Refo's in het nieuws

Hendrikus

Re: Refo's in het nieuws

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Voor nog meer refo's in het nieuws(nou ja nieuws, maar toch in de krant). Ik lees net op dezelfde website als waar dit stuk vandaan, dat er morgen een interview met Ds.B.Reinders uit Harskamp in deze krant komt te staan: "Van postbode tot dominee"! Ga ik ongetwijfeld lezen. Hendrikus heeft het er al meerdere keren op het forum over gehad, maar nu komt het dus in de krant!
Krantenredacties struinen altijd dit soort fora af op zoek naar interessante items, wist je dat niet?
En als je hen dan op een goed idee brengt, krijg je als dank een gratis toegangskaart voor de familieburgse buitenwijsdagen. :haha
~~Soli Deo Gloria~~
freek

Bericht door freek »

Gijs, draag jij ook zo'n hoed?? :humhihi :humhihi
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:
SGP Rijssen stelt God boven de wet
Henk Bouwhuis. donderdag 12 februari 2009 | 16:23 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 13 februari 2009 | 22:03

RIJSSEN - Gaat God boven de grondwet? Volgens de SGP in de gemeente Rijssen-Holten wel, als het om pricipiele zaken gaat. Hoogleraar staatrecht Jan Douwe Elzinga laat echter geen spaan heel van deze theocratische opvatting.

De SGP is verbolgen dat burgemeester Bort Koelewijn (ChristenUnie) een vergunning heeft afgeven voor Elsrock, een festival met metalmuziek dat komende zomer in de openlucht in Rijssen wordt gehouden. De burgemeester heeft juridisch geen reden om een vergunning te weigeren voor Elsrock, dat de SGP - plaatselijk de grootste partij, maar in de oppositie - als 'godslasterlijk' betittelt.

SGP-fractievoorzitter Ben Beens, deze week in een politiek discussie over de vergunning: ''Het gaat in deze zaak om de naam van God, die staat hoger aangeschreven dan allerlei juridische zaken''.

Dat kan niet, stelt staatsrecht-deskundige Elzinga in een reactie. ''De SGP stelt God als het ware boven de grondwet, die democratisch is vastgesteld. Als we in Nederland daar aan beginnen is het einde zoek Dan kan de helft van de regels in de wetboeken worden geschrapt." De hoogleraar aan de Universiteit Groningen benadrukt dat de burgemeester bij het afgeven van een vergunning voor een evenement als Elsrock niet naar de vergunning mag kijken. "Er is in Nederland vrijheid van festival en manifestatie. Dat is vastgelegd in de wet."

De principiele kwestie heeft voor politieke beroering in Rijssen-Holten gezorgd. De PvdA wil de SGP in de eerstvolgende raadsvergadering aan de tand voelen. SGP-fractievoorzitter Ben Beens blijft bij zijn standpunt.

bron: http://www.tctubantia.nl
Wat vinden jullie hiervan in zo'n geval? Juridisch schijnt het niet mogelijk zijn om dit verbiede, maar je moet Gode toch meer gehoorzamen dan de mensen?

Voor nog meer refo's in het nieuws(nou ja nieuws, maar toch in de krant). Ik lees net op dezelfde website als waar dit stuk vandaan, dat er morgen een interview met Ds.B.Reinders uit Harskamp in deze krant komt te staan: "Van postbode tot dominee"! Ga ik ongetwijfeld lezen. Hendrikus heeft het er al meerdere keren op het forum over gehad, maar nu komt het dus in de krant!
Dat is het moeilijke van een christelijke brurgermeester. Hij heeft zich ook te houden aan regels. En inderdaad, dan moet hij soms ook tot besluiten komen die ingaat tegen zijn eigen geweten. Dat is voor een burgermeester niet makkelijk, daar gaat heel veel strijd achter schuil. Als mede-christenen blijf hem steunen en voor hem bidden, maar val hem niet in het openbaar af!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

freek schreef:Gijs, draag jij ook zo'n hoed?? :humhihi :humhihi
http://www.tctubantia.nl/regio/4507435/ ... ominee.ece
~~Soli Deo Gloria~~
BoCo

Bericht door BoCo »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Voor nog meer refo's in het nieuws(nou ja nieuws, maar toch in de krant). Ik lees net op dezelfde website als waar dit stuk vandaan, dat er morgen een interview met Ds.B.Reinders uit Harskamp in deze krant komt te staan: "Van postbode tot dominee"! Ga ik ongetwijfeld lezen. Hendrikus heeft het er al meerdere keren op het forum over gehad, maar nu komt het dus in de krant!
Krantenredacties struinen altijd dit soort fora af op zoek naar interessante items, wist je dat niet?
En als je hen dan op een goed idee brengt, krijg je als dank een gratis toegangskaart voor de familieburgse buitenwijsdagen. :haha
U heeft de prijs gewonnen!

Stuur uw adres via pb zorg dat u deze voor donderdag thuis hebt!
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Medereiziger

Bericht door Medereiziger »

Gijs83 schreef:
SGP Rijssen stelt God boven de wet
Henk Bouwhuis. donderdag 12 februari 2009 | 16:23 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 13 februari 2009 | 22:03

RIJSSEN - Gaat God boven de grondwet? Volgens de SGP in de gemeente Rijssen-Holten wel, als het om pricipiele zaken gaat. Hoogleraar staatrecht Jan Douwe Elzinga laat echter geen spaan heel van deze theocratische opvatting.

De SGP is verbolgen dat burgemeester Bort Koelewijn (ChristenUnie) een vergunning heeft afgeven voor Elsrock, een festival met metalmuziek dat komende zomer in de openlucht in Rijssen wordt gehouden. De burgemeester heeft juridisch geen reden om een vergunning te weigeren voor Elsrock, dat de SGP - plaatselijk de grootste partij, maar in de oppositie - als 'godslasterlijk' betittelt.

SGP-fractievoorzitter Ben Beens, deze week in een politiek discussie over de vergunning: ''Het gaat in deze zaak om de naam van God, die staat hoger aangeschreven dan allerlei juridische zaken''.

Dat kan niet, stelt staatsrecht-deskundige Elzinga in een reactie. ''De SGP stelt God als het ware boven de grondwet, die democratisch is vastgesteld. Als we in Nederland daar aan beginnen is het einde zoek Dan kan de helft van de regels in de wetboeken worden geschrapt." De hoogleraar aan de Universiteit Groningen benadrukt dat de burgemeester bij het afgeven van een vergunning voor een evenement als Elsrock niet naar de vergunning mag kijken. "Er is in Nederland vrijheid van festival en manifestatie. Dat is vastgelegd in de wet."

De principiele kwestie heeft voor politieke beroering in Rijssen-Holten gezorgd. De PvdA wil de SGP in de eerstvolgende raadsvergadering aan de tand voelen. SGP-fractievoorzitter Ben Beens blijft bij zijn standpunt.

bron: http://www.tctubantia.nl
Wat vinden jullie hiervan in zo'n geval? Juridisch schijnt het niet mogelijk zijn om dit verbiede, maar je moet Gode toch meer gehoorzamen dan de mensen?
Ik heb altijd gehoopt dat de SGP dit nooit concreet zou nastreven, maar helaas. En nee, dit heeft niets te maken met ongehoorzaamheid aan God, maar het wonen in een seculiere, multiculturele, vrije staat.

Als moslims de Hadith letterlijk na willen leven, die bóven de grondwet verheffen en dit de seculiere burger opdringen, staan we toch ook op onze achterste poten?
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Rens

Bericht door Rens »

Gijs83 schreef: Ik lees net op dezelfde website als waar dit stuk vandaan, dat er morgen een interview met Ds.B.Reinders uit Harskamp in deze krant komt te staan: "Van postbode tot dominee"! Ga ik ongetwijfeld lezen. Hendrikus heeft het er al meerdere keren op het forum over gehad, maar nu komt het dus in de krant!
tja, altijd wel leuk om een interview te lezen met een ds. die je zelf ook kent, ook in het gewone dagelijkse leven van alledag.......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Jongere

Bericht door Jongere »

Medereiziger schreef:Als moslims de Hadith letterlijk na willen leven, die bóven de grondwet verheffen en dit de seculiere burger opdringen, staan we toch ook op onze achterste poten?
Ik wel ja. Maar niet omdat ze dan in gaan tegen onze "seculiere vrije staat". Maar omdat ze de regelgeving van een afgod proberen op te dringen in plaats van de enige ware, levende God.
Rens

Bericht door Rens »

Jongere schreef:
Medereiziger schreef:Als moslims de Hadith letterlijk na willen leven, die bóven de grondwet verheffen en dit de seculiere burger opdringen, staan we toch ook op onze achterste poten?
.............Maar omdat ze de regelgeving van een afgod proberen op te dringen in plaats van de enige ware, levende God.
.................................................................de moslims zeggen, denken én geloven het tegenovergestelde...........................................dussssssssssss, het is en blijft een vicieuse cirkel waarbij beide "honden" rollebollend over straat gaan, vechtend om hun bot (hun gelijk)
Moderatorbericht:
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Nee, hoor, maar Ds.Reinders is tenminste zo wel herkenbaar als predikant! Er zijn veel predikanten die daar maar een 'loopje' mee.
henriët

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
Nee, hoor, maar Ds.Reinders is tenminste zo wel herkenbaar als predikant! Er zijn veel predikanten die daar maar een 'loopje' mee.
ZUCHT
ik ben DOLBLIJ dat onze dominee zich niet verplicht voelt zo n hoed te dragen....
wie t wil, vooral doen, maar laten we even niet gaan zeggen dat een hoed.. hèt herkenningsteken is dat er een ds loopt... .
grote grut, ik draag toch ook niet meer van die ruisende rokken met hoepels dr onder net als vroeger..
nee, die hoedenparade voor dominees.. voor mij hoeft t werkelijk niet.. maar goed, wie ben ik ..

gijs.. innerlijk is belangrijker hoor........
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Rens

Bericht door Rens »

Afbeelding
Ds. Reinders uit Harskamp, mét hoed.

Ik ken hem echter niet ánders dan zónder hoed.....fietsend tussen Harskamp en Wekerom of in Harskamp zelf.......slechts des Zondags droeg hij zijn hoed zoals op de foto......een predikant van de "van kaft tot kaft"-waarheid.
Moderatorbericht:
refo

Bericht door refo »

Gijs83 gaat steeds meer op z'n avatar lijken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Gijs83 gaat steeds meer op z'n avatar lijken.
In het interview staat een opmerking waar Gijs niet blij mee zal zijn...
"Ik beoog de postbodes niet te beledigen, maar 't was een vak waar je je hersens niet erg bij nodig had".
~~Soli Deo Gloria~~
BJD

Bericht door BJD »

Gijs83 schreef:
Vreselijk ...zo'n hoed.. zo oudbollig...
Gesloten