Homoseksualiteit in Bijbels licht

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit in Bijbels licht

Bericht door Bert Mulder »

Medereiziger schreef:
Bert Mulder schreef:Je bedoeld; 'dunkt me' ...
Nee, dat bedoel ik niet. Als je dan op spelling gaat letten, bekijk dan eerst de posts van jezelf eens.
Ik had het niet over je spelling, geachte medereiziger, maar over je grammatica....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Medereiziger

Bericht door Medereiziger »

Bert Mulder schreef:
Medereiziger schreef:
Bert Mulder schreef:Je bedoeld; 'dunkt me' ...
Nee, dat bedoel ik niet. Als je dan op spelling gaat letten, bekijk dan eerst de posts van jezelf eens.
Ik had het niet over je spelling, geachte medereiziger, maar over je grammatica....
Daar valt over te twisten.

Ik zou het op prijs stellen als je ook nog op het overige deel van mijn post kunt reageren.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:toch is het een werkelijkheid dat een zeker aantal 'homosexuelen' het zich hebben aan laten praten dat ze homosexueel zijn....
min of meer kan ik me hier wel in vinden........hoewel het ook voor komt dat iemand pas op latere leeftijd tot de slotsom komt dat bepaalde gevoelens in wezen homosexuele gevoelens zijn. en dat laat ik in het midden wát die "latere leeftijd" exact inhoudt.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lassie

Bericht door Lassie »

Vanavond in Netwerk: homoseksualiteit in Refomatorische wereld.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Lassie schreef:Vanavond in Netwerk: homoseksualiteit in Refomatorische wereld.
Heb ik gezien. Volgens dhr. Quist van Refoanders komen veel homoseksuele refo's in psychische problemen doordat er binnen Reformatorische kringen over dit onderwerp gezwegen wordt. Soms leidt dit zelfs tot zelfmoord.
The Groom's still waiting at the altar
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb de uitzending gisteravond ook nog even bekeken, en ben er niet vrolijker van geworden. Aan de ene kant psychische problemen bij hen die er mee worstelen, aan de andere kan heb ik moeten concluderen dat RefoAnders niet iets is waar ik achter kan staan. In plaats van elkaar te bemoedigen en aan te sporen het smalle pad van het geloof op te gaan, zijn homoseksuele relaties door velen bij de ontmoetingsplek van RefoAnders geaccepteerd (blijkt uit dit programma).

Omdat er zo weinig bekering, geestelijk leven en gebed is, en omdat er zoveel wereldgelijkvormigheid, oppervlakkigheid en materialisme is in de Reformatorische Gezindte, zie je dat het moreel verval toeneemt, en dat jongeren en ouderen de zonde indrinken (en dan is de zonde van het praktiseren van homoseksualiteit daar slechts 1 voorbeeld van). Reformatorischen zonder God...
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Grace

Bericht door Grace »

De van oorsprong 'evangelische' organisatie Different gaat op dit thema een veel bijbelsere weg dan een 'reformatorische' organisatie RefoAnders. Het is niet voor niets dat een minister Plasterk de laatst genoemde beweging wel (behoorlijk) wil subsidieëren en eerstgenoemde niet.
freek

Bericht door freek »

Grace schreef:De van oorsprong 'evangelische' organisatie Different gaat op dit thema een veel bijbelsere weg dan een 'reformatorische' organisatie RefoAnders. Het is niet voor niets dat een minister Plasterk de laatst genoemde beweging wel (behoorlijk) wil subsidieëren en eerstgenoemde niet.
Inderdaad Grace!! RefoAnders kan de naam 'reformatorisch' helemaal niet dragen. :nonnon
J.C. Philpot

freek schreef:Inderdaad Grace!! RefoAnders kan de naam 'reformatorisch' helemaal niet dragen. :nonnon
Hoogstens kan de naam slaan op het feit dat de achterban grotendeels uit de refo-cultuur afkomstig is, maar inderdaad niet op het inhoudelijke gedachtengoed.

