Josephus schreef:Ander schreef:Ik vond het een verbazingwekkend artikel.

'k Moet er maar eens goed over nadenken.
Dat laatste moet je altijd.

Maar 't is inderdaad geen artikel dat je zo even wegleest.
Ik lees het zo: ds. De Jong vindt het geen goede zaak wanneer wetenschappers een bepaalde theorie (of dat nu het creationisme of het evolutionisme is) achteraf in overeenstemming proberen te brengen met de Bijbel (en die daarmee voor hun wetenschappelijke karretje spannen). Laat de Schrift de Schrift blijven. Laat het genoeg zijn om vanuit Genesis 1 te mogen geloven dat God de schepper en onderhouder is van hemel en aarde en dat we vanuit dat besef getroost mogen worden in onze eigen chaotische wereld. Vragen of de aarde nu in 6 x 24 uur geschapen is of niet en of de aarde nu 6.000 of 6.000.000 jaar oud is, zijn voor dat geloof nauwelijks relevant.
Ja hoor, ik ben in staat na te denken.
Maar, daar was je zelf toch ook wel achter gekomen dat er toch gewoon staat dat de aarde in 6 dagen geschapen is, in Gen. 1 en in Exodus op twee plaatsen. Dus ik vind het bijzonder relevant.
Weet je, ik kon tot voor kort (en kan het eigenlijk nog best wel) denken bij een artikel, zoals vandaag in het AD, waarin een vondst wordt aangekondigd van tig-miljoen jaar, glimlachend denken, arme tobbers, de aarde bestaat nog maar 6000 jaar. En dat ik dat kan denken bevalt me best en ik vind het nogmaals, bijzonder relevant.
Niet spastisch omgaan met Darwin, zegt deze verbi domini minister. Darwin, een loochenaar van onze Schepper, gruwelijk!!