PrekenWeb

limosa

Bericht door limosa »

Volgens mij springt de Real-player niet naar track 2, die stopt gewoon aan het einde van de eerste track. De Windows Media Player gaat wel vanzelf verder.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

De preken van prekenweb vind ik zeer geschikt voor de zaterdagavond. Ze zijn van wisselende geluiskwaliteit. De meeste zijn nogal zacht. Die hoor je alleen als je vlakbij de PC zit. Maar anderen moet niet echt niet op vol volume beluisteren. Of je moet willen dat de buren meeluisteren.

Zaterdag heb ik de preek over Neh. 1-4 beluisterd. Maar dat lukt niet helemaal goed. De PC gaf aan dat het bestand 18 min duurde. Echter bij het spelen ging de preek door tot wel 30 min. Het laatste stuk kon ik niet helemaal horen, omdat de PC aangaf klaar te zijn, terwijl hij niet af was. Ook bij het downloaden ging het niet vlekkeloos.

Dit alles met windows mediaplayer.
Mogelijk een vergelijkbaar probleem met de vorige poster.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Gerrie
De preken van prekenweb vind ik zeer geschikt voor de zaterdagavond. Ze zijn van wisselende geluiskwaliteit. De meeste zijn nogal zacht. Die hoor je alleen als je vlakbij de PC zit. Maar anderen moet niet echt niet op vol volume beluisteren. Of je moet willen dat de buren meeluisteren.

Zaterdag heb ik de preek over Neh. 1-4 beluisterd. Maar dat lukt niet helemaal goed. De PC gaf aan dat het bestand 18 min duurde. Echter bij het spelen ging de preek door tot wel 30 min. Het laatste stuk kon ik niet helemaal horen, omdat de PC aangaf klaar te zijn, terwijl hij niet af was. Ook bij het downloaden ging het niet vlekkeloos.

Dit alles met windows mediaplayer.
Mogelijk een vergelijkbaar probleem met de vorige poster.
bij mij duurt deze ruim 3 kwartier. vreemd!
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
is het misschien een idee om een kabeltje te kopen wat tussen de pc en de versterker van de stereo past

dat heb ik ook, steek ik in de voorkant van de laptop en de andere kant aan de achterkant in de versterker

en dan ken je het geluid niet meer terug:
geweldige kwaliteit!
Dat heb ik ook. De stereo staat in dezelfde kast als de PC. Het geluid van de PC gaat altijd over de stereoinstallatie.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Snelheid van het branden aanpassen in Mediaspeler?

Ga naar Deze Computer -> Rechtermuisknop -> eigenschappen van je brander aanklikken -> laatste tabblad, kan je de snelheid instellen (speed)
Succes
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
is het misschien een idee om een kabeltje te kopen wat tussen de pc en de versterker van de stereo past
Het is wel een leuk idee anemoon, maar ik heb geen stereoinstallatie met versterker. Wel heb ik een oude PC met geluidsboxen, maar die passen niet op mijn laptop. En het muziekbestand is te groot om op een schijfje te kopiëren.

'k Heb het ook al geprobeerd met een MP3 speler, maar die kreeg ik niet aan de praat. Kon hem gelukkig teruggeven.

Dus nu moet ik het toch maar met een zwak geluid doen.

Of heeft iemand nog een andere tip?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

De cd's zijn gebrand. Ons plannetje om 4 x Van der Net (de serie over Esther) mee te nemen, is helaas mislukt: die preken zijn allemaal langer dan 80 minuten en passen dus niet op een cd. Daar moet Pim toch eens wat aan doen!

Maar goed, er waren nog wel andere preken van Van der Net en C. Harinck die wèl op een cd pasten, dus we hoeven de komende twee zondagen echt niet te verhongeren.

Ofwel: Hendrikus gaat bijna op vakantie. Morgen nog even de laatste zaakjes inpakken en regelen, en dan: Grüss Gott!
~~Soli Deo Gloria~~
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
De cd's zijn gebrand. Ons plannetje om 4 x Van der Net (de serie over Esther) mee te nemen, is helaas mislukt: die preken zijn allemaal langer dan 80 minuten en passen dus niet op een cd. Daar moet Pim toch eens wat aan doen!
Er zijn ook 800 MB/90 min. CD's. Daar zouden ze op moeten passen. Of je knipt het gebed enzo eruit.

En je zou ook nog een MP3 speler kunnen kopen.
Ik neem altijd mijn lappietoppie mee voor de foto's. Is op zondag weer handig om de MP3's af te spelen met preken.
JaGi

Bericht door JaGi »

Vrienden, zojuist een nieuwe preek van ds. Huisman toegevoegd op PrekenWeb, die ik iedereen wil aanbevelen:
Mattheus 13:18-23, Ds. L. Huisman (toegevoegd 12-08-2004)

Hartelijke groet,
Jan
Mart01

Bericht door Mart01 »

hoe kun je trouwens preken van een band digitaal krijgen?

En hoe kun je een CD op een nog lagere MP3 bitverwerkingssnelheid zetten?

Ik heb zelf ook wel CD's naar MP3 geconverteerd, maar de preken van Prekenweg hebben een lagere bitverwerkingssnelheid (of hoe dat ook mag heten) dan mijn players kunnen maken.

Verder waardeer ik Prekenweb.nl heel erg!! Ga er mee door zou ik zeggen.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
JaGi

Bericht door JaGi »

Wij gebruiken Audacity (freeware) om de preken om te zetten naar MP3. Werkt erg goed!
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door JaGi
Wij gebruiken Audacity (freeware) om de preken om te zetten naar MP3. Werkt erg goed!
Wat doe ik niet goed? Als ik een preek met audacity bewerk en daarna weer in MP3 opsla is deze, ondanks dat er stukken uit verdwenen zijn, groter dan het origineel??
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door JaGi
Wat doe ik niet goed? Als ik een preek met audacity bewerk en daarna weer in MP3 opsla is deze, ondanks dat er stukken uit verdwenen zijn, groter dan het origineel??
Uit het hoofd gezegd is instellingen een optie in het meest linkse drop-down-menu (bestand of file of zo?). In een van de tabbladen die je dan te zien krijgt kan je instellen wat voor kwaliteit MP3 je wilt maken (hoeveel KBPS). Deze staat bij ons op 16kbps. Als je daar 32 van maakt (standaard volgens mij in Audacity) is je bestand 2x zo groot. Meestal geeft 16 (of eventueel 24) nog wel een acceptabele geluidskwaliteit.

Het kan echter zijn dat de kwaliteit wel verslechterd, omdat je een MP3 gaat bewerken en weer als MP3 opslaat. Er is dan sprake van dubbele compressie, hetgeen de geluidskwaliteit meestal niet ten goede komt....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie