Kinderpraat
Re: Kinderpraat
nee..Rochus schreef:Voetbaldoel
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Het meiske wat wij regelmatig mogen verzorgen stond in de kinderboerderij.
Ze spreidde haar armpjes uit en zei, hoorbaar voor een groot publiek: Al deze beesten zijn van de Heere Jezus.........
Heerlijk!
Wat een geloof.
En beschaming voor mezelf.
Alweer: Indien gij niet wordt als een kindeke.......
Ze spreidde haar armpjes uit en zei, hoorbaar voor een groot publiek: Al deze beesten zijn van de Heere Jezus.........
Heerlijk!
Wat een geloof.
En beschaming voor mezelf.
Alweer: Indien gij niet wordt als een kindeke.......
- Wilma van den Berg
...ben razend benieuwd wat het wel is....henriët schreef:nee..Rochus schreef:Voetbaldoel
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
ik ook, het lukt me niet nog een poging te doen (mijn creativiteit is een beetje op
)

Wilma van den Berg schreef:...ben razend benieuwd wat het wel is....henriët schreef:nee..Rochus schreef:Voetbaldoel

je kunt t gebruiken in t huishouden
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik was gisteravond bij mijn nicht voor orgelles en die vertelde over haar dochtertje van bijna 3. Dat ze buiten in het zand(wegens straatwerkzaamheden) aan het spelen was en toen zei een buurman: wat ben jij aan het bouwen: een zandkasteel soms? Nee, zegt ze: een altaar voor de Heere!
- MarthaMartha
prachtig!!!Gijs83 schreef:Ik was gisteravond bij mijn nicht voor orgelles en die vertelde over haar dochtertje van bijna 3. Dat ze buiten in het zand(wegens straatwerkzaamheden) aan het spelen was en toen zei een buurman: wat ben jij aan het bouwen: een zandkasteel soms? Nee, zegt ze: een altaar voor de Heere!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Geweldig!Gijs83 schreef:Ik was gisteravond bij mijn nicht voor orgelles en die vertelde over haar dochtertje van bijna 3. Dat ze buiten in het zand(wegens straatwerkzaamheden) aan het spelen was en toen zei een buurman: wat ben jij aan het bouwen: een zandkasteel soms? Nee, zegt ze: een altaar voor de Heere!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Mijn broer zei vroeger: Kijk mam.. Er zit een gogel op de gommel.. (vogel op de schommel) 

ja mijn zoon had het altijd over een goorsteen ipv schoorsteen. navel was snavel.Droelie schreef:Mijn broer zei vroeger: Kijk mam.. Er zit een gogel op de gommel.. (vogel op de schommel)
en hij had al gauw door dat pa meulen zei en ik molen, of butter en ik boter.
ach ja, waar is die tijd gebleven.....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- Wilma van den Berg
Sorry, ik weet het nog steeds niet. Wil je het verklappen?henriët schreef:Wilma van den Berg schreef:...ben razend benieuwd wat het wel is....henriët schreef:nee..Rochus schreef:Voetbaldoel![]()
je kunt t gebruiken in t huishouden

een huishoudbezem
- Wilma van den Berg
Schitterend!henriët schreef:een huishoudbezem

"Ons" meiske voegt ons regelmatig toe: Sukkel.
Dat is, denken wij, bedoeld als compliment!
Maar, zou ze de betekenis hiervan (niet) beseffen?
Kinderen zijn eerlijk, maar weten ze wel wat ze zeggen?
Wat ik wil zeggen: Kinderen zijn zo heerlijk, eerlijk, onbevangen.
Dat is, denken wij, bedoeld als compliment!
Maar, zou ze de betekenis hiervan (niet) beseffen?
Kinderen zijn eerlijk, maar weten ze wel wat ze zeggen?
Wat ik wil zeggen: Kinderen zijn zo heerlijk, eerlijk, onbevangen.