Gen.Synode Ger.Gem.

dré

Bericht door dré »

Ben benieuwd naar de verslagen in de Saambinder!
dré
--------

Credo in unum Deo
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door dré
Meen je dat nou echt?
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Meen je dat nou echt?
Ja, ook al sta ik best wel kritisch binnen de Geref. Gem.
We doen net of een door de moderamen goedgekeurd verslag in het RD niet objectief is en , ik overdrijf!, bijna niet meer op waarheid berust. Dat is natuurlijk niet zo. En over het algemeen zijn de verslagen in de Saambinder redelijk uitgebreid. Ik ben zelf wel eens naar een synode zitting geweest en als ik dan het verslag las dan las ik daar wat ik op de vergadering gehoord en gezien had. betekend natuurlijk niet dat ik het overal mee eens ben.
De Ger. Gem heeft ook zijn fouten of minder goede kanten, maar noem mij een kerkverband waar dat niet zo is?!
dré
--------

Credo in unum Deo
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Meen je dat nou echt?
Ja, ook al sta ik best wel kritisch binnen de Geref. Gem.
We doen net of een door de moderamen goedgekeurd verslag in het RD niet objectief is en , ik overdrijf!, bijna niet meer op waarheid berust. Dat is natuurlijk niet zo. En over het algemeen zijn de verslagen in de Saambinder redelijk uitgebreid. Ik ben zelf wel eens naar een synode zitting geweest en als ik dan het verslag las dan las ik daar wat ik op de vergadering gehoord en gezien had. betekend natuurlijk niet dat ik het overal mee eens ben.
De Ger. Gem heeft ook zijn fouten of minder goede kanten, maar noem mij een kerkverband waar dat niet zo is?!
Ik geloof niet dat er veel verschil is tussen het RD verslag en dat in de Saambinder. De minder belangrijke zaken komen niet op de GS, de balangrijke worden achter gesloten deuren besproken en de belangrijkste zaken worden vergeten.
Vervolgens wordt de saambinder idd uitgebreid gevuld met alle primissussen, preasussen aesousorussen scribussen en weet ik veel wat allemaal, dus hebben wij er ook heel veel aan.

[Aangepast op 13/9/04 door gerrit de 2e]
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
refo

Bericht door refo »

Zie dat je een exemplaar van de acta bemachtigt!

Ik heb er intussen al een aantal
1977-1983-1986-1989 en van later jaren ook wel, dan zou ik even moeten inventariseren. Met name 1977 en 1986 zijn interessant. 1977 vanwege de kwestie Gouda. En 1986 ivm de zaak De Visser uit Middelharnis. De complete appelschriften staan er in.
refo

Bericht door refo »

Vooral de laatste jaren zijn er blijkbaar veel van gedrukt. Mastenbroek (vroegere bibliothecaris) bracht vorig jaar een hele stapel mee voor de tweedehandsboekenstand van de zendingsmarkt. Hij was aangenaam verrast dat ze zo snel weg waren. Wat wil je! 50 cent per stuk en dan einelijk eens alles op schrift. Maar ze duiken zo nou en dan wel eens op. Bij Lindenberg heb ik er ook wel eens gezien. Maar daar kosten ze wel meer dan 50 cent....
Unionist

Bericht door Unionist »

Als er nou ooit een OSW'er dominee wordt (of een dominee OSW'er...) dan kan hij ons uit de eerste hand informeren!
Plaats reactie