Ik vind het een zeer zorgelijke ontwikkeling, en dit laat m.i. zien hoe Geesteloos wij als Reformatorische gezindte zijn. Daarnaast helpen wij geen mensen door hen vrijheid te geven om uit te leven wat er in ons hart leeft, want dat is geen ware vrijheid maar slavernij van de zonde. Ware vrijheid is geen vrijheid om te doen wat wij willen, maar verbondenheid aan Christus. Dan is niet wat wij willen het belangrijkste, maar is het: Heere, wat wilt U dat ik doen zal. Die vrijheid mogen we een ieder van harte toewensen en toebidden, welke seksuele geaardheid hij of zei ook heeft.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Medereiziger

Bonny schreef:
Heb ik gezien. Volgens dhr. Quist van Refoanders komen veel homoseksuele refo's in psychische problemen doordat er binnen Reformatorische kringen over dit onderwerp gezwegen wordt. Soms leidt dit zelfs tot zelfmoord.
'En hoe ga je met die verantwoordelijkheid om, als critici?'
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Bonny schreef:
Ik heb toch het idee dat dit onderwerp steeds meer in de bespreekbaarheid komt. Of heb ik dat mis?
Medereiziger

Grace schreef:De van oorsprong 'evangelische' organisatie Different gaat op dit thema een veel bijbelsere weg dan een 'reformatorische' organisatie RefoAnders.
Daar verschillen de meningen over.
Het is niet voor niets dat een minister Plasterk de laatst genoemde beweging wel (behoorlijk) wil subsidieëren en eerstgenoemde niet.
Omdat minister Plasterk laatst genoemde wél wil subsidiëren geeft dat aan dat deze organisatie onbijbels is?
Laatst gewijzigd door Medereiziger op 21 feb 2009, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Medereiziger

J.C. Philpot schreef:
freek schreef:Inderdaad Grace!! RefoAnders kan de naam 'reformatorisch' helemaal niet dragen. :nonnon
Hoogstens kan de naam slaan op het feit dat de achterban grotendeels uit de refo-cultuur afkomstig is, maar inderdaad niet op het inhoudelijke gedachtengoed.

Ik vind het een zeer zorgelijke ontwikkeling, en dit laat m.i. zien hoe Geesteloos wij als Reformatorische gezindte zijn. Daarnaast helpen wij geen mensen door hen vrijheid te geven om uit te leven wat er in ons hart leeft, want dat is geen ware vrijheid maar slavernij van de zonde. Ware vrijheid is geen vrijheid om te doen wat wij willen, maar verbondenheid aan Christus. Dan is niet wat wij willen het belangrijkste, maar is het: Heere, wat wilt U dat ik doen zal. Die vrijheid mogen we een ieder van harte toewensen en toebidden, welke seksuele geaardheid hij of zei ook heeft.
Allemaal leuk en aardig, maar je realiseert je wel dat mede door dergelijke argumenten te komen, zónder ruimte te laten voor homofielen, zij in de psychiatrie belanden? Want zoals in de reportage ook wel naar boven kwam: als homofiel word je gewoonweg niet geaccepteerd.

Het afdoen als 'zeer zorgelijk' is wel gemakkelijk. Juist doordat er vanuit de reformatorische gezindte niet op een verantwoorde manier met dit onderwerp wordt omgesprongen, is er geen controle. Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Rens

Bericht door Rens »

J.C. Philpot schreef:
één van de voorbeelden hoe er óver homosexualitiet wordt gesproken zónder er feitelijke, inhoudelijke kennis van te hebben, dus vanuit de levenspraktijk van alledag.........zónder te weten hoe menigeen worsteld met zijn/haar sexulele identiteit.

om dán te moeten lezen/weten/voelen/merken hoe "gewone" mensen over je denken/spreken/schrijven..............

Dát is pas zorgelijk....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
J.C. Philpot

Medereiziger schreef:Allemaal leuk en aardig, maar je realiseert je wel dat mede door dergelijke argumenten te komen, zónder ruimte te laten voor homofielen, zij in de psychiatrie belanden? Want zoals in de reportage ook wel naar boven kwam: als homofiel word je gewoonweg niet geaccepteerd.
Ik pleit niet voor geen ruimte voor de homofiele medemens, maar voor geen ruimte voor het praktiseren van homoseksualiteit. Dat er helaas geen ruimte en aandacht is voor de homofiele medemens (en dat is echt erg), en sommigen daardoor in de psychiatrie belanden, wil niet zeggen dat we dan geheel het andere onbijbelse uiterste in moeten slaan, en uitleving van welke zonde dan ook moeten goedkeuren. Datzelfde geld voor alleengaanden, die seksuele verlangens hebben. Voor hen moet aandacht en betrokkenheid zijn (anders kunnen ook zei in psychische problemen raken), maar we mogen niet de bijbelse maatstaf verleggen, en buitenhuwelijkse (seksuele) relaties goedkeuren. Als we dat doen is dat geen echte liefde voor onze medemens, want dan laten we ze rustig naar de hel lopen...

George Whitefield
Gesloten