Zo, das nou jammer; kheb me maandag wilde gezocht naar boeken van Dr. W. Aalders en kon er niet 1 vinden. Jou dus wel toppie Jager!Jager schreef:Uit de kiloverkoop ben ik o.m. wel in m'n sas met:
- Dr. W. Aalders, Theologie der verontrusting
Laatst gekochte boeken
-
- Contacteer:
Re: Laatst gekochte boeken
Laatst gewijzigd door ConservatieForever op 31 dec 2008, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:

in de afprijskast bij boekhandel R. Smit Gouda
Daar staan wel meer interessante boeken.ConservatieForever schreef:
in de afprijskast bij boekhandel R. Smit Gouda

-
De Loci Communes is in het Nederlands nog wel goed tweedehands verkrijgbaar als deel 2 van de Stemmen uit Wittenberg. De vertaling is goed (ds. D. van Dijk die ook enkele delen van de Calvijn commentaren vertaald heeft). Ook niet duur, want deze boeken zijn de laatste jaren flink in prijs gedaald (ca 10 euro per deel).memento schreef:Van Bullinger zijn Huisboek, ook wel Decaden genoemt (in het Engels, ik kon geen NL versie vinden, alhoewel die wel schijnt te bestaan). En ook diens prekenserie/commentaar op Openbaring. Bullinger spreekt me erg aan, zowel in theologie, als in schrijf/preekstijl.Herman schreef:Wat heb je van Bullinger en Melanchton?
Van Melanchthons was ik eigenlijk op zoek naar diens Loci Communes (liefst een wetenschappelijke Nederlandse of Engelse vertaling). Aangezien ik die niet kon vinden, en ik deze theoloog (wiens invloed, via de door hem "verzonnen" 3-slag ellende-verlossing-dankbaarheid, toch, zonder dat velen het weten, zéér groot is geweest op de Nederlandse Reformatie en Nadere Reformatie) toch beter wil leren kennen, heb ik een commentaar van hem op Collossensen (Engelstalig) aangeschaft.
Hij lag er een stuk of 4 keer op een stapeltje, dat valt opConservatieForever schreef:Zo, das nou jammer; kheb me maandag wilde gezocht naar boeken van Dr. W. Aalders en kon er niet 1 vinden. Jou dus wel toppie Jager!Jager schreef:Uit de kiloverkoop ben ik o.m. wel in m'n sas met:
- Dr. W. Aalders, Theologie der verontrusting

Met dank voor de hele, hele goede tip!Zonderling schreef:De Loci Communes is in het Nederlands nog wel goed tweedehands verkrijgbaar als deel 2 van de Stemmen uit Wittenberg. De vertaling is goed (ds. D. van Dijk die ook enkele delen van de Calvijn commentaren vertaald heeft). Ook niet duur, want deze boeken zijn de laatste jaren flink in prijs gedaald (ca 10 euro per deel).memento schreef:Van Bullinger zijn Huisboek, ook wel Decaden genoemt (in het Engels, ik kon geen NL versie vinden, alhoewel die wel schijnt te bestaan). En ook diens prekenserie/commentaar op Openbaring. Bullinger spreekt me erg aan, zowel in theologie, als in schrijf/preekstijl.Herman schreef:Wat heb je van Bullinger en Melanchton?
Van Melanchthons was ik eigenlijk op zoek naar diens Loci Communes (liefst een wetenschappelijke Nederlandse of Engelse vertaling). Aangezien ik die niet kon vinden, en ik deze theoloog (wiens invloed, via de door hem "verzonnen" 3-slag ellende-verlossing-dankbaarheid, toch, zonder dat velen het weten, zéér groot is geweest op de Nederlandse Reformatie en Nadere Reformatie) toch beter wil leren kennen, heb ik een commentaar van hem op Collossensen (Engelstalig) aangeschaft.
De dissertatie van dr. M.A. van den Berg: "Het rijk van Christus als historische realiteit - Calvijns anti-apocalyptische uitleg van het boek Daniël".
"de Schaduwvrouw" van Sarah Diamond
"IJsval" van Kitty Sewell
2 thrillers...
"IJsval" van Kitty Sewell
2 thrillers...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Wonderlijk verhoogd
(100 jaar Ger.Gem Tholen 1906-2006) door S. Baaij
met voorgeschiedenis 1834-1906 door J. de Jonge
(100 jaar Ger.Gem Tholen 1906-2006) door S. Baaij
met voorgeschiedenis 1834-1906 door J. de Jonge
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik heb wat bonnen opgemaakt.
Ben niet vergeten aan het Calvijn-jaar te denken.
Herman Selderhuis - Calvijn een mens
John Piper - John Calvin and His Passion for the Majesty of God
John Piper - The Justification of God
John Piper - The Supremacy of God in Preaching
Aurelius Augustinus - Goed onderwijs
Soren Kierkegaard - Oefening in christendom

John Piper - The Supremacy of God in Preaching
Aurelius Augustinus - Goed onderwijs
Jongere schreef:Ik heb wat bonnen opgemaakt.Ben niet vergeten aan het Calvijn-jaar te denken.
John Piper - The Supermacy of God in Preaching
Bedoel je daar dit mee?Jongere schreef:Maar verder heb ik echt wat "vaster brood" nodig.

- MarthaMartha
niet verkeerd toch? John Piper is niet bepaald licht verteerbaar.....Erasmiaan schreef:Jongere schreef:Ik heb wat bonnen opgemaakt.Ben niet vergeten aan het Calvijn-jaar te denken.
Soren Kierkegaard - Oefening in christendomBedoel je daar dit mee?Jongere schreef:Maar verder heb ik echt wat "vaster brood" nodig.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wou jij zeggen dat je dat zo wegkauwt dan?Erasmiaan schreef:Jongere schreef:Ik heb wat bonnen opgemaakt.Ben niet vergeten aan het Calvijn-jaar te denken.
Soren Kierkegaard - Oefening in christendomBedoel je daar dit mee?Jongere schreef:Maar verder heb ik echt wat "vaster brood" nodig.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Kierkegaard daarentegenMarthaMartha schreef:niet verkeerd toch? John Piper is niet bepaald licht verteerbaar.....Erasmiaan schreef:Jongere schreef:Ik heb wat bonnen opgemaakt.Ben niet vergeten aan het Calvijn-jaar te denken.

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- MarthaMartha
die ken ik nietparsifal schreef:Kierkegaard daarentegenMarthaMartha schreef:niet verkeerd toch? John Piper is niet bepaald licht verteerbaar.....Erasmiaan schreef:Jongere schreef:Ik heb wat bonnen opgemaakt.Ben niet vergeten aan het Calvijn-jaar te denken.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!