Dan moet de Geest des onderscheids ver geweken zijn...Hendrikus schreef:Dat kan nog steeds, en dat zal waarschijnlijk in sommige gevallen ook echt wel gebeuren.given schreef:Jammer dat de leden zich zullen/kunnen aansluiten bij een van de omliggende gemeenten. In het kader van eenheid zou het mooier zijn als ze zich bij een ander kerkverband in dezelfde plaats konden aansluiteneen gemiste kans
Er staat niet "zullen lid worden van de GG in omliggende plaatsen" maar "zullen lid worden van de omliggende gemeenten". Dat kan dus ook een andere gemeente zijn, in Almelo of daarbuiten.
Opheffing GG Almelo
Re: Opheffing GG Almelo
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- zusterelly
-DIA- schreef:Dan moet de Geest des onderscheids ver geweken zijn...Hendrikus schreef:Dat kan nog steeds, en dat zal waarschijnlijk in sommige gevallen ook echt wel gebeuren.given schreef:Jammer dat de leden zich zullen/kunnen aansluiten bij een van de omliggende gemeenten. In het kader van eenheid zou het mooier zijn als ze zich bij een ander kerkverband in dezelfde plaats konden aansluiteneen gemiste kans
Er staat niet "zullen lid worden van de GG in omliggende plaatsen" maar "zullen lid worden van de omliggende gemeenten". Dat kan dus ook een andere gemeente zijn, in Almelo of daarbuiten.

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Laat dat soort geesten van achterdocht en verdeeldheid maar thuis DIA.-DIA- schreef:Dan moet de Geest des onderscheids ver geweken zijn...Hendrikus schreef:Dat kan nog steeds, en dat zal waarschijnlijk in sommige gevallen ook echt wel gebeuren.given schreef:Jammer dat de leden zich zullen/kunnen aansluiten bij een van de omliggende gemeenten. In het kader van eenheid zou het mooier zijn als ze zich bij een ander kerkverband in dezelfde plaats konden aansluiteneen gemiste kans
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Als je geen vreemdeling in Jeruzalem bent kun je weten wat er in de omliggende plaatsen van Almelo te koop is.. Dat is geen achterdocht, verre daarvan, het is een opmerken van de realiteit.Gian schreef:Laat dat soort geesten van achterdocht en verdeeldheid maar thuis DIA.-DIA- schreef:Dan moet de Geest des onderscheids ver geweken zijn...Hendrikus schreef:Dat kan nog steeds, en dat zal waarschijnlijk in sommige gevallen ook echt wel gebeuren.given schreef:Jammer dat de leden zich zullen/kunnen aansluiten bij een van de omliggende gemeenten. In het kader van eenheid zou het mooier zijn als ze zich bij een ander kerkverband in dezelfde plaats konden aansluiteneen gemiste kans
Het was te wensen dat er nog eens ogen open gingen, om te zien in welk een toestand kerk, land en volk verkeren...
PS Ik merkt trouwens hier steeds meer dat het reformatorische geluid niet meer verdragen wordt, en dat is ook de reden dat ik een poos afwezig ben geweest. Dit ontneemt me soms de moed om nog iets te posten op een forum dat de naam reformatorisch veelvuldig verloochent. Tja, het moet eens van mijn hart, wat we hier zo lezen is vaak zo ver weg van het oude reformatorische gedachtengoed... Maar weet, dat ik nooit iemand wil treffen, ik wil alleen graag de waarhed soms nog eens kwijt kunnen...
-DIA SPORA-
in alle ernst dia..-DIA- schreef:
PS Ik merkt trouwens hier steeds meer dat het reformatorische geluid niet meer verdragen wordt, en dat is ook de reden dat ik een poos afwezig ben geweest. Dit ontneemt me soms de moed om nog iets te posten op een forum dat de naam reformatorisch veelvuldig verloochent. Tja, het moet eens van mijn hart, wat we hier zo lezen is vaak zo ver weg van het oude reformatorische gedachtengoed... Maar weet, dat ik nooit iemand wil treffen, ik wil alleen graag de waarhed soms nog eens kwijt kunnen...
-DIA SPORA-
wellicht dat je zelf eerst moet gaan onderzoeken wat nu de waarheid is.........
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Soms is zwijgen beter dan duizend woorden...henriët schreef:in alle ernst dia..-DIA- schreef:
-DIA SPORA-
Dat je hier nog komt DIA, bij al deze loochenaars. We voelen ons vereerd.-DIA- schreef:Soms is zwijgen beter dan duizend woorden...henriët schreef:in alle ernst dia..-DIA- schreef:
-DIA SPORA-
dag hooorr.....-DIA- schreef:Soms is zwijgen beter dan duizend woorden...henriët schreef:in alle ernst dia..-DIA- schreef:
-DIA SPORA-
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
dat heb ik de laatste 24 uur ook erg veel gedacht ja...-DIA- schreef:Soms is zwijgen beter dan duizend woorden...henriët schreef:in alle ernst dia..-DIA- schreef:
-DIA SPORA-
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-DIA- schreef:Soms is zwijgen beter dan duizend woorden...henriët schreef:in alle ernst dia..-DIA- schreef:
-DIA SPORA-
waarom is jouw houding zo ontzettend hoogmoedig.. gisteren zei je dat je niet hoogmoedig wilde zijn.. maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken, dat je meent alles te weten.. en alles wat niet is naar jouw idee.. is fout..
tip:
ga eens naar t buitenland..
daar vind je kerken..
mensen... kennen de Heere ..maar de uiting van allerhande zaken is daar volledig anders dan in ons kleindenkende nederlandje..
als je daar geweest bent, praten we wel s verder..
oh ja, trouwens, je kunt ook gewoon eens wat lezingen of zo gaan horen van stichtingen, of video s bekijken.. ( denk aan open doors/ st china/ st bonisa of wat dan ook)
DIA, ik word nu echt een beetje verbolgen over deze opmerking van jou. En ik excuseer me alvast even voor het feit dat ik hierin af en toe taal gebruik die Maarten Luther ook gebruikte. Maar je gedraagt je op dit forum als een hoogmoedig, farizeïstisch mens, oordelend en veroordelend. Je weet het allemaal zo precies. Dan nog kwasi-vroom murmelen over het 'Oude reformatorsiche gedachtegoed' en de 'waarheid' die 'soms' 'nog eens' kwijt wil. Wat fijn DIA dat jij als één van de zeer weinig rechtzinnigen op deze wereld overgebleven is. En ik weet het: ik ben in jouw ogen nu ook al zo'n lichte, doorvloeiende schreeuwer, die alleen maar naar lichte dominees luistert en uiteraard met een ingebeelde hemel naar de hel reist.-DIA- schreef:PS Ik merkt trouwens hier steeds meer dat het reformatorische geluid niet meer verdragen wordt, en dat is ook de reden dat ik een poos afwezig ben geweest. Dit ontneemt me soms de moed om nog iets te posten op een forum dat de naam reformatorisch veelvuldig verloochent. Tja, het moet eens van mijn hart, wat we hier zo lezen is vaak zo ver weg van het oude reformatorische gedachtengoed... Maar weet, dat ik nooit iemand wil treffen, ik wil alleen graag de waarheid soms nog eens kwijt kunnen...
-DIA SPORA-
Wat is het 'oude' reformatorische gedachtegoed? Wat is de waarheid anders dan de waarheid van Gods Woord en niet onze menselijke hokjesgeest. Misschien is het je onbekend, maar de Rijssense maatstaven van rechtzinnigheid etc. zijn niet boven Gods Woord verheven. Er gaan duizenden mensen verloren in onze kringen, omdat ze vooral zo uitermate rechtzinnig zijn, omdat ze vooral naar een preek luisteren of de prediker wel rechtzinnig is. McCheyne zong over zichzelf in deze toestand:
Eens was ik een vreemd'ling voor God en mijn hart.
