foute argumenten

Orckie

Bericht door Orckie »

OK dan, sorry.
maar ik werd meegesleept in het bijzonder lage niveau van de discussie die door jullie getoonzet was...
En dat nieuwe woord dat je daar verzint vind ik weer niet zo aardig klinken....
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door Orckie
Oorspronkelijk gepost door Kislev
Als je al die predikanten enthousiast ziet grasduinen in oudvaders vraag je je wel eens af of die oudvaders andersom ook zo enthousiast zouden zijn.

Zomaar een gedachte.

Degenen die zo door de blazwasra's voor hun karretje gespannen worden draaien zich om in hun graf.
Dit vind ik geen aardige opmerking. datzelfde geldt ook voor de Moeradriorkies, hoewel dat veeel minder oudvaders betreft, maar dat gaat dus nergens meer over.

desnoods lopen we zo weg, zonder rekening

[Aangepast op 13/5/04 door Rhodé]
Zullen we Moer er uit laten?! AdriOrkies klinkt wel goed! :D
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door Kislev
Als je al die predikanten enthousiast ziet grasduinen in oudvaders vraag je je wel eens af of die oudvaders andersom ook zo enthousiast zouden zijn.

Zomaar een gedachte.

Degenen die zo door de blazwasra's voor hun karretje gespannen worden draaien zich om in hun graf.
Dit vind ik geen aardige opmerking. datzelfde geldt ook voor de Moeradriorkies, hoewel dat veeel minder oudvaders betreft, maar dat gaat dus nergens meer over.

desnoods lopen we zo weg, zonder rekening

[Aangepast op 13/5/04 door Rhodé]
Zullen we Moer er uit laten?! AdriOrkies klinkt wel goed! :D
welnee, rodepimzeeuw!
Orckie

Bericht door Orckie »

mensen dit gaat nergens meer over, dus als er geen slotje op komt, zet ik er voormezelf een figuurlijk slotje op.
over en uit.
de groeten thuis.
toedeloedoki.
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

mensen dit gaat nergens meer over, dus als er geen slotje op komt, zet ik er voormezelf een figuurlijk slotje op.
over en uit.
de groeten thuis.
toedeloedoki.
Idd gauw een slotje erop, joepdoei, aju paraplu, je tante de groeten, m'n rug op, m'n buik af (struikel niet over m'n navel). (citaat Rens)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

All,

Mag ik jullie de Thema-lezingen op PrekenWeb aanbevelen?! Sluit naadloos op deze discussie aan.

Neem er de tijd voor! Bijzonder leerzaam en hopelijk zegenrijk voor ons allen!
Hartelijke groet,

Pim.

jacob

Bericht door jacob »

natuurlijk.
op dit moment wordt het eerste thema op cd gebrand. Ga ik lekker vandaag onderweg luisteren!!

Prekenweb is een uitkomst. tis voor mij nu elke dag zondag. lijkt me niet verkeerd. Toch?

groeten

[Aangepast op 14/5/04 door jacob]
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mag ik jullie de Thema-lezingen op PrekenWeb aanbevelen?!
Fantastisch! Ben er bijzonder blij mee. Prekenweb is een geweldige aanwinst!

Hendrikus
~~Soli Deo Gloria~~
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Mag ik jullie de Thema-lezingen op PrekenWeb aanbevelen?!
Zijn dat preken?
Gemeente-avonden
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Zeeuw,

ik heb over Comrie hoofdstuk 2 een nieuw topic geopend. Ga er dus wel degelijk uitvoerig op in. Weet alleen nog steeds niet precies waarom je juist hfd. 2 zo belangrijk vind, maar dat kun je onder dat draadje misschien aangeven.

Verder, jij suggereerde zelf in reactie op Adrianus dat de Blazwasra club vertegenwoordigers van Boston en Bunyan zouden zijn: dat zijn ze dus niet.

Tenslotte, het lijkt mij ook prima om te kappen met het geblaat over blazwasra, maar dan moet het ook afgelopen zijn met elkaar in een hokje neerzetten, want daar komt dat van.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Adrianus,

Ik geef de eer aa Zeeuw te reageren op jouw posting, die kan dat veel beter dan ik.

1 vraag echter nog n.a.v. jouw laatste posting.

Kan het zijn dat nuance-verschillen in de leer (die velen hier op het forum waaronder ik absoluut respecteren!) uitgewerkt worden in een prediking waar je het niet mee eens bent? Of waar gevaren in gezien worden?

Stel dat (zoals hier al vaak gesproken is) mensen rust gegeven worden voordat ze kennis van Christus hebben gekregen? Of dat heiligmaking ondergeschoven kindje wordt in de prediking?

[Aangepast op 14/5/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Adrianus,

In het kort. Dat ik op dit moment niet reageer heeft alles te maken met de tijd die ik heb. Voor mij zijn de komende drie weken erg druk.

Het pastorale - en niet dogmatische - element heb ik er altijd ook daarom in gelezen, omdat ook Boston natuurlijk weet dat niet bij elke zondaar precies alle bijslagen zo worden beleefd. Denk aan de moordenaar aan het kruis. Waar gaat het Boston om? Om met alles van onszelf in de dood terecht te komen.

Ik ben het met je eens Adrianus dat Boston niet heeft bedoeld dat álle bijslagen zowel qua inhoud als wel als aantal beleefd moeten worden. Dat schrijft hij ook. Wel houdt Boston nadrukkelijk vast aan het éne moment, namelijk de bijlslag die ons losslaat uit de oude stam en de inenting in de nieuwe stam.

Toch als ik je lees Adrianus moet er sprake zijn van begripsverwarring. Je schrijft namelijk ‘Comrie – zie nogmaals de citaten die ik heb aangedragen – ziet beide vragen onderogen: zowel de onmogelijkheid van rust en troost buiten Christus alsook aan de andere kant de erkenning dat het geestelijke leven eerder begint dat de kennis van Christus als persoonlijke Verlosser’

Dan gaat het mij om de laatste woorden ‘kennis van Christus als persoonlijke Verlosser’.

Hoe mag ik dat definiëren bij jouw? ‘rechtvaardigmaking, of ….. Graag zou ik daar eerst een antwoord op hebben.

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie