over het algemmen heb ik berichten gelezen, en gehoord op rtv haarlem105, dat de hulpverlening juist heel goed en snel op gang kwam...
het is in de perspectie van de slachtoffers natuurlijk zó, dat elke minuut wachten op hulp een onmogelijk lange tijd lijkt te duren, terwijl het in wezen niet zo is....
helaas kan ik die perspectie 100% invoelen uit eigen ervaring.
Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol
Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Maar wat is er dan precies 100.000 euro waard, is dat smartegeld? En hoe kun je persoonlijk leed omzetten in harde valuta, is daar een formule voor? Ik begrijp daar helemaal niets van eigenlijk........ Bij gederfde inkomsten, baanverlies of wat dan ook omdat je arbeidsongeschikt geraakt bent door een ramp kan ik inkomen.JolandaOudshoorn schreef:Hij dacht aan zo'n 100.000 euro. En ja, ik wordt ook een beetjeKippetje schreef:Maar wát gaat hij dan precies claimen ? Daar ben ik dan zo benieuwd naar, kwam dat ook in het gesprek naar voren?tukkertje schreef:Zie net een gesprek in DWDD. Aanwezig daar waren ene advocaat en een slachtoffer. Meneer gaat een vette claim neerleggen bij diverse instanties. Reden: de hulpverlening was niet snel genoeg, slechte hulp etc.
Hier kan ik dus echt kwaad op worden. Walchelijk. Die man mag blij zijn DAT ie geholpen is en dat zijn gehele gezin de crash heeft overleefd.van dit soort mensen.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Veel mensen zijn anders heel goed in het omzetten en omrekenen van geleden emotionele schade in harde munt. Als je geld belangrijk vindt denk je: Ik kan niets meer aan de situatie veranderen, ik kan er hooguit zelf proberen beter van te worden.
Maar verder moet je een financiele gift niet zien als het vergoeden van de schade. Het is meer een spreekwoordelijk doekje tegen het bloeden en iedereen snapt dat mensen niet vervangbaar zijn voor geld.
Maar verder moet je een financiele gift niet zien als het vergoeden van de schade. Het is meer een spreekwoordelijk doekje tegen het bloeden en iedereen snapt dat mensen niet vervangbaar zijn voor geld.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Twee neven waren woensdag 4 maart bij Pauw en Witteman...Hun reactie op dat claimgedrag was.."Al het geld wat wij krijgen gaat rechtstreeks naar een goed doel." Dat is wel een ander geluid dan dat bij DWDD. Dat bij de DWDD heb ik ook met kromme tenen bekeken.Kippetje schreef:Maar wat is er dan precies 100.000 euro waard, is dat smartegeld? En hoe kun je persoonlijk leed omzetten in harde valuta, is daar een formule voor? Ik begrijp daar helemaal niets van eigenlijk........ Bij gederfde inkomsten, baanverlies of wat dan ook omdat je arbeidsongeschikt geraakt bent door een ramp kan ik inkomen.JolandaOudshoorn schreef:Hij dacht aan zo'n 100.000 euro. En ja, ik wordt ook een beetjeKippetje schreef:Maar wát gaat hij dan precies claimen ? Daar ben ik dan zo benieuwd naar, kwam dat ook in het gesprek naar voren?tukkertje schreef:Zie net een gesprek in DWDD. Aanwezig daar waren ene advocaat en een slachtoffer. Meneer gaat een vette claim neerleggen bij diverse instanties. Reden: de hulpverlening was niet snel genoeg, slechte hulp etc.
Hier kan ik dus echt kwaad op worden. Walchelijk. Die man mag blij zijn DAT ie geholpen is en dat zijn gehele gezin de crash heeft overleefd.van dit soort mensen.
Duiken er gelijk bovenop? De politie kent de procedure's ook en die is, op een enkeling na, bij de vliegtuigcrash uitgevoerd zoals afgesproken. . Net zoals ambu medewerkers die zich, tegen de procedure in, niet kunnen bedwingen en gelijk gaan helpen. Dat heeft denk ik niets met cowboy gedrag te maken. Van wat voor dicipline je ook bent, in dergelijk situatie's kunnen sommige hulpverleners zich niet aan de afspraken houden. Dit zijn er echt enkele.. zoals ook bij deze crash.Kislev schreef:Tssss.... algemeen geconcludeerd is dat de hulpverlening uitstekend gefunctioneerd heeft. Heeft waarschijnlijk te maken met onbekendheid van de procedures. Ambulancepersoneel mag bijv. niet in de buurt komen zolang de brandweer (die metingen verricht) niet het sein gegeven heeft dat het veilig is. Politieagenten hebben sneller wat cowboy gedrag en duiken er gelijk bovenop. Totdat er een OvdP (Officier van dienst Politie) komt die iedereen weer weg zal jagen zolang de brandweer geen bericht heeft gegeven dat het veilig is.tukkertje schreef:Zie net een gesprek in DWDD. Aanwezig daar waren ene advocaat en een slachtoffer. Meneer gaat een vette claim neerleggen bij diverse instanties. Reden: de hulpverlening was niet snel genoeg, slechte hulp etc.
Hier kan ik dus echt kwaad op worden. Walchelijk. Die man mag blij zijn DAT ie geholpen is en dat zijn gehele gezin de crash heeft overleefd.
Maar ja, zit er een beetje in, mag er vanmiddag een presentatie over geven die ik nu in elkaar aan 't zetten ben.
Mijn beeld is dat bijna iedereen zich aan de procedure heeft gehouden. Daarom ook die geluiden dat sommige inzittende hebben dat de politie even aan de klant stond en niet naar het toestel kwam.
De OVDP hoeft niemand weg te jagen ( zo gaat dat niet) maar geeft aanrijdend wel via de porto nog even wat instructies.
Je hebt gelijk dat door onkunde van de procedure's de kritiek wordt gevormd.
Je beeld over "duiken er gelijk in" , "cowboy gedrag" vind ik wel wat generaliserend gesteld.
Ik heb overigens ook wel wat kantekeningen bij de procedure. Ik moet nu weg, kom er later wel op terug.
Kennelijk zijn de procedures dan wel voor verbetering vatbaar, als zowel hulpverleners als slachtoffers er zich niet in kunnen vinden.BJD schreef:Je hebt gelijk dat door onkunde van de procedure's de kritiek wordt gevormd.
(...)
Ik heb overigens ook wel wat kantekeningen bij de procedure.