Volle avondmaalstafels

Tiberius
Administrator

Re: Volle avondmaal tafels

Bericht door Tiberius »

Viermaandelijks, schreef hij.
Vreemd overigens, meestal is het driemaandelijks.
Affilato

Bericht door Affilato »

albion schreef:Zijn babies dan geen zuigelingen?
Dat is vast het toppunt van zuiverheid.
Ik begrijp er ook nietsv an. Zuivere waarheid schrijft wat losse woorden waar geen touw aan vast te knopen is.
Logisch dat het kritische reacties oproept. Een soort van selffulfilling prophecy waarmeeje altijd wel gelijk kunt krijgen.
Affilato=Scherp
-DIA-

Bericht door -DIA- »

sander schreef:
In de Ger.Gem. zijn ook zeker nog goede dominees zoals Mondria, Mouw, Spaans, Verhoef enz.
Zijn dit alle goede dominees? Dan ben ik blij dat ik niet in de GG zit....
Je zit aan Gods oogappels....jij kunt niet oordelen wie wel of niet goed zijn.
Schrijf dan: In mijn straatje passen:......

:cry
Nee, dat is niet in een straatje passen, dat zijn dominees die getrouw blijven aan de grond der gemeenten. Lees de geschriften van ds. G.H. Kersten maar eens na... en vergelijk dat maar eens... En dan moeten je ogen er nog voor geopend worden....

Je zouden er idd nog wel wat meer kunnen noemen... Denk ook eens aan de oude ds. P. Blok, ds. C.A. van Dieren, ds. B.J. van Boven, ds. C. Vogelaar, ds. G.M. de Leeuw, Ds. G. Beens... en er zullen er hopelijk nog meer zijn!

-DIA-
Laatst gewijzigd door -DIA- op 16 feb 2009, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

albion schreef:Zijn babies dan geen zuigelingen?
Niet alle baby's, nee.
Affilato

Bericht door Affilato »

-DIA- schreef:Je zouden er idd nog wel wat meer kunnen noemen... Denk ook eens aan de oude ds. P. Blok, ds. C.A. van Dieren, ds. B.J. van Boven, ds. C. Vogelaar, ds. G.M. de Leeuw, Ds. G. Beens... en er zullen er hopelijk nog meer zijn!
Deze zijn uitsluitend van de gergem? Daar zijn toch veel meer dominees, of is de rest wegens onrechtzinnigheid geschorst?
Wat te denken van ds. Van Vlastuin, de Vries, Pieterse, Den Ouden enz? Ook rechtzinnig hoor!
Affilato=Scherp
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Affilato schreef:
-DIA- schreef:Je zouden er idd nog wel wat meer kunnen noemen... Denk ook eens aan de oude ds. P. Blok, ds. C.A. van Dieren, ds. B.J. van Boven, ds. C. Vogelaar, ds. G.M. de Leeuw, Ds. G. Beens... en er zullen er hopelijk nog meer zijn!
Deze zijn uitsluitend van de gergem? Daar zijn toch veel meer dominees, of is de rest wegens onrechtzinnigheid geschorst?
Wat te denken van ds. Van Vlastuin, de Vries, Pieterse, Den Ouden enz? Ook rechtzinnig hoor!
Denk ook aan ds. F. Mallan, ds. J. Roos, ds. T. Klok, enz. Als je met enig onderscheid kan luisteren weet iedereen waar we het over hebben...

Trouwens... RECHTZINNIGE dominees zijn er nog genoeg hoor!

-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Affilato

Bericht door Affilato »

-DIA- schreef:Trouwens... RECHTZINNIGE dominees zijn er nog genoeg hoor!
-DIA-
Wat is het verschil?
Affilato=Scherp
Rens

Bericht door Rens »

Waaruit blijkt de "rechtzinnigheid" van "een dominee" (zonder toevoeging van kerkverband of naam)???

Is dat niet een strikt persoonlijke insteek die bepaald of iemand een bepaalde Ds ja dan nee rechtzinnig vindt???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
Affilato schreef:
Denk ook aan ds. F. Mallan, ds. J. Roos, ds. T. Klok, enz. Als je met enig onderscheid kan luisteren weet iedereen waar we het over hebben...

Trouwens... RECHTZINNIGE dominees zijn er nog genoeg hoor!

