de Geref Gem in Ned(BV) te Dinteloord zal (nog) niet de gemeenten Nieuwerkerk en Gouda niet volgen om teruggaan naar de gewone Geref Gem in Ned.
Volgende week woensdag gaat Ds A P van der Meer uit Sint Philipsland voor in een dienst waarin ook belijdenis van het geloof wordt afgelegd
Geref Gem in Ned(BV) te Dinteloord
Re: Geref Gem in Ned(BV) te Dinteloord
de ggn binnenverband bestaat ook niet meer in Dinteloord, is al een paar jaar terug opgeheven..HHKtE schreef:de Geref Gem in Ned(BV) te Dinteloord zal (nog) niet de gemeenten Nieuwerkerk en Gouda niet volgen om teruggaan naar de gewone Geref Gem in Ned.
Volgende week woensdag gaat Ds A P van der Meer uit Sint Philipsland voor in een dienst waarin ook belijdenis van het geloof wordt afgelegd
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hoe is het mogelijk. Een losgemaakte predikant uit de OGG die een belijdenisdienst leidt in een ander kerkverband? Ik begrijp het niet.HHKtE schreef:de Geref Gem in Ned(BV) te Dinteloord zal (nog) niet de gemeenten Nieuwerkerk en Gouda niet volgen om teruggaan naar de gewone Geref Gem in Ned.
Dat was ook mijn gedachte. Je zult maar belijdeniscatechisant zijn. Moet je belijdenis doen bij een dominee die niet van jouw kerkverband is en die in z'n eigen kerkbverband niet meer mag voorgaan...Mister schreef:Hoe is het mogelijk. Een losgemaakte predikant uit de OGG die een belijdenisdienst leidt in een ander kerkverband? Ik begrijp het niet.HHKtE schreef:de Geref Gem in Ned(BV) te Dinteloord zal (nog) niet de gemeenten Nieuwerkerk en Gouda niet volgen om teruggaan naar de gewone Geref Gem in Ned.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik kan het ook maar niet rijmen dat dit kan en mag terwijl hij op st. Philipsland een OGG bv gemeente heeft gesticht.Hendrikus schreef:Dat was ook mijn gedachte. Je zult maar belijdeniscatechisant zijn. Moet je belijdenis doen bij een dominee die niet van jouw kerkverband is en die in z'n eigen kerkbverband niet meer mag voorgaan...Mister schreef:Hoe is het mogelijk. Een losgemaakte predikant uit de OGG die een belijdenisdienst leidt in een ander kerkverband? Ik begrijp het niet.HHKtE schreef:de Geref Gem in Ned(BV) te Dinteloord zal (nog) niet de gemeenten Nieuwerkerk en Gouda niet volgen om teruggaan naar de gewone Geref Gem in Ned.
Ik zag dat er pas nog een foto in het rd heeft gestaan dat ze druk bezig waren het gebouw (wat dus kerk wordt) te renoveren. Je vraagt je af wat hij van plan is. Wil hij zich misschien aansluiten bij de GGin bv? En dan die gemeente die hij gesticht heeft te verlaten? Dat kan hij niet menen. Ik zeg niet dat het gebeurt maar wat doet hij dan in een GGin bv? Dat vraag ik me dus af.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Zullen we maar stoppen met speculaties?
Dit leidt alleen maar tot gissen en doet geen goed aan het "kerkelijk leven".
Ik sluit dit topic tot het moment waarop zinnige info is te melden.
Dit leidt alleen maar tot gissen en doet geen goed aan het "kerkelijk leven".
Ik sluit dit topic tot het moment waarop zinnige info is te melden.