Gods liefde

Alexander CD

Re: Gods liefde

Bericht door Alexander CD »

memento schreef:
Alexander CD schreef:Geef het dan duidelijk aan waar het niet klopt, daar zou ik mischien wat mee kunnen.
Je bouwt een hele theologie op, aan de hand van "logica", en je weet niet welke regels je hanteert om iets "logisch" te noemen?
Jammer, dat je als administrator niet wat meer opbouwend kunt zijn, waarom wil je mij in een bepaalde hoek drukken, staat mijn geloof je niet aan?
memento

Bericht door memento »

Alexander CD schreef:
memento schreef:
Alexander CD schreef:Geef het dan duidelijk aan waar het niet klopt, daar zou ik mischien wat mee kunnen.
Je bouwt een hele theologie op, aan de hand van "logica", en je weet niet welke regels je hanteert om iets "logisch" te noemen?
Jammer, dat je als administrator niet wat meer opbouwend kunt zijn, waarom wil je mij in een bepaalde hoek drukken, staat mijn geloof je niet aan?
Nee hoor. Maar je verwijt iedereen hier dat ze de Schrift niet goed uitleggen. Met als hoofd-argument dat het "logisch" moet zijn. Is het dan een rare vraag, om te vragen aan welke regels iets moet voldoen, om logisch genoemd te worden?
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Alexander CD schreef:[, wij kennen Gods verborgen raad niet.
Juist, dat probeert een ieder die jij hier Arminiaan noemt nu uit te leggen.
Vanwege die verborgen raad, die wij niet kennen, komt het tot een ieder : Bekeert u en gelooft het Evangelie.
En in die prediking, dat we nu te doen hebben met een gewillige Zaligmaker zoals in Gods Woord ons wel is geopenbaard, spreken we over het welmenende aanbod van genade, juist omdat we Gods verborgen raad niet kennen en te handelen hebben met Zijn geopenbaarde wil.
Een ieder is welkom om bij Hem te komen, bij Hem de toevlucht te nemen, te schuilen in Zijn wonden. Alleen de praktijk bewijst dat alleen de uitverkorenen door de werking van de Heilige Geest zullen komen.
Alexander CD

memento schreef:
Alexander CD schreef:
memento schreef:
Nee hoor. Maar je verwijt iedereen hier dat ze de Schrift niet goed uitleggen. Met als hoofd-argument dat het "logisch" moet zijn. Is het dan een rare vraag, om te vragen aan welke regels iets moet voldoen, om logisch genoemd te worden?
Waarom kom je dan niet met iets vanuit de bijbel en zegt dat klop daarom niet Alexander.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Alexander CD schreef:Ik ben niet tegen de prediking, afgewezen, maar we moeten ons houden aan hoe de prediking in de bijbel tot ons komt, we moeten niet op Gods plaats gaan staan, wij kennen Gods verborgen raad niet.
De kamerling kon het toch ook gewoon aannemen, "wie dan ook" mag het toch aannemen, alle soorten mensen, zelfs Friezen en Hollanders, bevindelijk gereformeerden en Baptisten, etc.
Met het gelovige hart nemen we Christus werk aan, en die Hem aangenomen hebben heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden.
Fijn dat je niet tegen de prediking bent. ;) Maar overigens, de kamerling 'kon het gewoon aannemen'? Ben je ineens arminiaan geworden of zal ik er maar van uitgaan dat het een slip of the pen is? In elk geval zeg je nu wat velen je al postings lang betoogd hebben: dat Christus wordt aangeboden aan alle mensen die het Evangelie horen.
AlexanderCD schreef:Maar we kunnen in de prediking niemand Christus verzoenend lijden toezeggen, zonder dat hij of zij het gelovig aanneemt, en die het aangenomen hebben kunnen we dan ook de zekerheid van het geloof toezeggen
Waarom nu zo'n cryptische draai aan je woorden geven? Het 'toezeggen' van Christus' verzoenend lijden' vereist natuurlijk geloof. Een toezegging of belofte is zonder geloof altijd krachteloos. Hier is toch niemand die zegt dat je een kind van God kunt zijn zonder dat je Christus aangenomen hebt?
memento

Bericht door memento »

Alexander CD schreef:Waarom kom je dan niet met iets vanuit de bijbel en zegt dat klop daarom niet Alexander.
Dat is al door verschillende mensen een aantal keren gedaan, maar dat praat je vervolgend kloppend in je eigen systeem. Met als argument dat dat "logisch" is. Terwijl heel veel mensen het hier niet logisch vinden.