-DIA-
Klopt. In de gergem hebben we er wel een stuk of 50 à 60. En dan de emeriti nog.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Affilato schreef:
-DIA- schreef:Trouwens... RECHTZINNIGE dominees zijn er nog genoeg hoor!
-DIA-
Wat is het verschil?
Ik denk dat we dan spreken over: preekt een dominee er alleen over of preekt hij erover en eruit.Kan dus recht van zinnen zijn maar niet direct strenggelovig of streng van opvatting/orthodox
Volgens mij komen we dat in allerlei kerken tegen.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 16 feb 2009, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Affilato

Bericht door Affilato »

pierre27 schreef:Ik denk dat we dan spreken over: preekt een dominee er aleen over of preekt hij erover en eruit.
Die snap ik niet. Waar 'over' en waar 'uit'? Een predikant heeft toch enkel Gods Woord te brengen? Dat is altijd 'uit' het Woord en 'over' wie Christus wil zijn voor zondaars.
Dat gebeurt toch in alle reformatorische kerken zo? Wat heeft dat selectieve lijstje namen van predikanten die DIA aanvoerde hier mee te maken? En wat bedoel je dat 'dat' in allerlei kerken voorkomt? het is toch vanzelfsprekend dat men 'uit' het Woord 'over' Christus preekt?
Laatst gewijzigd door Affilato op 16 feb 2009, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Affilato=Scherp
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
speranza schreef:
refo schreef:Volgens mij hebben we het er al eens meer over gehad, maar wat het formulier met 'beproeven' bedoelt is allang niet meer datgene wat er tegenwoordig van gemaakt wordt.

Heden ten dage moet men net zolang beproeven tot dat er een inwendig gevoelde van God gezonden toestemming gevoeld wordt. Of men 'het' 'ware' 'geloof' wel bezit.
Zodoende is het hele sacrament volkomen verworden. In plaats dat Jezus een feestmaal geeft is het een soort viermaandelijks examen geworden.
Beste Refo, u verstaat de kunst de ene karikatuur te weerstaan met een nog grotere tegenpool. Proficiat!
Als je niets te zeggen hebt, zeg dan gewoon niets.
Dan worden al die topics hier ook overzichtelijker.
Ja inderdaad! Wie de schoen past die trekke hem aan ;)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Affilato schreef:
pierre27 schreef:Ik denk dat we dan spreken over: preekt een dominee er aleen over of preekt hij erover en eruit.
Die snap ik niet. Waar 'over' en waar 'uit'? Een predikant heeft toch enkel Gods Woord te brengen? Dat is altijd 'uit' het Woord en 'over' wie Christus wil zijn voor zondaars.
Dat gebeurt toch in alle reformatorische kerken zo? Wat heeft dat selectieve lijstje namen van predikanten die DIA aanvoerde hier mee te maken? En wat bedoel je dat 'dat' in allerlei kerken voorkomt? het is toch vanzelfsprekend dat men 'uit' het Woord 'over' Christus preekt?
Spreken over God vanuit een bewuste kennis hebben aan God is heel wat anders als een praten over God zonder dat die gekend gaat worden.
Of dat in alle reformatorische kerken gebeurt weet ik niet wel in allerlei reformatorische kerken.
Die selectieve lijst van DIA is niet mijn typwerk dus daar kan ik weinig aan verklaren.
Uit het woord over Christus preken is in de gezindte niet overal hetzelfde, anders zouden de diverse kerkverbanden er niet zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
jvdg

Bericht door jvdg »

WILLEN JULLIE SVP STOPPEN MET HET NOEMEN VAN NAMEN VAN PREDIKANTEN!!

Dat in hokjes stoppen van de diverse predikanten is op dit forum niet toegestaan.

Postings waar dit wel wordt gedaan worden zonder nadere toelichting verwijderd.
Rens

Bericht door Rens »

Affilato schreef:het is toch vanzelfsprekend dat men 'uit' het Woord 'over' Christus preekt?
Helaas zal dat niet altijd het geval zijn m'n beste.....je kunt dan wel Ds. zijn, maar de titel of gestudeerdheid is nog geen garantie van het échte, puur persóónlijke geloof in Christus.....

Iemand kan nog zo mooi en rechtzinnig preken, toch is dat geen garantie dat de betrokkene ook een daadwerkelijk persoonlijk geloof, ook wel bevindelijk geloof, heeft, danwel oprecht bekeerd is.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie