Bijbels lesmateriaal voor jonge kinderen

Plaats reactie
mayflower

Bijbels lesmateriaal voor jonge kinderen

Bericht door mayflower »

Naast het lezen uit de kinderbijbel voor ons dochterje van 4.5 zijn mijn vrouw en ik ook op zoek naar goed les materiaal zoals het maken van leuke opdrachten voor kinderen van die leeftijd (of iets ouder) dat te maken heeft met Bijbels onderwijs.
Weet iemand iets, wat men zelf ook gebruikt voor het onderwijs met leuke opdrachten voor de kinderen ?
We vinden het thuis wel belangrijk om met opdrachten te werken zonder afbeeldingen van de Here Jezus Christus.
Ander

Re: Bijbels lesmateriaal voor jonge kinderen

Bericht door Ander »

mayflower schreef:Naast het lezen uit de kinderbijbel voor ons dochterje van 4.5 zijn mijn vrouw en ik ook op zoek naar goed les materiaal zoals het maken van leuke opdrachten voor kinderen van die leeftijd (of iets ouder) dat te maken heeft met Bijbels onderwijs.
Weet iemand iets, wat men zelf ook gebruikt voor het onderwijs met leuke opdrachten voor de kinderen ?
We vinden het thuis wel belangrijk om met opdrachten te werken zonder afbeeldingen van de Here Jezus Christus.
De serie Om het Woord (eindredactie A. Dingemanse, uitgeverij Groen, ISBN 9058292754) is een serie die bedoeld is voor de huisgodsdienst met kinderen tussen 4 en 12. Het bevat naast eenvoudige verwerkingen (voor een kind van 4,5 meestal wel te moeilijk) ook kleurplaten over de diverse onderwerpen. Naar mijn weten worden er geen afbeeldingen van de Heere Jezus gebruikt. Ik vind het zelf een mooie serie!
Gian

Bericht door Gian »

Wij zoeken nog een kinderbijbel.
Tips?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:Wij zoeken nog een kinderbijbel.
Tips?
http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php ... nderbijbel
mayflower

Bericht door mayflower »

Tips?
We gebruiken de kinder Bijbel van Laura Zwoferink, en die zeer aantebevelen (heeft ook geen afbeeldingen van Christus)!
Ander

Bericht door Ander »

mayflower schreef:
Tips?
We gebruiken de kinder Bijbel van Laura Zwoferink, en die zeer aantebevelen (heeft ook geen afbeeldingen van Christus)!
Is érg goed voor kleine kinderen ja.
Haas

Bericht door Haas »

Plaats reactie