Ja, gelukkig wel, anders zou ik er niets aan hebben. Maar ik doelde op het onderscheid tussen Gods werk en mijn eigen werk.Herman schreef:Er is dus een tegenstelling tussen 'ons geloof' en 'wij'. Waar haal jij die onderscheiding vandaan? Er is maar één Erasmiaan. Er zijn er geen twee. Die ene is of geheiligd in Christus, of niet. Als een mens wedergeboren is, is hij niet tegelijkertijd ook nog dood in de misdaden.erasmiaan schreef:Ons geloof in Christus overwint de wereld, niet wij.
Anders gezegd, door een omgekeerde stelling: als het geschonken geloof in Christus de wereld overwint, dan ben ik (de wedergeborene) daar compleet bij betrokken.
@ Gian, al deze teksten moet je in de context lezen. Het willekeurig citeren is wel makkelijk maar niet nauwkeurig. Want met betrekking tot al de overwinningen in Openbaring zou je kunnen zeggen: dit gaat over in het geloof blijven.
En voorts ben ik er niet tegen om te zeggen dat we moeten trachten niet meer te zondigen. Maar lees mijn vorige bericht nu eens. Wat zegt nu de catechismus? Dat is toch heel andere taal?