Kortom, het gaat me met deze vraag bewust niet om de uitleg van een tekst. Het gaat me om het systeem wat er achterligt. Want ik vermoed dat daar het verschil in tekst-uitleg uit voort komt. Ik vraag dus: Aan welke regels moet iets volgens jou voldoen, om binnen jouw systeem "logisch" genoemd te kunnen worden? Dat is volgens mij een vraag, die voor iemand die het logische zo hoog in het vaandel heeft staan, niet te moeilijk kan zijn...?
Alexander CD

Wilhelm schreef:
Alexander CD schreef:[, wij kennen Gods verborgen raad niet.
Juist, dat probeert een ieder die jij hier Arminiaan noemt nu uit te leggen.
Vanwege die verborgen raad, die wij niet kennen, komt het tot een ieder : Bekeert u en gelooft het Evangelie.
En in die prediking, dat we nu te doen hebben met een gewillige Zaligmaker zoals in Gods Woord ons wel is geopenbaard, spreken we over het welmenende aanbod van genade, juist omdat we Gods verborgen raad niet kennen en te handelen hebben met Zijn geopenbaarde wil.
Een ieder is welkom om bij Hem te komen, bij Hem de toevlucht te nemen, te schuilen in Zijn wonden. Alleen de praktijk bewijst dat alleen de uitverkorenen door de werking van de Heilige Geest zullen komen.
Klopt grotendeels, maar wij weten uit de schrift dat Christus niet voor iedereen gestorven is en ook niet voor iedereen gebeden heeft (Joh 17.) dus mogen we dat ook niet prediken.

Wij prediken Het evangelie aan een ieder die het wil horen, verder doen we geen uitspraken over de persoon, God moet de wasdom geven.
Ik mag tegen niemand zeggen God wil dat je zalig wordt, Christus is al voor jouw zonden gestorven en ze zijn je vergeven, dat is arminiaans, dan gaan we op Gods plaats staan en raken we de ark aan, Wij kunnen de wasdom niet geven, dus doen we ook niet alsof.
Ik mag wel zeggen als je het aanneemt als je in Christus geloofd als Weg, Waarheid en Leven, dan zijn de beloften voor jou zeker.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Alexander CD schreef: Ik mag tegen niemand zeggen God wil dat je zalig wordt, (...)
Nee?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Alexander, ik heb de woorden over de ark in een ander verband gebezigd dan jij nu doet en ik vind het niet chique dat jij ze nu steeds gebruikt en er je eigen invulling aan geeft. Wil je daar dus mee stoppen?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Alexander CD schreef:Klopt grotendeels, maar wij weten uit de schrift dat Christus niet voor iedereen gestorven is en ook niet voor iedereen gebeden heeft (Joh 17.) dus mogen we dat ook niet prediken.

Wij prediken Het evangelie aan een ieder die het wil horen, verder doen we geen uitspraken over de persoon, God moet de wasdom geven.
Welke inhoud heeft het Evangelie? Een afkondiging van het feit dat God mensen zalig maakt? Of is het een persoonlijke aanbieding van het heil?
Alexander CD

Afgewezen schreef:
Alexander CD schreef:Klopt grotendeels, maar wij weten uit de schrift dat Christus niet voor iedereen gestorven is en ook niet voor iedereen gebeden heeft (Joh 17.) dus mogen we dat ook niet prediken.

Welke inhoud heeft het Evangelie? Een afkondiging van het feit dat God mensen zalig maakt? Of is het een persoonlijke aanbieding van het heil?
De inhoud is, Christus, Zijn verzoening door voldoening, wel bijzondere voldoening, een afkondiging dat er heil is, door geloof en bekering. Wie dan ook maar wil komen komt en zal zalig worden.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Alexander CD schreef:
Afgewezen schreef:

De inhoud is, Christus, Zijn verzoening door voldoening, wel bijzondere voldoening, een afkondiging dat er heil is, door geloof en bekering. Wie dan ook maar wil komen komt en zal zalig worden.
Er is heil, maar hoe weet ik dat ik het heil aan mag nemen? Het is immers slechts voor de uitverkorenen?
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Afgewezen schreef:
Alexander CD schreef:
Afgewezen schreef:

Er is heil, maar hoe weet ik dat ik het heil aan mag nemen? Het is immers slechts voor de uitverkorenen?
en die wil neme van het water des levens om niet....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Alexander CD

Amen. Martha Martha, zo eenvoudig is het Afgewezen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Alexander CD schreef:
Amen. Martha Martha, zo eenvoudig is het Afgewezen.
Zo eenvoudig is het inderdaad. Maar de vraag waar het om draait is; voor wie is het water des levens? Mijn antwoord en dat van velen is: voor een ieder aan wie het wordt aangeboden. En dáár breng jij een beperking aan. Je ziet echter zelf niet de consequenties daarvan, omdat je toch zegt dat iedereen het aan mag nemen. Welnu, dat is niet het geval wanneer het niet aan iedereen wordt aangeboden.
Begrijp je me nu?
Gesloten