Zendingsdag GG

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Toen ik klein was leefde de zending bij iedereen in de GG. Ds Kuyt, zuster van Rossum, Commelin, later ds Vreugedenhil. Langzaamaan is het een grote organisatie geworden. Ik heb ook allang geen beeld meer. De Paulus is erg fragmentarisch. En de zendingsdag bestaat vooral uit preken.

Afgelopen zaterdag was de zendingsdag een verliespost (voor het eerst?). Als ik goed begrepen heb kost zo'n hal 35000 euro. Lijkt me tijd om er mee te stoppen.
De zendingdag was iig vorig jaar ook al verliesgevend. De jaren ervoor weet ik niet. De kosten vind ik overigens ook behoorlijk hoog, ben benieuwd wat ze daar allemaal in mee calculeren!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Lassie
Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Lassie waarom zou ik er heen gaan als ik er totaal band mee heb. En daar ook totaal geen behoefte aan heb?
Van mij hoef je er niet per se heen hoor, begrijp me goed. Maar jouw argumentatie lijkt te zijn dat je geen goed beeld hebt van de ZGG. Als je je er dan afzijdig van houdt, zal dat beeld nooit veranderen. Misschien zou een Zendingsdag goed zijn voor je beeldvorming en daarna kan je oordelen of je er wel/geen band mee hebt....

Verder heb ik wel eens de uitspraak gehoord: een kerk zonder evangelisatie/zending is geen levende kerk. Zou dat ook individueel zijn? En dan bedoel ik niet dat je een betrekking moet hebben op het zendingswerk of allemaal voor de zending moet werken, maar het moet je toch verheugen en interesseren om te horen dat het Evangelie de hele wereld over gaat?!

[Aangepast op 21/6/04 door Pim]
Dit vind ik echt onzin wat je nu uitkraamt.

Moet je dan overal aan mee doen?

Er zijn genoeg andere wegen van zending en evangelisatie.
Dank je.

Ik zeg juist dat je van mij niet per se naar de Zendingsdag hoeft, natuurlijk zijn er diverse wegen voor zending en evangelisatie! Nogmaals, jij klaagt er over dat je geen beeld hebt van de ZGG. Als je dat wel zou willen hebben, ga dan eens naar een Zendingsdag.

Verder stel ik een vraag, die niet specifiek bedoeld is mbt zendingsdag, maar aan het evangelisatie/zendingswerk an sich. Blijkbaar kom jij via andere wegen in contact met zending en evangelisatie. Dat is toch mooi dan? Snap niet waarom je dan als een spreekwoordelijke bos vlooien moet 'opspringen'?!

[Aangepast op 21/6/04 door Pim]
Waarom zou ik geen mening mogen geven over iets?

Om een voorbeeld te geven om duidelijk te maken dat ik niet naar de zgg dag zou gaan:

Als er bij mij op school een excursie word georganiseerd om met heel de school weg te gaan. De school bestaat uit 500 studenten. Ik heb geen behoefte om en heb ook geen contact met die studenten om iets te gaan ondernemen. Ik ben daar geen type voor. Het liefst zou ik me in een kleinere klubje bevinden dan met een mega groep op te gaan trekken.

Ik hoop dat het je nu duidelijk is geworden.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Om een voorbeeld te geven om duidelijk te maken dat ik niet naar de zgg dag zou gaan:

Als er bij mij op school een excursie word georganiseerd om met heel de school weg te gaan. De school bestaat uit 500 studenten. Ik heb geen behoefte om en heb ook geen contact met die studenten om iets te gaan ondernemen. Ik ben daar geen type voor. Het liefst zou ik me in een kleinere klubje bevinden dan met een mega groep op te gaan trekken.

Ik kan me voorstellen dat je eerste reactie negatief overkwam. Kwestie van verkeerde intepretatie. Misschien had het iets anders moeten worden geformuleerd.

Maar... je vergelijkt je schoolexcursie toch niet met een zgg dag? En waarom zo angstig voor massa's?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
nicname

Bericht door nicname »

Zijn er nog meer mensen naar de Zendingsdag geweest? Wij zijn alleen 's morgens geweest ivm de kids. Ik vond het persoonlijk erg boeiend en leerzaam. En ook een goed beeld over o.a. het werk in Ecuador en in een vrouwengevangenis in Nigeria. Voorheen wist ik niet goed wat dat precies inhield, evangeliseren daar.

Echt de moeite waard! Als kind was ik er voor het laatst geweest, maar volgend jaar gaan we zeker weer.
De sfeer daar bevalt me absoluut beter dan die op de Wegwijs bijvoorbeeld....(maar dat is een discussie apart ;))
Mart01

Bericht door Mart01 »

ik ben ook geweest.

Goed om te horen hoe het op de zendingsposten gaat. Ook belangrijk om je betrokkenheid te tonen.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Zijn er nog meer mensen naar de Zendingsdag geweest? Wij zijn alleen 's morgens geweest ivm de kids. Ik vond het persoonlijk erg boeiend en leerzaam. En ook een goed beeld over o.a. het werk in Ecuador en in een vrouwengevangenis in Nigeria. Voorheen wist ik niet goed wat dat precies inhield, evangeliseren daar.

Echt de moeite waard! Als kind was ik er voor het laatst geweest, maar volgend jaar gaan we zeker weer.
De sfeer daar bevalt me absoluut beter dan die op de Wegwijs bijvoorbeeld....(maar dat is een discussie apart ;))
Sowieso lijkt het me raadzaam dat mensen die nog nooit een zendingswerker hebben gesproken, die dus geen beeld hebben van het zendingswerk, zich onthouden van commentaar op de zendingsdag.
En over die Wegwijs, de gereformeerde gezindte in al haar materialisme, wereldgelijkvormigheid en oppervlakkigheid - dat zou inderdaad een discussie apart zijn, maar een weinig vruchtbaar topic, vrees ik...
~~Soli Deo Gloria~~
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Zijn er nog meer mensen naar de Zendingsdag geweest? Wij zijn alleen 's morgens geweest ivm de kids.
Hee, dat zei Pim ook al ;)
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw

Ik kan me voorstellen dat je eerste reactie negatief overkwam. Kwestie van verkeerde intepretatie. Misschien had het iets anders moeten worden geformuleerd.

Maar... je vergelijkt je schoolexcursie toch niet met een zgg dag? En waarom zo angstig voor massa's?
Als je even de lijn door trekt snap je het misschien.
visje

Bericht door visje »

[quote o.a. het werk in Ecuador en in een vrouwengevangenis in Nigeria. Voorheen wist ik niet goed wat dat precies inhield, evangeliseren daar.quote

Ik ben er zelf niet geweest, maar hoorde er van anderen over die er wel geweest waren. Ze waren best positief, alleen vond iemand het erg jammer dat er vanuit die vrouwengevangenis geen duidelijk getuigenis gegeven werd. ( dat er veel mensen tot geloof kwamen )
Maar dat is misschien al weer een stapje te ver ????

Ze vonden het ook jammer dat ze niemand van de kerkenraad gezien hadden ........Blijkbaar leeft het idd niet meer zo.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door visje
Ze vonden het ook jammer dat ze niemand van de kerkenraad gezien hadden ........Blijkbaar leeft het idd niet meer zo.
Hoeveel mensen komen daar wel niet? 'k Neem aan dat het dan niet gek is dat je dan geen bekende tegenkomt.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Plaats reactie