Programma PKN-dag

Refojongere

Bericht door Refojongere »

Tja...als je geloof tot een hobby maakt, verwordt het tot een religie...krijg je dit soort dingen.

Erg aardsgericht en humanistisch en lekker braaf-christelijk.
de Paus

Bericht door de Paus »

Het valt me nog enigszins mee hoor. Veel zal afhangen van de leiding van de tracks. Hoe geven zij invulling aan hun tracks. Zo vooraf is het moeilijk om het goed te beoordelen.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Kom op Paus,

-Workshop Diaken zijn is leuk!

-The Quest (jongerenprogramma): Op zoek naar jóuw plek
Denk hierbij aan een workshop radio maken, gregoriaanse zang, een bezoek aan de vredesfabriek, op stap met een buurtpastor, een Lagerhuisdebat, mediteren en dans.

-Ontmoeting met andere culturen en religies
Graag bieden wij u de gelegenheid om in diverse
workshops in gesprek te gaan met mensen met verschillende geloofsachtergronden:
(migranten)christenen, moslims of Hindoes om van elkaar te leren of om
misschien te ontdekken dat u veel gemeenschappelijk heeft met elkaar
.

-Workshop Hindoes in Nederland: een groep met recht van bestaan
Met medewerking van Dr. Freek Bakker, mw. D. Koediep, drs. B. Ramdas, drs. J. MBuikema, drs. H. Rambaran (hindoe?)

-Oecumenisch dopen: hoe doe je dat?
Op 12 juni houden we niet alleen de PKN Kerkdag, maar wordt ook prinses Amalia gedoopt. Daar zullen zeker beelden van te zien zijn tijdens de Kerkdag. Hoe gaat de doopdienst er uit zien? Wij bekijken de dienst en knopen daar een gesprek aan vast over oecumenisch dopen.

-Workshop Islamitische kunst
Mevrouw Omaima Noor schildert op glas islamitische kunt. Enkele maanden heeft zij geexposeerd in het Landelijk Diensten Centrum. Aan de hand van enkele werken wil zij uitleggen wat de achterliggende gedachten zijn van deze werken.

-Workshop Meditatieve omgang met god
Voor veel mensen is meditatie een moment om te ontsnappen aan de drukte van de dag en je te bezinnen op de betekenis en bedoeling van je eigen leven. Onder leiding zullen enige meditatieoefeningen worden gedaan

Kortom: Misschien niet helemaal goed gelezen?
parsifal

Bericht door parsifal »

gelukkig is er nog genoeg anders te doen de 12e. (Arnhem, Nieuw-Lekkerland, Zwolle).

Ik deel de bezwaren wel. Kijk op zo'n dag is het wel goed om een en ander te leren over andere religies e.d. maar hier lijken ze me wel erg gelijkwaardig. Lijkt me niet echt een belijdende kerk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door de Paus
Het valt me nog enigszins mee hoor. Veel zal afhangen van de leiding van de tracks. Hoe geven zij invulling aan hun tracks. Zo vooraf is het moeilijk om het goed te beoordelen.
Beste Paus je hóeft niet alles goed te praten hoor! Er mag best kritiek zijn, ook uit de hoek van de meegaanders.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Lecram

Bericht door Lecram »

We typisch dat zulke topics nu pas naar boven komen. Zulke bijeenkomsten waren er ook al in het pre-pkn tijdperk. We moeten niet net doen of dit allemaal nieuw is.

En waarom is er toen niet tegen geprotesteerd?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door Lecram
We typisch dat zulke topics nu pas naar boven komen. Zulke bijeenkomsten waren er ook al in het pre-pkn tijdperk. We moeten niet net doen of dit allemaal nieuw is.

En waarom is er toen niet tegen geprotesteerd?
Voor mij is het wel nieuw.
Misschien omdat sommige mensen zich nu afvragen: is dit mijn kerk?
Waarom is dat niet afgevraagd in de pre-PKN tijd?
Robert

Bericht door Robert »

Het trieste van de PKN is ze het lef niet hebben om in te staan voor de eigen boodschap :(
We zijn een kerk die de Bijbel hebben! Alom door de hele wereld geprezen als een magnificient boek. Vol met wijsheid. En natuurlijk bovenal met het evangelie.

En wat gaan we doen op zo'n dag....?
Moslim-kunst bekijken, naar hindoes luisteren.....
Dat je respect hebt voor deze mensen ala, dat je vind dat we van hen kunnen leren is tot daar aan toe. Maar mogen we in de kerk het evangelie verkondigen?

En het ergste is, hoe meer rechtzinnigen de kerk verlaten, hoe meer moslim kunst de over geblevenen moeten zien.

Dus de kritiek gaat wat mij betreft beide kanten op. Als gg, ggin, ogg, gv, nhkihv en wat er ook is gewoon in de hervormde kerk waren gebleven had het er nu zeer waarschijnlijk heel anders uit gezien.

Als alle goede mensen het bedrijf verlaten moet je niet raar opkijken als het bedrijf failliet gaat.

Ik baal van ons, wij stupide christenen in dit land.
Met elkaar maken we er een zooitje van.
Wat hier gebeurd is diep diep diep triest, op zo'n zogenaamde PKN dag (lijkt meer een hindoe-moslim dag)

maar de schuld licht bij ons allemaal :(
Daphne

Bericht door Daphne »

Nou mij niet gezien daar hoor... ik zit gewoon lekker in 't Gelredome :bou::bou::bou:
jacob

Bericht door jacob »

zwijmelend en schier overspelig naar het prachtige gezang van een man met 5 kinderen te staren.......

:)
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Omdat ik geen lid ben van de PKN, maar er wel een beeld bij had van een aantal jaar geleden. Ik merk dat de PKN verder van mij vandaan staat als ik dacht. Vind je dat storend?
Hoe kan je dat nu zeggen? Je spreekt veralgemeniserend over een zeer diverse kerk. Ik ben lid van een Hervormde gemeente binnen de PKN waar me heel goed thuis voel. Gewoon omdat daar het Woord van God wordt verkondigd.
Plaats reactie