Israël valt Gazastrook binnen
Israël valt Gazastrook binnen
GAZA–STAD/TEL AVIV – Israël heeft „een groot aantal” grondtroepen de Gazastrook ingestuurd. Dit heeft het leger van de Joodse staat zaterdag laten weten. Hamas zei in een eerste reactie dat Israël een „hoge prijs” zal betalen voor de invasie..
Doel van de operatie is het veroveren van plaatsen van waaruit Hamas raketten afschiet op Israël, aldus een legerwoordvoerder.
Medische bronnen meldden dat door Israëlisch tankvuur zaterdagavond in de Gazastrook een Palestijns kind om het leven kwam. Het gaat voor zover bekend om het eerste Palestijnse slachtoffer van de Israëlische invasie.
Het Israëlische grondoffensief in de Gazastrook gaat „vele lange dagen” duren. Dit heeft een militaire woordvoerder zaterdag laten weten. „Dit wordt geen schooluitje”, zei hij op de Israëlische tv.
In het noorden van de Gazastrook kwam het zaterdagavond tot de eerste rechtstreekse gevechten. Israëlische tanks openden het vuur op stellingen van Hamas. Strijders van de Islamitische Verzetsbeweging schoten terug. Een Hamas–functionaris zei later dat enkele Israëlische miltairen zijn gedood.
Israël mobiliseert tienduizenden reservisten voor het offensief in de Gazastrook. Dit heeft het kantoor van premier Olmert zaterdag laten weten, kort nadat het Israëlische leger de Gazastrook was binnengetrokken.
Palestijnse ooggetuigen meldden Israëlische invasies in het noorden en oosten van de Gazastrook. Zo trok een klein konvooi Israëlische militaire voertuigen, ondersteund door gevechtshelikopters, het noorden van de Gazastrook binnen. De ooggetuige kon niet zeggen hoe diep de Israëli’s het Palestijnse gebied zijn binnengedrongen.
Israël waarschuwde de Palestijnen eerder via een verklaring dat ze geen ’terroristen’ onderdak moeten bieden. „Iedereen die in zijn huis een terrorist of wapens verbergt, wordt beschouwd als terrorist”, aldus een verklaring die in de Gazastrook is verspreid.
-------------------------------------------------------
Wat ongelofelijk eigenwijs van de palastijnen om de gesprekken stil te leggen. Het zal wel weer honderden doden gaan kosten. Alhoewel de seculiere/orthodoxe joden ook geen lievertjes zijn, vind ik het in deze zaak toch echt een hele domme zet van Hamas.
Doel van de operatie is het veroveren van plaatsen van waaruit Hamas raketten afschiet op Israël, aldus een legerwoordvoerder.
Medische bronnen meldden dat door Israëlisch tankvuur zaterdagavond in de Gazastrook een Palestijns kind om het leven kwam. Het gaat voor zover bekend om het eerste Palestijnse slachtoffer van de Israëlische invasie.
Het Israëlische grondoffensief in de Gazastrook gaat „vele lange dagen” duren. Dit heeft een militaire woordvoerder zaterdag laten weten. „Dit wordt geen schooluitje”, zei hij op de Israëlische tv.
In het noorden van de Gazastrook kwam het zaterdagavond tot de eerste rechtstreekse gevechten. Israëlische tanks openden het vuur op stellingen van Hamas. Strijders van de Islamitische Verzetsbeweging schoten terug. Een Hamas–functionaris zei later dat enkele Israëlische miltairen zijn gedood.
Israël mobiliseert tienduizenden reservisten voor het offensief in de Gazastrook. Dit heeft het kantoor van premier Olmert zaterdag laten weten, kort nadat het Israëlische leger de Gazastrook was binnengetrokken.
Palestijnse ooggetuigen meldden Israëlische invasies in het noorden en oosten van de Gazastrook. Zo trok een klein konvooi Israëlische militaire voertuigen, ondersteund door gevechtshelikopters, het noorden van de Gazastrook binnen. De ooggetuige kon niet zeggen hoe diep de Israëli’s het Palestijnse gebied zijn binnengedrongen.
Israël waarschuwde de Palestijnen eerder via een verklaring dat ze geen ’terroristen’ onderdak moeten bieden. „Iedereen die in zijn huis een terrorist of wapens verbergt, wordt beschouwd als terrorist”, aldus een verklaring die in de Gazastrook is verspreid.
