding

mwah...
~~Soli Deo Gloria~~
hmprff

Bericht door hmprff »

memento schreef:
Mister schreef:
Tiberius schreef:Het eerste (van die kudde kalveren en spionerende ouderlingen, etc) kan ik niet helemaal meemaken. Maar ik heb hier al vaker begrepen, dat er een significant verschil bestaat tussen de gemeenten in het westen en die in het oosten.
Klopt ja. Maak van oosten maar "Veluwe en oosten".
Wilhelm schreef:Veel kerkenraden zijn benaderd en gestimuleerd en geholpen om jeugdwerk gestalte te geven in de plaatselijke gemeenten.
Klopt ook. Maar niet alle kerkenraden willen. Helaas zijn er gemeenten waar zo goed als niets te beleven valt.
Zonder alle kritiek goed te keuren, moeten we wel nuchter zijn, en constateren dat dingen als HeartCry begonnen zijn op plaatsen waar niets was, en nu vaak nog steeds niets/weinig is. Vaak de plaatsen waar de JBGG weinig tot geen invloed heeft, ja soms zelfs verdacht gemaakt wordt...
In mijn gemeente, GG, is er na de HeartCry conferentie van mei vorig jaar een gesprek geweest met een delegatie van de mensen die daar heen waren gegaan. (Er gaan er bij ons uit de gemeente behoorlijk wat.)
Het was een positief gesprek. De kerkenraad dacht en denkt dat ze ons meer moet bieden, zodat we niet meer naar HeartCry (hoeven te ) gaan. Of dit echt zo werkt, is een andere vraag.

Uit dit gesprek is een commissie Jeugdbeleid voortgekomen. Aankomende vrijdagavond is er een vergadering met de jonge leden van de gemeente (18-30, maar geen strikte leeftijdsgrens)
Hierbij geeft de kerkenraad eerst aan wat de kaders zijn van wat ze kunnen (wat me heel logisch lijkt, zodat er geen valse verwachtingen worden gewekt), daarna gaan we in groepjes stellingen bespreken (deze zijn opgesteld door de commissie en enkele jongeren). Naar aanleiding van deze avond en wat er speelt bij de jongeren en hun mogelijkheden gaan de commissie en de kerkenraad zoeken naar mogelijkheden om meer te doen voor de jongeren.

Echt heel positief!! het wordt door alle (betrokken) jongeren erg gewaardeerd.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
freek

Bericht door freek »

hmprff schreef:
memento schreef:
Mister schreef:
Tiberius schreef:Het eerste (van die kudde kalveren en spionerende ouderlingen, etc) kan ik niet helemaal meemaken. Maar ik heb hier al vaker begrepen, dat er een significant verschil bestaat tussen de gemeenten in het westen en die in het oosten.
Klopt ja. Maak van oosten maar "Veluwe en oosten".
Wilhelm schreef:Veel kerkenraden zijn benaderd en gestimuleerd en geholpen om jeugdwerk gestalte te geven in de plaatselijke gemeenten.
Klopt ook. Maar niet alle kerkenraden willen. Helaas zijn er gemeenten waar zo goed als niets te beleven valt.
Zonder alle kritiek goed te keuren, moeten we wel nuchter zijn, en constateren dat dingen als HeartCry begonnen zijn op plaatsen waar niets was, en nu vaak nog steeds niets/weinig is. Vaak de plaatsen waar de JBGG weinig tot geen invloed heeft, ja soms zelfs verdacht gemaakt wordt...
In mijn gemeente, GG, is er na de HeartCry conferentie van mei vorig jaar een gesprek geweest met een delegatie van de mensen die daar heen waren gegaan. (Er gaan er bij ons uit de gemeente behoorlijk wat.)
Het was een positief gesprek. De kerkenraad dacht en denkt dat ze ons meer moet bieden, zodat we niet meer naar HeartCry (hoeven te ) gaan. Of dit echt zo werkt, is een andere vraag.

Uit dit gesprek is een commissie Jeugdbeleid voortgekomen. Aankomende vrijdagavond is er een vergadering met de jonge leden van de gemeente (18-30, maar geen strikte leeftijdsgrens)
Hierbij geeft de kerkenraad eerst aan wat de kaders zijn van wat ze kunnen (wat me heel logisch lijkt, zodat er geen valse verwachtingen worden gewekt), daarna gaan we in groepjes stellingen bespreken (deze zijn opgesteld door de commissie en enkele jongeren). Naar aanleiding van deze avond en wat er speelt bij de jongeren en hun mogelijkheden gaan de commissie en de kerkenraad zoeken naar mogelijkheden om meer te doen voor de jongeren.

Echt heel positief!! het wordt door alle (betrokken) jongeren erg gewaardeerd.
Mooi dat dat kan idd. Overigens was dat een conferentie waar je nauwelijks bezwaren tegen kon hebben, gezien de spreker. Wat dat betreft is de conferentie van mei dit jaar heel wat dubieuzer :oO
hmprff

Bericht door hmprff »

freek schreef: Mooi dat dat kan idd. Overigens was dat een conferentie waar je nauwelijks bezwaren tegen kon hebben, gezien de spreker. Wat dat betreft is de conferentie van mei dit jaar heel wat dubieuzer :oO
in mei? ik weet alleen van een conferentie in juli, waar Paul Washer weer spreekt.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Plaats reactie