Hmm... daar ben ik het niet mee eens. Maar ik ga er even goed overnadenken hoe ik hierop het beste kan reageren.Marnix schreef: Verrotten betekent in zijn taal helemaal niet iets respectloos. Het taalgebruik van criminelen en dus ook van ex-criminelen is vaak nogal rauw. Die kennen geen Algemeen Beschaafd Nederlands en als ze tot geloof komen is dat er niet binnen een paar jaartjes helemaal veranderd..
Dank-je-wel hoor!Marnix schreef: Excuus voor mijn wat harde woorden. Ik meende uit je posting op te maken dat je twijfelde aan zijn geloof vanwege wat je eerder zei:
'k Weet ook wel dat ik niet mag oordelen en veroordelen, maar de getuigenis van de man heeft mij echt doen huiveren.
Tijdens de lezing stond naar mijn idee niet God, maar hij zelf in het middelpunt...
en: Zelfs ongelovigen spreken niet zo onrespectvol over de dood.
Maar ik heb je daarin verkeerd begrepen. Dus sorry, ik neem wat ik zei terug. Had beter moeten lezen en interpreteren.
Maar... 't kan gebeuren. 't Komt ook zo over als je 't in de eerste instantie lees. Vaak reageer ik in een impuls, en dan krijg je dit soort misverstanden...
Vandaar dat 'k nu even rustig nadenk voor ik een reactie gaat plaatsen.