-------------------------------------------------------
Wat ongelofelijk eigenwijs van de palastijnen om de gesprekken stil te leggen. Het zal wel weer honderden doden gaan kosten. Alhoewel de seculiere/orthodoxe joden ook geen lievertjes zijn, vind ik het in deze zaak toch echt een hele domme zet van Hamas.
Re: Israël valt Gazastrook binnen
met een zó groots opgezette lucht- en grondaanval op Gaza is het niet meer dan logisch dat de verontwaardiging over deze aanvallen groot is. de palestijnen kunnen letterlijk geen kánt uit. vooruit én opzij is israel/egypte en achter hen de zee.....
om dan de palestijnen letterlijk over de kling te willen jagen gaat mij mijlen te ver (gaza is niet groter dan texel, maar telt 1,5 miljoen mensen.................)
om dan de palestijnen letterlijk over de kling te willen jagen gaat mij mijlen te ver (gaza is niet groter dan texel, maar telt 1,5 miljoen mensen.................)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Militaire actie voer je over het algemeen uit om een bepaald resultaat te bereiken, niet om een show op te voeren die je populair maakt.Rens schreef:met een zó groots opgezette lucht- en grondaanval op Gaza is het niet meer dan logisch dat de verontwaardiging over deze aanvallen groot is.
Dat Israel tamelijk hardhandig optreedt (soms té hardhandig) is duidelijk. De vraag is of het afschrikwekkend genoeg is voor de extremisten, waarvan er in het Midden-Oosten meer dan genoeg zijn.
Ik wist niet dat dat het doel van de operatie is.Rens schreef:om dan de palestijnen letterlijk over de kling te willen jagen gaat mij mijlen te ver
Volgens mij is het doel van de operatie om een duurzaam staakt het vuren te bereiken. Of deze operatie dat doel zal bereiken, is vers 2, maar in elk geval moet het de Hamasleiding (net als de leiding van Hezbollah) nu wel duidelijk zijn dat het niet loont om raketten op de burgers van Israel af te schieten.
-
Rens,Rens schreef:met een zó groots opgezette lucht- en grondaanval op Gaza is het niet meer dan logisch dat de verontwaardiging over deze aanvallen groot is. de palestijnen kunnen letterlijk geen kánt uit. vooruit én opzij is israel/egypte en achter hen de zee.....
Snap jij de oorzaak van dit conflict eigenlijk wel? Is het de bedoeling van Israël om Palestijnen over de kling te jagen zoals jij beweert?
Dit conflict gaat terug naar Genenis 16 en politiek voor ons niet op te lossen. Er is maar één routekaart naar de vrede en dat geeft Jesaja 19:23-25 ons.
Vertel dat de Israeli's en de Palestijnen maar, kijken of ze naar jouw oplossing willen luisteren.....Toeschouwer schreef: Dit conflict gaat terug naar Genenis 16 en politiek voor ons niet op te lossen. Er is maar één routekaart naar de vrede en dat geeft Jesaja 19:23-25 ons.
Moderatorbericht:
Dat ben ik met je eens. Het is politiek niet op te lossen. Het gaat namelijk wel om Israel. menselijkerwijs gesproken wordt dit conflict niet opgelost.Toeschouwer schreef:Rens,Rens schreef:met een zó groots opgezette lucht- en grondaanval op Gaza is het niet meer dan logisch dat de verontwaardiging over deze aanvallen groot is. de palestijnen kunnen letterlijk geen kánt uit. vooruit én opzij is israel/egypte en achter hen de zee.....
Snap jij de oorzaak van dit conflict eigenlijk wel? Is het de bedoeling van Israël om Palestijnen over de kling te jagen zoals jij beweert?
Dit conflict gaat terug naar Genenis 16 en politiek voor ons niet op te lossen. Er is maar één routekaart naar de vrede en dat geeft Jesaja 19:23-25 ons.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
- JolandaOudshoorn
Je hoeft ze hen dat niet te vertellen. God zal zelf Zijn plan voltrekken. Hoe bizar het ook klinkt, in dit conflict is de "winnaar"' al bekend!Rens schreef:Vertel dat de Israeli's en de Palestijnen maar, kijken of ze naar jouw oplossing willen luisteren.....Toeschouwer schreef: Dit conflict gaat terug naar Genenis 16 en politiek voor ons niet op te lossen. Er is maar één routekaart naar de vrede en dat geeft Jesaja 19:23-25 ons.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
en het gaat namelijk óók wel om de Palestijnen........Meeting schreef:Dat ben ik met je eens. Het is politiek niet op te lossen. Het gaat namelijk wel om Israel. menselijkerwijs gesproken wordt dit conflict niet opgelost.Toeschouwer schreef:Rens,Rens schreef:met een zó groots opgezette lucht- en grondaanval op Gaza is het niet meer dan logisch dat de verontwaardiging over deze aanvallen groot is. de palestijnen kunnen letterlijk geen kánt uit. vooruit én opzij is israel/egypte en achter hen de zee.....
