Obama wordt president.

Gijs83

Re: Obama wordt president.

Bericht door Gijs83 »

Rens schreef:
Gijs83 schreef:
Ik denk zo: moet dat nou zo'n bal :quoi En dan met die 'opzichtige' kleding van mevrouw Obama. Zo gaat ze dus wel first lady van Amerika(en waarschijnlijk ook v/d wereld) over de hele wereld. ;(
mán, dóé nou eens niet zo verrekte zúúr......omdat het niet gaat zoals jou dat van kleinsaf aan is ingepompt, keur je iets áf?? dan kun je beter in een streng-refo reservaat gaan wonen, vér weg van wat je afkeurt allemaal.....
Dat mag ik me toch wel afvragen :quoi Wat denken anderen forummer(dan Rens) hiervan :quoi
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Gijs83 schreef:
Rens schreef:Afbeelding
Barack & Michelle Obama bij één van de Inauguratiebal's
Ik denk zo: moet dat nou zo'n bal :quoi En dan met die 'opzichtige' kleding van mevrouw Obama. Zo gaat ze dus wel first lady van Amerika(en waarschijnlijk ook v/d wereld) over de hele wereld. ;(
Zo opzichtig vind ik dat niet. Gewoon een avondjurk, Gijs. Mocht je ooit samen eens met je wederhelft uitgenodigd worden voor een bal, dan zul je meer dat soort jurken zien.

Overigens ben ik die Obamanie wel een beetje beu. Aan al het commentaar te horen zou je denken dat de verlosser is binnengehaald.....
The Groom's still waiting at the altar
Lourens

Bericht door Lourens »

heeft ze een jurk aan tot ver over de knieën, is het nog niet goed.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Rens

Bericht door Rens »

Bonny schreef:
Overigens ben ik die Obamanie wel een beetje beu. Aan al het commentaar te horen zou je denken dat de verlosser is binnengehaald.....
blijkbaar zou jij niet op Obama gestemd hebben zo je daartoe gerechtigd zou zijn geweest??

de euforie is wel wat tot érg grote hoogten gestegen, dat wel, maar wat wil je als "de mensen in de wereld" Bush zó ontzéttend zát waren, en déze man een boodschap van hoop zó overtuigend weet te brengen dat zeer velen in de wereld er tot in het diepst van hun vezels in die hoop op een bétere wereld geloven, dat het nu écht mogelijk is....Yes, we cán....vrede is nu écht dichterbij gekomen.

hóéveel dichterbij, dat zal de nabije toekomst gaan uitwijzen.

de verlosser? een aardse misschien, maar één die wéét dat hij ook maar een mens van vlees en bloed is, die afhankelijk is van God, senaat en huis van afgevaardigden.

laten we, als christenen iig, bidden voor de zegen God's dat zijn missie van hoop, vrede en een betere wereld voorspoedig mag verlopen
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

In de Waarheidsvriend van vandaag verscheen een toch wel wat kritisch opinieartikel van P.J. Vergunst over mr Obama. Zowel zijn magere pro-life-standpunt als zijn opvatting over het gezag van de Bijbel baarden PJV zorgen.
Rens

Bericht door Rens »

Zita schreef:In de Waarheidsvriend van vandaag verscheen een toch wel wat kritisch opinieartikel van P.J. Vergunst over mr Obama. Zowel zijn magere pro-life-standpunt als zijn opvatting over het gezag van de Bijbel baarden PJV zorgen.
dat is zwak uitgedrukt....

maar overigens richt ik me toch op mensen van een groter gewicht dan deze PJV

een kritisch artikel van zijn hand, daar zal geen mens wakker van liggen.
Moderatorbericht:
Jongere

Bericht door Jongere »

Van nu.nl:
Obama op herkansing voor eed

WASHINGTON - De man van wie iedereen dacht dat hij de nieuwe Amerikaanse president was, Barack Obama, heeft woensdag in het Witte Huis weer de eed afgelegd tegenover opperrechter John Roberts en in aanwezigheid van journalisten.

Het Witte Huis liet weten dat Obama enkel voor de zekerheid nog een keer is ingezworen.

Obama sprak dinsdag op de trappen van het Capitool door toedoen van Roberts het woord getrouw (faithfully) later uit dan de tekst van de eed uit de grondwet voorschrijft.

Roberts verplaatste eerst zelf het woord naar achteren in de zin en zei voor: ,,ik zal het ambt van president van de Verenigde Staten getrouw uitvoeren''.

Obama haperde even omdat er iets niet leek te kloppen. Roberts herhaalde toen de zin maar onduidelijk. Obama zei vervolgens hetzelfde, inclusief de kleine vergissing. Het had zoals woensdag in het Witte Huis moeten zijn: 'getrouw het ambt van president uitvoeren'.
Marnix

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:
Tjongejonge, draagt een vrouw een keer een jurk, ruim tot over de knieen, dan is het nog niet goed. Ik vind het een stijlvolle jurk, mooi voor bij een bal. Gijs, het wordt tijd dat jij ook eens naar zoiets toe gaat :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
judith

Bericht door judith »

laten we hem en zijn vrouw niet naar beneden halen door zijn/haar kleding.
Ik vind het juist geweldig.

::salut
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Jongere

Bericht door Jongere »

Van nu.nl:
Obama beveelt sluiting Guantanamo Bay

WASHINGTON - Barack Obama heeft donderdag het bevel ondertekend tot de sluiting van Guantanamo Bay, het omstreden gevangenenkamp voor terreurverdachten op Cuba.

Zijn besluit betekent een drastische ommezwaai van het Amerikaanse beleid.

De sluiting van het kamp was een van de belangrijkste beloftes van Obama tijdens zijn verkiezingscampagne. Guantanamo Bay is een erfenis van Obama's voorganger George Bush.

Oorlog tegen terrorisme

Die liet het kamp in het kader van de 'oorlog tegen terrorisme' op een Amerikaanse basis verrijzen. De verdachten werden onder meer tot vijandelijk strijder bestempeld, waardoor zij buiten wetgeving voor krijgsgevangenen vielen.

Om het aanzien van zijn land te herstellen wil Obama het gevangenenkamp in de marinebasis aan de Cubaanse Baai van Guantanamo binnen een jaar gesloten hebben.
Obama bevriest toplonen Witte Huis

AMSTERDAM - De Amerikaanse president Barack Obama gaat het salaris bevriezen van zo'n honderd Witte Huismedewerkers die meer dan honderdduizend dollar per jaar verdienen.

Dat heeft hij woensdag bekendgemaakt.

Salarissen

De genoemde salarissen zullen voorlopig niet meer stijgen. Dat staat in een presidentieel memo dat woensdag openbaar is gemaakt. "Gezinnen moeten de broekriem aantrekken en dus moet het Witte Huis dat ook", zei Obama tegen verslaggevers.

Witte Huismedewerkers die meer dan een ton in dollars verdienen zijn onder andere de stafchef, de persvoorlichter en de binnenlandse veiligheidsadviseur. Honderdduizend dollar is ruim 77 duizend euro.

Obama

President Obama verdient vierhonderdduizend dollar per jaar. Daarnaast krijgt hij nog eens een onkostenvergoeding van vijftigduizend en een reiskostenvergoeding van honderdduizend dollar.

Voor vermaak, 'entertainment', waaronder ook het ontvangen van gasten valt, wordt negentienduizend dollar per jaar gereserveerd.
Hij gaat hard van stapel.
Rens

Bericht door Rens »

Jongere schreef:
Hij gaat hard van stapel.
hij zegt wat hij gaat doen, en doet dan ook wat hij zegt......en steld ook nog eens een voorbeeld dat verder gaat dan het Witte Huis: bevries de hoge lonen.......de mensen moeten offers brengen, hoge ambtenaren dus ook......(die laatsten zullen er heus geen broodje minder van kunnen kopen.....)

een krachtig begin van zijn ambtsperiode, hulde. dat geeft de burger moed.
Moderatorbericht:
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

fluitje schreef:heeft ze een jurk aan tot ver over de knieën, is het nog niet goed.

je haald me de woorden uit de mond :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo
zusterelly

Bericht door zusterelly »

tukkertje schreef:
fluitje schreef:heeft ze een jurk aan tot ver over de knieën, is het nog niet goed.

je haald me de woorden uit de mond :yahoo :yahoo :yahoo :yahoo
:haha :haha
(haalt, sorry :hum )
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik denk zomaar dat Gijs geen kritiek heeft over de jurk, maar op het dansen.
That's different cook. :)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Marnix schreef:
Gijs83 schreef:
Tjongejonge, draagt een vrouw een keer een jurk, ruim tot over de knieen, dan is het nog niet goed. Ik vind het een stijlvolle jurk, mooi voor bij een bal. Gijs, het wordt tijd dat jij ook eens naar zoiets toe gaat :)
Ik bedoel dus niet de onderkant van haar jurk, maar de bovenkant. Het is nogal 'laag' zoals ze dat noemen, vooral van achteren. Dat staat toch niet netjes?
Plaats reactie