"Spaarlampen besparen"
Ze zijn duurder dan normale peertjes, maar gaan 12x langer mee. Met spaarlampen bespaart u wel 50 euro op jaarbasis. Als 10% van de ANWB-leden op spaarlampen overgaat kunnen we ieder jaar voor een gezamenlijke besparing van 19,5 miljoen euro zorgen.
Duurzaamheidstips voor een schonere wereld
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
De volgende (huishoud)tip:
De peertjes gaan er binnenkort uit, dus...Gijs83 schreef:De volgende (huishoud)tip:
"Spaarlampen besparen"
Ze zijn duurder dan normale peertjes, maar gaan 12x langer mee. Met spaarlampen bespaart u wel 50 euro op jaarbasis. Als 10% van de ANWB-leden op spaarlampen overgaat kunnen we ieder jaar voor een gezamenlijke besparing van 19,5 miljoen euro zorgen.
Ik zie trouwens in de verkoop bij AH het gebruik van spaarlampen steeds meer toenemen... Van de 'ouderwetse' lampen zijn zelfs enkele soorten al uit het assortiment verdwen, o.a. de 15 watt kogellamp...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wat word er eigenlijk bedoelt met "de peertjes"? De oude gloeilamp soms-DIA- schreef:De peertjes gaan er binnenkort uit, dus...Gijs83 schreef:De volgende (huishoud)tip:
"Spaarlampen besparen"
Ik zie trouwens in de verkoop bij AH het gebruik van spaarlampen steeds meer toenemen... Van de 'ouderwetse' lampen zijn zelfs enkele soorten al uit het assortiment verdwen, o.a. de 15 watt kogellamp...

Als je even Googelt op "peertje" zie je maar weinig eetbare zaken: http://images.google.com/images?q=peertjeGijs83 schreef:Wat word er eigenlijk bedoelt met "de peertjes"? De oude gloeilamp soms-DIA- schreef:De peertjes gaan er binnenkort uit, dus...Gijs83 schreef:De volgende (huishoud)tip:
"Spaarlampen besparen"
~~Soli Deo Gloria~~
Als je even Googelt op "peertje" zie je maar weinig eetbare zaken: http://images.google.com/images?q=peertje[/quote]Hendrikus schreef:
Wat word er eigenlijk bedoelt met "de peertjes"? De oude gloeilamp soms
Ik zie o.a. een kat en wat kerstmannen(maar ik ben geen kannibaal hoor!)
Maar in dit geval worden er toch gloeilampen bedoeld...Gijs83 schreef:Als je even Googelt op "peertje" zie je maar weinig eetbare zaken: http://images.google.com/images?q=peertjeHendrikus schreef:
Wat word er eigenlijk bedoelt met "de peertjes"? De oude gloeilamp soms
Ik zie o.a. een kat en wat kerstmannen(maar ik ben geen kannibaal hoor!)

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Let deze week eens op de verpakkingen van uw boodschappen.
Koop zoveel mogelijk gezinsverpakkingen vermijd producten die per tweetallen in zakjes een doos zijn verpakt.
Navulverpakkingen hebben een duurzaam karakter. Een tandpastatube die is verpakt in een kartonnen doosje juist niet.
Ik let liever op iets dat goedkoop is, zodat ik wat ik overhoudt kan weggeven, dan dat ik bij elke boodschap nadenk of het nou wel zo prima is verpakt....Gijs83 schreef:Let deze week eens op de verpakkingen van uw boodschappen.
Koop zoveel mogelijk gezinsverpakkingen vermijd producten die per tweetallen in zakjes een doos zijn verpakt.
Navulverpakkingen hebben een duurzaam karakter. Een tandpastatube die is verpakt in een kartonnen doosje juist niet.
ik koop liever biologische producten.
Ik heb een soort kroonluchter met vijf 'peertjes', van die gedraaide 'kaarsen'. Nu zag ik pas dat ze hier ook alternatieven voor hebben in de vorm van spaarlampen, maar vond ze niet fraai. Een witte, grote fitting en een wat lelijkere vorm. Verder vraag ik me af wat voor kleur licht ze verspreiden en of je ze kunt dimmen. Ook de prijs staat me erg tegen (even vijf tegelijk vervangen-DIA- schreef:De peertjes gaan er binnenkort uit, dus...Gijs83 schreef:De volgende (huishoud)tip:
"Spaarlampen besparen"

Iemand al wel ervaring met deze 'spaarlampkaarspeertjes'?
Geen ervaring, wel dezelfde bezwaren. Voorlopige oplossing: sla 100 peertjes in. Daarna is de lamp wel afgeschrevenErasmiaan schreef:Ik heb een soort kroonluchter met vijf 'peertjes', van die gedraaide 'kaarsen'. Nu zag ik pas dat ze hier ook alternatieven voor hebben in de vorm van spaarlampen, maar vond ze niet fraai. Een witte, grote fitting en een wat lelijkere vorm. Verder vraag ik me af wat voor kleur licht ze verspreiden en of je ze kunt dimmen. Ook de prijs staat me erg tegen (even vijf tegelijk vervangen-DIA- schreef:De peertjes gaan er binnenkort uit, dus...Gijs83 schreef:De volgende (huishoud)tip:
"Spaarlampen besparen"
Ik zie trouwens in de verkoop bij AH het gebruik van spaarlampen steeds meer toenemen... Van de 'ouderwetse' lampen zijn zelfs enkele soorten al uit het assortiment verdwen, o.a. de 15 watt kogellamp...).
Iemand al wel ervaring met deze 'spaarlampkaarspeertjes'?

Nieuwe tip:
Zet vandaag de verwarming een graad lager. Per graad bespaart u ongever 7% gasverbruik. Vergeet ook niet de verwarming lager te zetten als u gaat slapen of als u weg bent. En, voordat u de verwarming aandoet, lucht uw huis tien minuutjes. Vochtige lucht warmt namelijk minder goed op. Scheelt u ongeveer 50 euro extra per jaar.
Gijs83 schreef:Nieuwe tip:
Zet vandaag de verwarming een graad lager. Per graad bespaart u ongever 7% gasverbruik. Vergeet ook niet de verwarming lager te zetten als u gaat slapen of als u weg bent. En, voordat u de verwarming aandoet, lucht uw huis tien minuutjes. Vochtige lucht warmt namelijk minder goed op. Scheelt u ongeveer 50 euro extra per jaar.

CV lucht is enorm droog (waterbakken!)
buitenlucht is (zeker nu) enorm koud
en als de luchtvochtigheid buiten hoog is (regen!) dan kom je letterlijk van (door) de regen in de drup
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- zusterelly
aankomende vrijdag is het bij onze dochter op school "warme-truien-dag". de kachel gaat 3 graden lager en de kinderen moeten dikke truien aan. Wie de leukste/origineelste/ of-wat-dan-ook-trui aan heeft krijgt een prijs.
(onze dochter kwam thuis en zei: mam ik wil die prijs want dan wordt ik "muts van het jaar
")
(onze dochter kwam thuis en zei: mam ik wil die prijs want dan wordt ik "muts van het jaar

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
- MarthaMartha
zusterelly schreef:aankomende vrijdag is het bij onze dochter op school "warme-truien-dag". de kachel gaat 3 graden lager en de kinderen moeten dikke truien aan. Wie de leukste/origineelste/ of-wat-dan-ook-trui aan heeft krijgt een prijs.
(onze dochter kwam thuis en zei: mam ik wil die prijs want dan wordt ik "muts van het jaar![]()
")

muts van het jaar?

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!