Die uitspraak klopt meestal niet. Een televisietoestel van 100 W bijvoorbeeld gebruikt in standby echt geen 40 W. Het verschilt per apparaat hoeveel er in de standby gebruikt wordt. Wat niet wegneemt dat het zinnig is, geen apparaten overbodig aan te laten staan."Niet langer stand-by
Een TV die stand-by staat, blijft energie gebruiken. Dat geldt ook voor bv. computers, batterij-opladers(altijd dus stekker uittrekken na laden!), geluidsapp., dvd-spelers, videorecorders, printers en scanners. Apparaten op stand-by gebruiken 40% van hun volle vermogen. Dat komt in een gem.huishouden neer op 80 tot 100 euro per jaar aan elektriciteitskosten. Grofweg de helft hiervan kunt u voorkomen door de apparaten echt uit te zetten met aan/uitknop of desnoods door de stekker eruit te halen. Denk ook een aan stekkerdoos, die u met 1 knop uitzet.
Duurzaamheidstips voor een schonere wereld
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
We gaan over naar de volgende tip:
En wie wil dat niet!? Een bad doe ik al lang niet meer(alleen toen ik/we klein waren), maar die liters zou ik best eens op mogen letten? Hoe is dat bij jullie?"100 liter bad"
Met 1 keer douchen verbruikt u gemiddeld 40 liter water. In een vol bad gaat zo'n 100 liter. Douchen bespaart dus water en energie.
Hangt er vanaf hoevaak je in een week douched (hoelang etc.) en hoevaak je een bad neemt. Als je elke dag of om de dag een bad neemt tsja.... MAar als je 1 keer in de maand eens lekker een bad neemt. Is soms weleens heerlijk hoor.
Yuk! In je eigen vuil gaan liggen! Wat bezielt sommige mensen om dat te doen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
voor die tijd ff douchen en dan lekker in een (kruiden)bad liggen met een boek. Hmmm. Heerlijkrefo schreef:Yuk! In je eigen vuil gaan liggen! Wat bezielt sommige mensen om dat te doen?
- MarthaMartha
@ Gijs: Mmmmmmmmmmm............... elke avond een vol warm bad.......... en het is heerlijk!
Mij praat je geen schuldgevoel aan........
@ Refo: in je eigen vuil liggen?
hoe vaak maak jij je schoon dan?
Besparen? is een goedkope manier van ontspannen hoor..............
Mij praat je geen schuldgevoel aan........
@ Refo: in je eigen vuil liggen?

Besparen? is een goedkope manier van ontspannen hoor..............
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Als kind werd ik op zaterdag gewassen in een teil in de keuken.
Toen werd het een lavet.
Daarna kregen we een douche, waarna de frequentie van het baden verder werd opgevoerd tot een dagelijkse zaak.
Als je zou uitrekenen wat dit verloop, wat voor velen geldt, aan meergebruik van water heeft gekost......
Toen werd het een lavet.
Daarna kregen we een douche, waarna de frequentie van het baden verder werd opgevoerd tot een dagelijkse zaak.
Als je zou uitrekenen wat dit verloop, wat voor velen geldt, aan meergebruik van water heeft gekost......
vroeger was het leven veel goedkoper...jvdg schreef:Als kind werd ik op zaterdag gewassen in een teil in de keuken.
Toen werd het een lavet.
Vaak ging de hele kinderschaar van klein tot groot in dezelfde teil met water.jvdg schreef:Als kind werd ik op zaterdag gewassen in een teil in de keuken.
In die volgorde ja.Tiberius schreef:Vaak ging de hele kinderschaar van klein tot groot in dezelfde teil met water.jvdg schreef:Als kind werd ik op zaterdag gewassen in een teil in de keuken.
zo ken ik een gezin (toen ik nog bij mijn ouders woonde 4 jaar geleden) die gingen ook om de beurt in bad (in het zelfde water). En dan heb ik het over vader, moeder, dochter, dochter, zoon. En dan in de leeftijd van 47, 45, 25, 23 en 20. Lijkt me ook niet echt wat. Een van de dochters zal maar ongesteld zijn. bbbrrr.Tiberius schreef:Vaak ging de hele kinderschaar van klein tot groot in dezelfde teil met water.jvdg schreef:Als kind werd ik op zaterdag gewassen in een teil in de keuken.
sjonge , wat een volgzame kinderen zeg......

We wisten niet beter....Gabrielle schreef:sjonge , wat een volgzame kinderen zeg......![]()
't Ging overal zo.
En het was toch slechts één keer per week: vrijdag- of zaterdagmiddag.jvdg schreef:We wisten niet beter....Gabrielle schreef:sjonge , wat een volgzame kinderen zeg......![]()
't Ging overal zo.

Zaterdagmiddag natuurlijk.....Tiberius schreef:En het was toch slechts één keer per week: vrijdag- of zaterdagmiddag.jvdg schreef:We wisten niet beter....Gabrielle schreef:sjonge , wat een volgzame kinderen zeg......![]()
't Ging overal zo.
Daarna in de pyama aan de pelpinda's....
Onvergetelijk.