Erasmiaan,Erasmiaan schreef:Dat hele graven en spitten was er ook al bij verzonnen, volgens jou. Vind je het erg dat ik iets minder waarde hecht aan jouw visie op de vergelijking nu dit aantoonbaar onjuist is (zie het Lukasevangelie, dat je even vergeten was)?Marco schreef:Let op: Een voorzichtig man. Niets over een zorgvuldig gravende man of zo. Hij is voorzichtig, omdat hij zijn huis op een steenrots gebouwd heeft. Er staat niet eens 'de' steenrots (al geven andere vertalingen dat soms wel). Van het hele graven, spitten, geologisch onderzoek naar de juiste steenrots is geen sprake. Dat heb je erbij verzonnen. De man is voorzichtig en bouwt dus een degelijk gefundeerd huis.
Nee, dat vind ik niet erg. Als je vindt dat je je mening moet bepalen aan de hand van wat je in mijn reactie leest (je leest nog steeds selectief), in plaats van wat er in de Schrift staat, die je zelf kunt lezen, dan kan je inderdaad beter mijn mening naast je neerleggen. Op een forum als dit gaat het er om, elkaar te helpen, op te bouwen en soms ook om je mening bij te stellen. Over het graven en spitten heb ik dat enigszins gedaan, zoals ik in de eerdere discussie aangaf. Het is jammer dat je daarover doorzanikt, en daarmee aan de bedoeling van dit forum voorbijgaat. Maar dat is jouw probleem, niet het mijne.
Gegroet,
Marco