Ik kende geen schuld en 'k gevoelde geen smart.
Ik vroeg niet: "Mijn ziele, doorziet gij uw lot?
Hoe zult gij rechtvaardig verschijnen voor God?"
Al sprak daar een stem uit de heilige blaân
van 't Lam, met de zonden der wereld belaân,
ik zocht bij de kruispaal geen veilige wijk,
'k stond blind en van verre, in mij zelven zo rijk.
Ik deed als Jeruzalems dochters weleer,
ik weend' om de pijn van mijn lijdende Heer,
maar dacht er niet aan, dat ik zelf door mijn schuld
Zijn kroon had gevlochten, Zijn beker gevuld.
Maar toen mij God Geest aan mij zelf had ontdekt,
toen werd in mijn ziele de vreze gewekt.
Toen voeld' ik wat eisen Gods heiligheid deed.
Daar werd al mijn deugd een wegwerpelijk kleed.
Ik zou heel veel begrip voor je oogkleppen kunnen opbrengen, ware het niet dat je je zo verheft. Hoor het Woord van God uit Lukas 18:
Sorry, DIA, dat ik zo ongelofelijk scherp ben. Maar het moest! Bovendien reageer je niet op PB, dus dan maar in aller tegenwoordigheid.9 En Hij zeide ook tot sommigen, die bij zichzelven vertrouwden, dat zij rechtvaardig waren, en de anderen niets achtten, deze gelijkenis:
10 Twee mensen gingen op in den tempel om te bidden, de een was een Farizeër, en de ander een tollenaar.
11 De Farizeër, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.
12 Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.
13 En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig!
14 Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.
Hier sta ik, ik kan niet anders. God helpe mij. Amen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Heb vandaag meerdere malen gebeden "Zet Heer een wacht voor mijne lippen" en ben Goddank tot hiertoe bewaard gebleven voor scherpe reacties op DIA's uitlatingen.Luther schreef: DIA, ik word nu echt een beetje verbolgen over deze opmerking van jou. En ik excuseer me alvast even voor het feit dat ik hierin af en toe taal gebruik die Maarten Luther ook gebruikte. Maar je gedraagt je op dit forum als een hoogmoedig, farizeïstisch mens, oordelend en veroordelend. Je weet het allemaal zo precies. Dan nog kwasi-vroom murmelen over het 'Oude reformatorsiche gedachtegoed' en de 'waarheid' die 'soms' 'nog eens' kwijt wil. Wat fijn DIA dat jij als één van de zeer weinig rechtzinnigen op deze wereld overgebleven is. En ik weet het: ik ben in jouw ogen nu ook al zo'n lichte, doorvloeiende schreeuwer, die alleen maar naar lichte dominees luistert en uiteraard met een ingebeelde hemel naar de hel reist.
Wat is het 'oude' reformatorische gedachtegoed? Wat is de waarheid anders dan de waarheid van Gods Woord en niet onze menselijke hokjesgeest. Misschien is het je onbekend, maar de Rijssense maatstaven van rechtzinnigheid etc. zijn niet boven Gods Woord verheven.
Nu slechts één kanttekening bij Luther: wat je bij DIA leest zijn geen Rijssense maatstaven van rechtzinnigheid. Dat lees je zelfs in zijn bijdragen, je zegt het zelf: als één van de zeer weinig rechtzinnigen op deze wereld overgebleven. Allemaal verduisterd en afgeweken, ook in Rijssen.
~~Soli Deo Gloria~~
Topic gesloten vanwege al te persoonlijke aanvallen over en weer.
Bovendien was dit topic al vanaf het begin gevuld met off-topic postings.
Graag respect door en voor allen.
Bovendien was dit topic al vanaf het begin gevuld met off-topic postings.
Graag respect door en voor allen.