Volgens mij moet je je eerst even verdiepen in de motivatie van de mensen die deze reclame bekostigen. Het uitgangspunt is namelijk niet de gelovige, maar degenen die niet gelovigen c.q. agnosten.Rochus schreef:Ik zat net deze blog te lezen:
Slaat deze organisatie de plank ergens volkomen mis! In deze uitlating wordt namelijk uitgegaan van een 2-tal vooronderstellingen: 1. De gelovige durft niet te leven. 2. De gelovige geniet niet van dit leven. Naar mijn stellige overtuiging hebben deze humanisten absoluut niets van religie, en vooral van het christendom begrepen. Want welke gelovige zegt nu dat hij niet durft te leven en niet geniet van het leven? Heeft God de wereld niet geschapen voor de mens? En waar staat dat Hij hen verbiedt te genieten van het leven? Of worden er helemaal geen conclusies getrokken en heeft deel 1 van de slogan niets met deel 2 te maken?
Atheïstische reclame
Re: Atheïstische reclame
Waarom staat dit onderwerp trouwens bij 'Kerkelijke bladen'?
Dat was mij duidelijk, je kunt het door jou gequotte gedeelte idd zo lezen. Toch denk ik niet dat de schrijver het zo bedoeld heeft. zie de link voor de complete blog.cosmo schreef: Volgens mij moet je je eerst even verdiepen in de motivatie van de mensen die deze reclame bekostigen. Het uitgangspunt is namelijk niet de gelovige, maar degenen die niet gelovigen c.q. agnosten.

Een tijdje terug deed vdStaaij het wel goed bij Nova. De kerel die tegenover hem zat, ging op stomme manieren off-topic en ik geloof dat ik me er toe zou hebben laten verleiden om hem op die punten onderuit te halen, met wat sarcasme toegevoegd. vdStaaij bleef echter netjes en on-topic. Punten voor hem.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Busreizigers lezen in de bus heel vaak kerkelijke bladen.Afgewezen schreef:Waarom staat dit onderwerp trouwens bij 'Kerkelijke bladen'?

Maarre, je hebt gelijk hoor.
Mijn fout.
Heb het geherrubriceerd.
Maar hij staat hier nog wel. 

Maar bij mij niet.Afgewezen schreef:Maar hij staat hier nog wel.
Ik ben een leek, maar mss. moet je RF opnieuw opstarten.
Waarom staat dit topic eigenlijk bij Kerk en Cultuur.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Omdat atheïsme ook in de kerk meer en meer voorkomt.refo schreef:Waarom staat dit topic eigenlijk bij Kerk en Cultuur.
Onzin. Het hoort gewoon in 'actuele zaken'.
--------------
Ik zal je voordragen om mod te worden.refo schreef:Onzin. Het hoort gewoon in 'actuele zaken'.
-
Tja, als we teksten als 'Jezus leeft' en dergelijke toestaan, is het wel vrij inconsistent om atheïstische slogans te willen verbieden.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Nee, want de ene tekst is aangebracht op een "privaat eigendom" en die atheistische slogans zitten op publieke zaken.Medereiziger schreef:Tja, als we teksten als 'Jezus leeft' en dergelijke toestaan, is het wel vrij inconsistent om atheïstische slogans te willen verbieden.
Je zal maar als Christelijke buschauffeur op zo'n bus moeten rijden ........ wil je niet dan is het werkweigering. Daarom moeten er geen kwetsende slogans op een bus!
-
Busmaatschappijen zijn anders al vrij lang geprivatiseerd.
Je zal als atheïstische timmerman maar bij zo iemand moeten klussen.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Schiet toch op man, wat een geneuzel. Busmaatschappijen zijn geprivatiseerd maar ten dienste van het publiek en dus ten dienste voor iedereen.Medereiziger schreef:Busmaatschappijen zijn anders al vrij lang geprivatiseerd.
Tijdens de verkiezingen mag iedereen zijn politieke voorkeur kenbaar maken op zijn huis, echter een busmaatschappij mag geen politieke slogans van een of andere partij voeren. Zo zou dat ook zijn met beledigende teksten.