Wanneer mag je trouwen?

visje

Bericht door visje »

[i. Maar de huizen die onder de 200.000 zijn horen in Rijssen niet bij WAAR VOOR JE GELD...
Tja dat is Rijssen...

Is Rijssen op en top materialistisch??/quote]

Waar voor je geld ???
Het is maar net hoe hoog je zelf de lat legt.
Waar ben je tevreden mee ??

Rijssen op en top materialistisch ??
Ik weet niet of dat alleen in Rijssen zo is, ben bang ook elders wel.

Als je nu een huis koopt, wat eigenlijk iets te duur voor je is, nou dan blijf je toch gewoon een paar jaar samen werken voordat er kinderen komen ......

en als die komen, nou dan ga je als moeder gewoon weer 2 dagen werken .....

Materialistisch ??????????
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
maar hoe gaat het nu met Pinpongbal?????
Al genoeg gespaard of nog niet?
Sorry, Jelle, ik was op vakantie toen je dit vroeg, maar ik zal je nog even antwoorden. We gaan nog wel ff door met sparen, maar we houden de huizenprijzen al wel in de gaten, volgensmij beginnen ze heel langzaam te zakken... Ik signaleerde tenminste al een enkel huisje onder de 200.000 in die streek.
de Paus

Bericht door de Paus »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Echter aan het huwelijk zit ook een praktische kant en dat is dat we in dit leven staan en door dit leven gaan en tenslotte uit dit leven gaan.
We moeten dus praktisch gericht zijn en zorgen dat we enigszins toegerust zijn voor een leven samen. Dan zal er toch geld moeten zijn voor het inrichten van een huis, de trouwdag en wat voor de toekomst.
Hoeveel? Dat hangt af van wat men wil, maar ook hier heeft de inflatie toegeslagen en zal er toch wel een bedrag tussen de € 15.000 en de € 20.000 nodig zijn.
Nou, ik ken ook studentenhuwelijken, waarbij het financieel allemaal niet zo rooskleurig leek. Met een dosis goede wil en een creatieve aanpak kun je ook heel goedkoop en toch leuk en mooi trouwen. Het ligt er ook maar net aan waar je tevreden mee bent.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Oorspronkelijk gepost door de Paus
Het ligt er ook maar net aan waar je tevreden mee bent.
Ja da's waar, je kunt het allemaal zo duur maken als je maar wilt. Maar er is toch ook altijd een minimum dat je nodig hebt? (Je kan moeilijk in een hutje op de hei gaan wonen, of in de goot)
David J

Bericht door David J »

Mijn broertje gaat binnenkort trouwen. Ze zijn allebei nog student, en ik denk niet dat ze 15.000 euro te besteden hadden. Dus ja: je huurt een etage in een oud huis in een achterstandswijk van Rotterdam, leeft voorlopig verder op de meubelts uit je studentenkamers, en regelt een goedkope (maar wel grote, want veel vrienden & familie) dorpszaal in een klein dorp in Zeeland. Zo kan het ook!
Adorote

Bericht door Adorote »

Is trouwen wel verstandig,wordt daar wel is over nagedacht,trouwen of niet.

En waarom zou je trouwen ,en waarom zou je niet trouwen.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Adorote

Als je een vaste relatie hebt, lijkt het mij wel erruug verstandig om te gaan trouwen. Maar volgens mij bedoel jij hier? Moet je er voor zorgen dat je ook gaat trouwen? Oftewel, op zoek naar een levenspartner? Ik denk dat Paulus op jouw vragen wel een antwoord heeft.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw

Als je een vaste relatie hebt, lijkt het mij wel erruug verstandig om te gaan trouwen. Maar volgens mij bedoel jij hier? Moet je er voor zorgen dat je ook gaat trouwen? Oftewel, op zoek naar een levenspartner? Ik denk dat Paulus op jouw vragen wel een antwoord heeft.
Heb in het geheel geen vragen,het is een stelling.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw

Heb in het geheel geen vragen,het is een stelling.
Ook best.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Plaats reactie