Tegen wie heb jij het jongere? Als je mij bedoelt, en ik denk ook dat je het doet, om dat je jij zegt, vraag ik je dringend doch beleefd, om ook eens verder te lezen dan alleen wat hamlap aanhaalt. Zoek de tekst van mijn quoting op, dat zou ik erg prettig vinden.Jongere schreef:Lees die tekst ook verder dan alleen je zwartgedrukte woordje. Als dit echt de reden was waarom Paulus schreef, wat heeft de rest van die argumentatie er dan mee te maken? Bevolen onderworpen te zijn, de wet?hamlap schreef:Maar lees goed wat er staat: er staat dat de vrouwen in de gemeenten van Korinthe moeten zwijgen. Je hebt nog wel duidelijk te maken dat Paulus hier een algemene regel voor heel de christelijke kerk hanteert. Blijkbaar waren er onrustige kerkdiensten in de gemeenten van Korinthe en daarom spreekt hij de vrouwen van Korinthe zo aan. Maar het is de legitieme vraag wat de betekenis voor ons (en met name de vrouwen) is.albion schreef:Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.
Ik vind het aardig bedacht over onrustige kerkdiensten in Korinthe, maar het blijkt gewoon niet uit de rest van de tekst. Misschien wisten alle andere gemeenten wèl dat vrouwen in de gemeente zwijgen moesten en spreekt Paulus daarom expliciet de gemeente van Korinthe persoonlijk aan.
En ja, ik ben geïrriteerd, omdat jij altijd wat op mijn postings te hakketakken heb.
m vr gr
Albion