onze zwarte vaders

Jongere

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
En ik weet niet, maar dat is weer een hele andere vraag, hoe en wanneer die zwarte mensen zwart zijn geworden? Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat dat bij Cham was, toen hij zijn vader bespotte maar ik weet niet meer of daar een (bijbelse) onderbouwing voor was?
Zou er iemand in één nacht zwart zijn geworden (:D) of zou dit gewoon een langzaam proces geweest zijn? Weet iemand hier iets over?
nog steeds niemand een idee? Het kan natuurlijk ook zijn dat Adam zwart geschapen is en dat er later blanken zijn ontstaan!?
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Jongere, ik kan hier geen zinnig antwoord op geven.
Ik geloof zelf wel dat de mens muteert, zich tot een bepaalde hoogte aanpast aan zijn omgeving, bep. imuniteiten of ressesieven ontwikkeld naargelang de omgeving dat verreist.
Vroeger waren er mensen die 10 keer zo oud werden als ons. Die mensen hebben er heel anders uitgezien. De Neandertaler is ook geen aapmens geweest maar een ras of stam die aan een bepaalde ziekte leed waardoor men vergroeiden.
Wat mij opvalt is dat op oude plaatsen zoals oude fabrieken en huizen alles veel meer ingericht was op kortere mensen.
Zolang is dat ook niet geleden waaruit volgt dat mutatie nog hard kan gaan ook. Wel is bewezen dat huidskleur veranderd zonder inmenging van vreemd bloed. Ik zal eens op het net zoeken of ik daar wat over kan vinden.

gr
Plaats reactie