Ik hoorde dat de Bijbellezing van 25 maart (komende woensdag) helaas niet doorgaat vanwege het feit dat de dominee 6 weken rust moet houden, vanwege oververmoeidheid.caprice schreef:Gereformeerde Gemeente te Veenendaal, Adventkerk aan de vijftien morgen 51.
Ds. J. van Belzen
Data Bijbellezingen:
2008
1 oktober
29 oktober
19 november
10 december
2009
14 januari
28 januari
11 februari
25 februari
25 maart
22 april
6 mei
Een ieder van harte welkom! Aanvang 19.30 uur.
Data Bijbellezingen en doordeweekse diensten
Re: Data Bijbellezingen
Re: Data Bijbellezingen en doordeweekse diensten
De eerst bijbellezing van ds. De Wit van dit voorjaar wordt
DV 25 MAART (morgenavond) gehouden.
-DIA-
-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Kan ik me voorstellen ja.Geref G schreef:Ik hoorde dat de Bijbellezing van 25 maart (komende woensdag) helaas niet doorgaat vanwege het feit dat de dominee 6 weken rust moet houden, vanwege oververmoeidheid.caprice schreef:Gereformeerde Gemeente te Veenendaal, Adventkerk aan de vijftien morgen 51.
Ds. J. van Belzen
Data Bijbellezingen:
2008
1 oktober
29 oktober
19 november
10 december
2009
14 januari
28 januari
11 februari
25 februari
25 maart
22 april
6 mei
Helaas is dit een gevolg, geen oorzaak.Geref G schreef:Ik hoorde dat de Bijbellezing van 25 maart (komende woensdag) helaas niet doorgaat vanwege het feit dat de dominee 6 weken rust moet houden, vanwege oververmoeidheid.caprice schreef:Gereformeerde Gemeente te Veenendaal, Adventkerk aan de vijftien morgen 51.
Ds. J. van Belzen
Data Bijbellezingen:
2008
1 oktober
29 oktober
19 november
10 december
2009
14 januari
28 januari
11 februari
25 februari
25 maart
22 april
6 mei
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
hij mocht nog wel preken toch
dat lazen ze tenminste vorige week af...

Jawel, jawel...helma schreef:hij mocht nog wel preken toch![]()
Misschien moeten we het maar laten rusten. Het is allemaal niet fijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dus omdat iets niet fijn is, moet je het laten rusten?Luther schreef:Jawel, jawel...helma schreef:hij mocht nog wel preken toch![]()
Overigens wordt de casus Veenendaal door een zekere predikant al aangehaald om duidelijk te maken dat er binnen de GG een scheiding der geesten aan het voltrekken is.
Waar is die scheiding der geesten op dit moment niet aan het voltrekken?freek schreef:Dus omdat iets niet fijn is, moet je het laten rusten?Luther schreef:Jawel, jawel...helma schreef:hij mocht nog wel preken toch![]()
Overigens wordt de casus Veenendaal door een zekere predikant al aangehaald om duidelijk te maken dat er binnen de GG een scheiding der geesten aan het voltrekken is.
enne...........dat kan in de rechterflank allemaal soms op een zeer godsdienstige en rechtzinnige manier! Maar een blik naar binnen (dat doet niemand van zichzelf), ho maar! Iedereen weet het zelf het beste! Er is weinig hoor en wederhoor en er zijn veel maatstaven waarlangs de predikanten komen te liggen! Zelf de lat "bekeerd of onbekeerde predikant " word veelvuldig gebruikt door ons kerkgangers. Ik hoor zooo veel bedroevende dingen!
de rotte appels zijn al weg, die vallen het eerst van de boom (zei iemand pas tegen mij...)freek schreef:Dus omdat iets niet fijn is, moet je het laten rusten?Luther schreef:Jawel, jawel...helma schreef:hij mocht nog wel preken toch![]()

Vind ik wel een beetje denigrerend! Ik denk niet dat het allemaal 'rotte appels' die weg zijn gegaan. Ik denk overigens dat het vergelijk niet helemaal opgaat. Ik weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is. Ik denk overigens dat er best wel wat aan de hand is in de GG, wat niet goed te praten valt.helma schreef:de rotte appels zijn al weg, die vallen het eerst van de boom (zei iemand pas tegen mij...)freek schreef:Dus omdat iets niet fijn is, moet je het laten rusten?Luther schreef:Jawel, jawel...helma schreef:hij mocht nog wel preken toch![]()
De overige Bijbellezingen over de zendingsreizen van Paulus staan gepland voor de woensdagen 22 april, 6 mei en 17 juni D.V.-DIA- schreef:De eerst bijbellezing van ds. De Wit van dit voorjaar wordt
-DIA-
Zouden de dominees die bijbellezingen aan elkaar doorgeven?Gijs83 schreef:De overige Bijbellezingen over de zendingsreizen van Paulus staan gepland voor de woensdagen 22 april, 6 mei en 17 juni D.V.-DIA- schreef:De eerst bijbellezing van ds. De Wit van dit voorjaar wordt
-DIA-
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
We moeten maar niet alleen kijken naar wat er mis gaat.
Er zijn gelukkig zoveel hoopgevende zaken ook binnen de GG.
Problemen zijn er altijd en zullen er altijd blijven.
Maar als ik de nieuwe studenten beluister, dan geeft dat moed, hoe groot en ruim zij mogen spreken over Die Enige Naam onder de Hemel gegeven tot zaligheid. Ze mogen de kruisbanier van Koning Jezus opheffen binnen de gemeenten.
Wat een wonder, dat door alle zorgen en problemen heen God doorgaat met Zijn werk , ook binnen de Gereformeerde Gemeenten.
Er zijn gelukkig zoveel hoopgevende zaken ook binnen de GG.
Problemen zijn er altijd en zullen er altijd blijven.
Maar als ik de nieuwe studenten beluister, dan geeft dat moed, hoe groot en ruim zij mogen spreken over Die Enige Naam onder de Hemel gegeven tot zaligheid. Ze mogen de kruisbanier van Koning Jezus opheffen binnen de gemeenten.
Wat een wonder, dat door alle zorgen en problemen heen God doorgaat met Zijn werk , ook binnen de Gereformeerde Gemeenten.
Zoals je kunt weten ben ik inmiddels "randbejaardfreek schreef:Dus omdat iets niet fijn is, moet je het laten rusten?Luther schreef:Jawel, jawel...helma schreef:hij mocht nog wel preken toch![]()

Maar 40 jaar geleden werd er (in de GG) al gesproken van een scheiding der geesten.
In die afgelopen 40 jaren is het er niet beter op geworden, maar tot op de dag van heden heeft dit nog geen daadwerkelijke gevolgen qua scheiding en scheuring gehad.
Ik neig er naar te geloven dat de Heere dit kerkverband (waar ik al 10 jaar geen lid meer van ben) gelukkig niet heeft overgegeven aan scheuring etc..
En ook daar Zijn planting heeft....
Die laatse 2 gegevens ben ik het zeker met je eens! En wat Wilhelm zegt van die studenten heb ik vaker. Ik heb bv. ook wel gehoord dat er studenten onder zijn die door 'links en 'rechts' graag 'gehoord' zijn! Ik vind het - en dat mag best gezegd worden - dat er in vergelijking met andere kerkverbanden relatief veel eenheid in denken is in de GG. Inderdaad is het dan niet gek om te zeggen dat de Heere er Zijn planting en er echt voor zorgt!jvdg schreef:Zoals je kunt weten ben ik inmiddels "randbejaardfreek schreef:Dus omdat iets niet fijn is, moet je het laten rusten?Luther schreef:Jawel, jawel...helma schreef:hij mocht nog wel preken toch![]()
Overigens wordt de casus Veenendaal door een zekere predikant al aangehaald om duidelijk te maken dat er binnen de GG een scheiding der geesten aan het voltrekken is."
Maar 40 jaar geleden werd er (in de GG) al gesproken van een scheiding der geesten.
In die afgelopen 40 jaren is het er niet beter op geworden, maar tot op de dag van heden heeft dit nog geen daadwerkelijke gevolgen qua scheiding en scheuring gehad.
Ik neig er naar te geloven dat de Heere dit kerkverband (waar ik al 10 jaar geen lid meer van ben) gelukkig niet heeft overgegeven aan scheuring etc..
En ook daar Zijn planting heeft....