Moderatorbericht:
- JolandaOudshoorn
Waar lees jij dat in de Bijbel??Rens schreef: en het gaat namelijk óók wel om de Palestijnen........
waarom wordt er nou direct de bijbel bij gesleept, alsook bijbelteksten......net of dat de mensen dáár tot stoppen brengt......beide partijen zijn dolgedraaid de één in de actie, de ánder in de reactie.....JolandaOudshoorn schreef:Waar lees jij dat in de Bijbel??Rens schreef: en het gaat namelijk óók wel om de Palestijnen........
Moderatorbericht:
Christus komt het zelf oplossen.Rens schreef:waarom wordt er nou direct de bijbel bij gesleept, alsook bijbelteksten......net of dat de mensen dáár tot stoppen brengt......beide partijen zijn dolgedraaid de één in de actie, de ánder in de reactie.....JolandaOudshoorn schreef:Waar lees jij dat in de Bijbel??Rens schreef: en het gaat namelijk óók wel om de Palestijnen........
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
hier en nu?Gian schreef:Christus komt het zelf oplossen.Rens schreef:waarom wordt er nou direct de bijbel bij gesleept, alsook bijbelteksten......net of dat de mensen dáár tot stoppen brengt......beide partijen zijn dolgedraaid de één in de actie, de ánder in de reactie.....JolandaOudshoorn schreef:Waar lees jij dat in de Bijbel??Rens schreef: en het gaat namelijk óók wel om de Palestijnen........
Moderatorbericht:
- JolandaOudshoorn
omdat ik geloof dat alles wat er gebeurd, in Gods Hand is, dat het Zijn plan is.Rens schreef:waarom wordt er nou direct de bijbel bij gesleept, alsook bijbelteksten......net of dat de mensen dáár tot stoppen brengt......beide partijen zijn dolgedraaid de één in de actie, de ánder in de reactie.....JolandaOudshoorn schreef:Waar lees jij dat in de Bijbel??Rens schreef: en het gaat namelijk óók wel om de Palestijnen........
de mensen hebben dús geen eigen vrije wil om de hele zaak te verknallen zoals nu gebeurd?? nee, met die visie dat alles volgens Zijn plan gebeurd heb ik niet veel.JolandaOudshoorn schreef:omdat ik geloof dat alles wat er gebeurd, in Gods Hand is, dat het Zijn plan is.Rens schreef:waarom wordt er nou direct de bijbel bij gesleept, alsook bijbelteksten......net of dat de mensen dáár tot stoppen brengt......beide partijen zijn dolgedraaid de één in de actie, de ánder in de reactie.....JolandaOudshoorn schreef:Waar lees jij dat in de Bijbel??Rens schreef: en het gaat namelijk óók wel om de Palestijnen........
Moderatorbericht:
Naar mijn bescheiden mening wordt hier het een en ander door elkaar gehaald: Gods plan en de uitvoering ervan wordt weleens vergeleken met een borduurwerk. De voorkant, de mooie kant, is Gods kant. Die kant kunnen wij niet bekijken. Wij kijken alleen tegen de achterkant aan, waar een heleboel draadjes lopen en wat een lelijk geheel lijkt te zijn. Het gaat echter om de voorkant!
Ik denk (daar is al eerder over gediscussieerd hier) dat er verwachting is voor het Joodse volk op grond van de Bijbel. Door de profetie kunnen we een klein deel van Gods plan zien. Wij moeten de vervulling verwachten, maar kunnen er niet mee werken! Israël heeft echt een eigen verantwoordelijkheid.
Maar we weten wel dat het God niet uit de hand kan lopen!
Ik denk (daar is al eerder over gediscussieerd hier) dat er verwachting is voor het Joodse volk op grond van de Bijbel. Door de profetie kunnen we een klein deel van Gods plan zien. Wij moeten de vervulling verwachten, maar kunnen er niet mee werken! Israël heeft echt een eigen verantwoordelijkheid.
Maar we weten wel dat het God niet uit de hand kan lopen!