Wilhelm schreef:Wat een onzin allemaal, die kritiek en opmerkingen alsof het allemaal nieuw is.
De JBGG heeft al jaren veel georganiseerd voor jongeren.
Als je denkt aan allerlei bijeenkomsten als districtsavonden, bondsdagen , thema-avonden, ondersteuning van het jeugdwerk .
Veel kerkenraden zijn benaderd en gestimuleerd en geholpen om jeugdwerk gestalte te geven in de plaatselijke gemeenten.
Door de JBGG worden lezingen gegeven op gemeenteavonden over verschillende ook actuele onderwerpen op een aansprekende en pakkende wijze.
Op verschillende synodes is heel positief over al dit werk gesproken.
En nu doen we allemaal of er iets nieuws uit de lucht komt vallen.
Het past precies in alle activiteiten die de JB al biedt voor jongeren , niets meer en ook niets minder.
Als iemand die zich niet meer thuis voelt binnen de GG op een neerbuigende wijze spreekt over dit soort initiatieven, kan ik reacties als van BJD helemaal begrijpen.
Kritiek mag, zeker als het opbouwend is, maar soms lijkt het spreken over de GG, waar het dan ook over gaat, wel te werken als een rode lap op een stier.
Ik ben als kind opgeroeit in de GG. Leuk, allerlei activiteiten voor de jeugd, kinderclub, jeugdclub, bondsdagen, strandwandelingen. Ik kon bijna niet wachten totdat ik oud genoeg was om mee te doen.
Totdat we hervormd werden. Saai!! Er was helemaal niets georganiseerd voor de jeugd. Uiteindelijk toch nog een duffe knapen en meisjesvereniging, een jeugdvereniging die eigenlijk alleen geschikt was voor mensen die studeerden, meer een studievereniging... poeh... geef mij de GG maar, daar was nog eens wat te beleven!!
Nu zit ik in een hervormde gemeente die qua jeugdwerk ongeveer hetzelfde doet als de GG van mijn kinderjaren.
Ik bedoel dit te zeggen: het ligt er maar aan in welke plaatselijke gemeente je zit!